Gå til innhold

Påkjørt- hva får jeg igjen av forsikringa?


Skare1
 Share

Anbefalte innlegg

Ble dessverre påkjørt i en rundkjøring med min 01 520iA, fikk en Skoda med god fart inn i siden, slik at B-stolpen og kanalen ble kraftig trykt inn. Var vikepliktsbrudd av fører B som førte til sammenstøtet. Veldig synd, en kjempegod bil som gikk tapt her. Kun gått 185000, godt vedlikeholdt, lite rust og nokså spekket med utstyr. Hadde bilen på takstering hos ett karosseriverksted i dag, og det ble raskt konkludert at dette ikke var noe å reparere. Så lurer jeg på da, hva kan man forvente å få igjen av forsikringselskapet for denne? Og er det eventuelt mulig å plukke av noen deler før den vrakes? 

520 bodø.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg fikk nettopp kondemnert bilen sin. Han inngikk en avtale om å få redusert erstatning mot at han fikk beholde vraket. Men han hadde en godkjent ombygd M5 med mange verdifulle deler. Det ble en mer lønnsomt for han. Har du plass å stå og skru, er det mulig å selge mange gode deler fra denne bilen. Dessverre er ikke fargen cosmosschwarz met. sjekket jeg nettopp.

Eirik.

 

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Rundt 50 000 tipper jeg. Får vel hva de kaller "gjenanskaffelseverdi" på bilen. Ville ringt å hørt hva du kan plukke av osv. Bedre å være på god fot med forsikringsselskapet enn feil fot :) 

Yes, håper på noe rundt den summen. Får vel vente på svar fra de etter taksten før jeg forhører meg om å plukke deler 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Eirik Viste skrev:

En kamarat av meg fikk nettopp kondemnert bilen sin. Han inngikk en avtale om å få redusert erstatning mot at han fikk beholde vraket. Men han hadde en godkjent ombygd M5 med mange verdifulle deler. Det ble en mer lønnsomt for han. Har du plass å stå og skru, er det mulig å selge mange gode deler fra denne bilen. Dessverre er ikke fargen cosmosschwarz met. sjekket jeg nettopp.

Eirik.

 

Ja, det er jo en løsning. Spørs hvor mye forsikringa skal ha for bilen da. Har bilen i Bodø, der jeg er inne i førstegangstjeneste. Skulle jeg beholdt den, så bør jeg nesten få den hjem til Hønefoss for å plukke deler, og det er jo ett stykke. Hadde jeg kunne kjørt bilen hjem, så hadde det gått an, men er veldig usikker på om det er lov å kjøre den slik. Bilen fungerer jo meget bra selv om den har en trøkk i siden. 

Nei, denne er vel Scwarz II om jeg husker rett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, EasyL skrev:

Det kan lønne seg å finne noen linker på FINN til tilsvarende velholdte E39. Da får du en oversikt over prisnivået, og noe du kan vise hvis du får et dårlig tilbud av forsikringsselskapet.

Ja, høres ikke dumt ut. Er vanskelig å finne biler med lav km-stand med samme utstyrsnivå, men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha penger til å kjøpe en tilsvarende bil ja.. Så Finn feks 3 du mener er av samme kaliber også send dette til forsikringa. Det med deler er også som nevnt, man kan få kun penger eller litt mindre penger pluss vraket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får igjen ca det @stoltbmwelsker trodde. Får kjøpe bilen billig, og kommer til å gjøre det. Har egentlig ikke noe plass å stå å plukke deler av bilen, da jeg har bilen i Bodø, men bor i Hønefoss 🙄 Men får se hvordan jeg gjør det.  Noen som aner hvordan regelverket er rundt bruk av bilen etter den er blitt kondemnert? Er jo fortsatt skilt på bilen. Har ikke tilgang på annen bil eller biltralle her oppe, så blir vannvittig tungvindt å få lånt bil og tralle hver gang jeg skal flytte den noen få hundre meter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...