Gå til innhold

X5 stopper under kjøring


X-drive
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med min X5 3.0 d 2009. Bilen stopper plutselig under kjøring. Akkurat som tenningen blir slått av. Ingen varsellamper, alt dødt. Når bilen står i ro er det bare å ta ut nøkkel, sette inn igjen å trykke start. Bilen starter opp som normalt. Nå skjer det bare oftere og oftere. Kan også være bilen må stå kitt før den starter igjen nå.  Når jeg kobler opp min Foxwell nt 510 får jeg injector activation feil kode på alle injektorer. Det er vel ikke mulig at alle er gåen? Rail trykket ligger på Ca 352 bar på tomgang og på lavtrykks siden er det Ca 4 bar. Hva kan være årsak til at jeg får opp feilkoder på samtlige injektorer. Håper det er noen hær inne som kan komme med gode råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme på x5 min og det viste seg at det var først 1 dyse for så 3 uker etterpå så gikk en til. Feilen kom opp på alle og da stopper bilen. for så å finne ut hvilkene det var kan du måle deg til hvilke dyser det er. Noen sier også at man bør bytte alle i samme bank. meca var de som hadde beste prisen på bosh dyser når jeg byttet. husk at de nye dysene må kodes inn i bilen din når du setter dem inn. kan enkelt gjøres med INPA. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tthuns skrev:

Hadde det samme på x5 min og det viste seg at det var først 1 dyse for så 3 uker etterpå så gikk en til. Feilen kom opp på alle og da stopper bilen. for så å finne ut hvilkene det var kan du måle deg til hvilke dyser det er. Noen sier også at man bør bytte alle i samme bank. meca var de som hadde beste prisen på bosh dyser når jeg byttet. husk at de nye dysene må kodes inn i bilen din når du setter dem inn. kan enkelt gjøres med INPA. Lykke til!

👍🏻Takk for info. Er væl bare å bestille nye. Delespesialisten.no har Bosh til litt over 3000 kr. stk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjent feil på E70/71 som kan skape problemer på diesel utgavene er at plasten ovenfor motoren slipper igjennom vann (rød sirkel på bildet). Det vannet kommer seg forbi motordeksel og støydempingen under, og vannet ligger seg rundt dysene.

Blir byttet en del sånne deksler på disse. Bare verdt å nevne, så dere kan ta en titt på deres. Ikke nødvendigvis det som er årsaken her, men det kan føre til det som har skjedd trådstarter.

ImageUploadedByBimmerApp1423892465.735580.thumb.png.db9cbf40f047166de86245b1e22d0738.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir jo å koste litt, men ser jo det er skrevet at det kan være snakk om kort tid før neste ryker. Nå vil jeg bare ha alt i orden. Har vært noen søvnløse netter, å nå kjører jeg rundt i en Honda HR-V😩. BTW. Her er tips til en enkel injektor tesj jeg har laget. Funker fint. Mutter fra hydrolikk kobling, en 10 mm bolt, som jeg har slipt hodet av slik at den passer inni mutter, og en vekt skive. Denne kommer man greit til også på syl 6.😄

IMG_0088.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 months later...
On 15.9.2017 at 9:50 PM, Daniel. said:

En kjent feil på E70/71 som kan skape problemer på diesel utgavene er at plasten ovenfor motoren slipper igjennom vann (rød sirkel på bildet). Det vannet kommer seg forbi motordeksel og støydempingen under, og vannet ligger seg rundt dysene.

Blir byttet en del sånne deksler på disse. Bare verdt å nevne, så dere kan ta en titt på deres. Ikke nødvendigvis det som er årsaken her, men det kan føre til det som har skjedd trådstarter.

ImageUploadedByBimmerApp1423892465.735580.thumb.png.db9cbf40f047166de86245b1e22d0738.png

 

Hvilket deksel er det snakk om her eller er det bare en pakning? Har du delenummeret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tthuns skrev:

Hvilket deksel er det snakk om her eller er det bare en pakning? Har du delenummeret? 

Det er de 3 dekslene med pil på. Må byttes (sett veldig mange som er knekt, så like greit å bytte de ut), også bør du ha noe form for lim/silikon (f.eks Tec7) der det er satt ring rundt slik at det holder seg tett.

Her er delenummer:
Deksel til venstre: 51717169419
Deksel til høyre: 51717169420
Deksel i midten: 51717169421

ImageUploadedByBimmerApp1423892465.735580.png.ea29a63e06f0e3fa3c0616df0c519dd2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...