Gå til innhold

Har alle bmw f30/31 elektronisk servicehefte i idrive?


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

F2X og F3X kom med elektronisk servicebok fra dag 1. Denne blir synlig først etter at første service er ført inn hos et BMW verksted.

Mener å huske det ble sagt at alle som ble solgt ny i Norge skulle ha dette.

Jeg har kun sett 2 eller 3 biler som ikke har dette og mener å huske at disse hadde liten skjerm så det er mulig det har med utstyrsnivå og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Remi Berg skrev:

F2X og F3X kom med elektronisk servicebok fra dag 1. Denne blir synlig først etter at første service er ført inn hos et BMW verksted.

Mener å huske det ble sagt at alle som ble solgt ny i Norge skulle ha dette.

Jeg har kun sett 2 eller 3 biler som ikke har dette og mener å huske at disse hadde liten skjerm så det er mulig det har med utstyrsnivå og gjøre.

Ja jeg har liten skjerm. Nå skal det sies at bilen kun har gått 46tusen km og har hvert inne hos bmw på service kun en gang da jeg ringte dem idag og hørte. Kan det være at dem ikke har lagt det inn i skjermen kanskje? 

 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Knoett skrev:

Skiller vi mellom elektronisk servicehefte her nå og det å få det oppført i idrive? For alle bmw har fra et visst tidspunkt elektronisk servicehefte, men ikke alle har det i idrive. 

Okei hva er forskjellen på di 2 tingene? Jeg trodde elektronisk servicehefte ville si at man hadde all service som var utført ble lagt inn i idrive? Istedenfor og ha en sånt servicehefte liggende i hanskerom? 

Fordi bmw f30 har vist ikke sånt servicehefte du fyller ut for hånd, som det vanligvis ble brukt tidligere. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, vegard89 skrev:

Okei hva er forskjellen på di 2 tingene? Jeg trodde elektronisk servicehefte ville si at man hadde all service som var utført ble lagt inn i idrive? Istedenfor og ha en sånt servicehefte liggende i hanskerom? 

Fordi bmw f30 har vist ikke sånt servicehefte du fyller ut for hånd, som det vanligvis ble brukt tidligere. 

I min tidligere E87 var det elektronisk servicehefte, dvs at jeg måtte få verksted til å printe ut informasjonen om service som lå på nøkkel og på bmw sitt nettbaserte system. 

I min F34 er det samme system, MEN også tilgjengelig i menyen på idrive. Dette er det derimot kun BMW (ut fra de fem selskapene jeg har hørt med) som kan gjøre. Ikke noe mer komplisert enn at du har tilgang på det hele veien, men tar du service på Meca/snapdrive/mekonomen får du det registrert i bmw sitt nettbaserte system, men ikke i menyen på idrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Knoett skrev:

I min tidligere E87 var det elektronisk servicehefte, dvs at jeg måtte få verksted til å printe ut informasjonen om service som lå på nøkkel og på bmw sitt nettbaserte system. 

I min F34 er det samme system, MEN også tilgjengelig i menyen på idrive. Dette er det derimot kun BMW (ut fra de fem selskapene jeg har hørt med) som kan gjøre. Ikke noe mer komplisert enn at du har tilgang på det hele veien, men tar du service på Meca/snapdrive/mekonomen får du det registrert i bmw sitt nettbaserte system, men ikke i menyen på idrive. 

Okei, takk for svar.

Ja da er det sikkert derfor jeg ikke har noe i selve idrive skjermen.
Jeg bestilte servicehefte idag. Tenkte det var greit hvis man tar servicer andre steder enn hos bmw, så får jeg det hvertfall stemplet inn i heftet.  Så det du mener, hvis jeg feks tar service hos mekonomen så vil det bli lageret i nøkkel uansett?
Nettbaserte system hva vil det si?

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, vegard89 skrev:

Okei, takk for svar.

Ja da er det sikkert derfor jeg ikke har noe i selve idrive skjermen.
Jeg bestilte servicehefte idag. Tenkte det var greit hvis man tar servicer andre steder enn hos bmw, så får jeg det hvertfall stemplet inn i heftet.  Så det du mener, hvis jeg feks tar service hos mekonomen så vil det bli lageret i nøkkel uansett?
Nettbaserte system hva vil det si?

Stemmer. Frie verksted har kjøpt lisens eller engangstilgang til BMW sitt system for å legge inn service. Da kan du få ut dette hos hvilken som helst bmw forhandler eller verksted med tilgang til dette. Manuelt servicehefte trenger du ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knoett skrev:

Stemmer. Frie verksted har kjøpt lisens eller engangstilgang til BMW sitt system for å legge inn service. Da kan du få ut dette hos hvilken som helst bmw forhandler eller verksted med tilgang til dette. Manuelt servicehefte trenger du ikke. 

Ok. For og spørre litt dumt, hvordan kan man vite hvilket verksteder som har denne tilgangen ? Det finnes sikkert en del som ikke har det også?

 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, vegard89 skrev:

Okei, takk for svar.

Ja da er det sikkert derfor jeg ikke har noe i selve idrive skjermen.
Jeg bestilte servicehefte idag. Tenkte det var greit hvis man tar servicer andre steder enn hos bmw, så får jeg det hvertfall stemplet inn i heftet.  Så det du mener, hvis jeg feks tar service hos mekonomen så vil det bli lageret i nøkkel uansett?
Nettbaserte system hva vil det si?

Om du ikke har papirhefte i bilen er det 99% sikkert at du har servicebok i iDrive da disse kom uten papirbok. Den siste prosenten får være åpen i tilfelle forrige eier har rotet vekk heftet, noe som er lite sansynlig.

Om bilen har hvert inne på service hos BMW og det ikke vises i iDrive kan det være så enkelt som at det ikke har blitt ført inn av h*n som utførte jobben. Om kundemottaker har gjort jobben riktig og registrert service med nøkkelen så skal dette dukke opp neste gang noen overfører data til serviceboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...