Gå til innhold

Min BMW X1 E84. Kjøpt Style 225 Kjøre uten TPMS?


M-jakob
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann. Dette blir min første tråd på forumet. Har vært medlem i flere år men aldri blitt noe tråd på meg her tidligere.

Tenkte at det var på tide hehe. Har lagt ut bilder på facebook og instagram men blir liksom ikke det samme som å ha en liten forum tråd. Bilen er som sagt i tittel 325i som er registret i 05 men er vel en 06 modell. Min første bil som er så "ny". Har stort sett gått i gamle biler her hjemme. Så det er mye nytt utsyr her som ikke jeg er vant med blant annet klima hehe og det er da en skjønner at en har kjørt gamle biler i mange år.

Tidligere biler av BMW har vært e30 og e34 i forskjellige versjoner, ellers så har det vært en del kassebiler til arbeidsbil.

Har letet etter 325/330i i lang tid og det har vært en del biler som har vært aktuelle men ville helst ha touring som jeg liker best utsende messig og litt praktisk også. Ville også ha den sort utvendig med et lysere interiør. Så da ble det denne.

Planer for bilen:

Fjerne soting av ruter

M sport utvendig

Nye hjul på sommer og vinter

KW justerbart

Bortsett fra det så blir det å holde den i god stand. Bilder er fra etter at jeg hentet den så det blir rens og shine av lakk nå. 

DSC_2925.JPG

DSC_2919.JPG

DSC_2920.JPG

DSC_2921.JPG

DSC_2924.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin Bmw .

Denne modellen her med bensin er jo en artig sak.:).

Godt med krefter og er vel heller ikke akkurat svindyr å kjøre rundt med heller .

Før jeg kjøpte e61en ,tittet jeg og etter en sånn men de jeg fant var enten for dyre eller uten det utstyret jeg ville ha.

Som det nevnes ,legg ut bilder innvendig av bilen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med fin Bmw .

Denne modellen her med bensin er jo en artig sak.:).

Godt med krefter og er vel heller ikke akkurat svindyr å kjøre rundt med heller .

Før jeg kjøpte e61en ,tittet jeg og etter en sånn men de jeg fant var enten for dyre eller uten det utstyret jeg ville ha.

Som det nevnes ,legg ut bilder innvendig av bilen.:)

Takk for det sveigis. :) Kjøpte bilen for å ha en artig familiebil og er glad i bensinmotorer og da spesielt rekkesekseren. Hadde 3,8 M5 tidligere men ville ha en litt nyere bil. Har fulgt med på trådene dine og fortsett med fine oppdateringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se at det finnes bensin 6'ere i disse 3 seriene, verdt å ta vare på :D 

Veldig fine planer du har. Hvordan har du tenkt til å få tak i m-sport fangere, brukt/nytt?

Er på jakt etter 325i selv som neste bil. De forsvinner i havet av alle 4 syl på finn :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Carlsius skrev:

Morsomt å se at det finnes bensin 6'ere i disse 3 seriene, verdt å ta vare på :D 

Veldig fine planer du har. Hvordan har du tenkt til å få tak i m-sport fangere, brukt/nytt?

Er på jakt etter 325i selv som neste bil. De forsvinner i havet av alle 4 syl på finn :( 

Carlsius jeg ser for meg at det er vanskelig å få tak i noe brukt som er i god stand. Så kommer til å ta en liten runde å spørre litt på priser. Kom gjerne med forslag til levrandør. :)

Kan anbefale 325i videre til deg. Er selv godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag ble det fjerning av soting på ruter.  Begynte med å få løs litt i kanten av vinduet med et skarpt blad. Litt kronglete å få gjort på de små vinduene bak ,men gikk greit med et skarpt knivblad.  

Varmet forsiktig opp med varmepistol og begynte å dra av fra kanten. Prøvde å få av hele sotingen i et stykke men det gikk ikke overalt. Dro sent av så limet fulgte med filmen. Dro jeg fort så jeg at det ble lim igjen på ruten.

Der det ble limrester igjen brukte jeg Biltema sin Label Off. Kan si hva du vil om Biltema men den her var genial. Lot den virke et par minutter å da var det bare å vaske vekk limet med polergarn.

Tok så å kjørte over alle rutene med Autoglym vindus rens. Så da ble det helt strøkent.

DSC_2934.JPG

DSC_2944.JPG

DSC_2941.JPG

DSC_2942.JPG

DSC_2943.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Å gud ,den m5en ♥♥..

Ble fint uten sot syns jeg .:).

Hvordan er forbruket på vsnlig kjøring på denne 325en?

Takk syntes også det ble fint uten soting. Det fine interiøret kom bedre frem. Har ikke målt forbuket på den. Vet ikke hvor nøyaktig kjørekomputeren er heller. :) Men regner den går på mindre enn M5n. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84. Kjøpt Style 225 Kjøre uten TPMS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...