Gå til innhold

Skifte bremser foran på bmw f30


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Remi Berg skrev:

Slitasjevarsler må byttes og servicevarsel må tilbakestilles.

Dette bør også inn i den elektroniske serviceboken, noe som bare kan gjøres hos BMW verksted.

Okei.

Bilen min har ikke elektronisk servicehefte. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Eivind320x skrev:

Som det er nevnt tidligere i tråden er det lurt og skrive det inn i servicehefte, samt at du tar vare på kvittering for deler. Dermed har du dokumentert at du har utført jobben ;) 

Ja gjør selvfølgelig det. Men dem tar så godt betalt for og gjøre det på merkeverksted blant annet, så er jo en del billigere om man gjør jobben selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg veldig godt. Det viktigste er at du kan dokumentere over for en ny eier når du selger, at bremsene faktisk ble byttet på en gitt dato og km. Så om du ikke har papir servicehefte, så skriver du bare km og dato på delekvitteringen samt signaturen din, for at det er du som har fikset det. 

Folk er litt for redd for og skrive i servicehefte, når de selv har utført servicearbeid ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Eivind320x skrev:

Det skjønner jeg veldig godt. Det viktigste er at du kan dokumentere over for en ny eier når du selger, at bremsene faktisk ble byttet på en gitt dato og km. Så om du ikke har papir servicehefte, så skriver du bare km og dato på delekvitteringen samt signaturen din, for at det er du som har fikset det. 

Folk er litt for redd for og skrive i servicehefte, når de selv har utført servicearbeid ;) 

 

Ja.

Fikk faktisk servicehefte idag, men blir nok bare til at jeg fyller ut på kvitteringen med km stand og dato :)

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...