Gå til innhold

Noen som kjenner til denne, 335i - M3 utseende


AJ82
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til denne bilen? Selger på Konghelle vet svært lite.... Det skal være en original 335i F30, med unntak av utvendig ombygging til M3 utseende. Alt annet skal være 335i. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103398254&fks=103398254

Ligger en tråd på et amerikansk forum, men ikke all verdens info her heller. Regner med at noen her inne kjenner til en såpass omfattende ombygging.

A.J.

_529631300.jpg

_1662622138.jpg

_1544117736.jpg

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Har fått kontakt med han på face.

Har sendt en mail til biltilsynet ang ombyggingen. Skal ikke være behov for godkjenning når man "styler" en bil, men litt usikker på hva de sier om at bilen nå er ca. 6.5cm bredere. 

Det har ikke vært noe problem både ved godkjenning av bilen eller på eu-kontroll tidligere, men ønsker ikke å havne i en sak med en evt fremtidig kjøper.

Noen som kjenner bedre til dette? 

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn og fikk godkjent bredding på mitt første e21 prosjekt. Nå skal det sies den ble bredet 17.5cm på hver side :P

Skal nå sendes inn om man endrer totalmål på karosseri, men nok ikke veldig vanlig å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AJ82 said:

Takk for info. Har fått kontakt med han på face.

Har sendt en mail til biltilsynet ang ombyggingen. Skal ikke være behov for godkjenning når man "styler" en bil, men litt usikker på hva de sier om at bilen nå er ca. 6.5cm bredere. 

Det har ikke vært noe problem både ved godkjenning av bilen eller på eu-kontroll tidligere, men ønsker ikke å havne i en sak med en evt fremtidig kjøper.

Noen som kjenner bedre til dette? 

A.J.

Mener på at denne ble stoppet i kontroll, og måtte inn å godkjenne e92 M3 front ( org bmw deler)  på e91 320d. Det gikk vell helt fint tror jeg, men det tyder jo på at det er en ting dem kan henge seg opp i.

Det å måle karroseribredde ute på en vegkontroll er derimot meget vanskelig, så dersom man bare sier det er mtech styling tror jeg det skal mye til for at man får mangellapp på m3 delene.

 

Jeg ville derimot seriøst heller sett på en M3 isteden for denne. Er litt penger imellom, men ville heller ventet ett år om det er økonomi det står i.  Knalltøff bil, jeg både liker og synest det er knalltøft at eiere av nyere biler tørr å gjøre mere enn å bytte felger :) men jeg tror dette er en bil veldig stor del av kundegruppen blir skremt av pga de ikke forstår hva som blir gjort. Mistenker denne kan bli liggende, men det er bare gjetting fra min side. Tror uansett man veldig lett havner i en situasjon der man angrer seg veldig på at man ikke kjøpte M3. 335 i seg selv er jo nærme nok, 335 med m3 bredding så hvorfor ikke bare handle m3 :) Er mye mere til M3 enn bare stylingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ha kjøpt en ekte M3 i stede for denne liksom M3en. Må være kjedelig å ha en bil som er "får i ulveklær", en bil som utgir seg for å være noe den aldeles ikke er. Folk sier...en M3...og du må svare....eeehh nei, det bare ser sånn ut 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter en bruksbil, derfor det frister litt med blant annet xdrive. 

Litt kjipt hvis folk ser på meg som en "wannabe M3 driver" da. Ikke noe ønske om det, men synes bilen ser bra ut, samt at den skal være rimelig strøken. Vil tippe at det er mulig å få denne for ca 600k, så blir jo et lite sprang opp til M3, samt kun rwd.

Har siklet litt på Alpina D3 også, men får da en bil som har gått over det dobbelte. I utganspunktet mer hk og nm, men får vel lett skremt opp 335i også.

Annonse på Alpina: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104499675

A.J.

IMG_0085.JPG

IMG_0086.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra vegvesenet:

Vedørende deres henvendelse.
 
Bilen anses som ombygd og skal fremstilles for ny kontroll hos Statens vegvesen.
Avtal tid hos opp-ombyggingsavdelingen i din region.
Bestilling tlf. 2207 3000.
Visningsgebyr kr. 570-.
Husk alle del nr.2 av vognkort, kvitteringer, dokumentasjoner for ombyggingen og eventuell inn-fortolling av deler.
Oppgi eventuell donorbil.
Søknad sendes i forkant til din region – opp ombyggingsavdelingen.
 
Bilen skal altså i utgangspunktet godkjennes siden den nå er bredere enn originalt. Sikkert ikke noe problem, men noe jobb er det sikkert.
 
A.J,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke hengt meg oppi om folk tror det er en M3 eller ei sålenge en ikke har M3-logo på bakluka. En 335i er gromt på alle mulige måter og med xDrive er få ting som er bedre. Selv om den er "ombygd" til M3-styling er det kun BMW-kjennere som ser at det er M3-styling, vanlige folk tror jo også at standard F30 M-sport kan være M3... Du kjøper bilen til deg selv, ikke til de som står på fortauet og ser deg kjøre forbi(eller ikke ser).

Når det er sagt var den Alpinaen også griselekker. Alpinaen hadde jeg nok valgt idag, med min livssituasjon og behov om det var aktuelt. Likevel ser jeg ingen grunn til å droppe F30 335i om du likte den bedre. Jeg ville likevel fått den "godkjent" snarest for å unngå eventuelle fremtidige krøll.

Jeg traff på en familie her i forrige uke faktisk utenfor butikken med en ganske så ny 435d xDrive cabriolet M-Sport med to unger i barnestol bak(ikke barnevogn-alder) og kalesjen nede. Så alt er mulig om man virkelig vil, hvis plass er et tema. Kjøp det du har lyst på :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er avgjørelsen tatt. Henter bilen i ettermiddag :-D Grunnen til at det ble denne er at jeg har siklet på samme modell tidligere, utrolig god oppfølging og service, samt magefølelse. Også gøy med noe som er litt "unikt". Fikk ikke helt den samme følelsen hos Konghelle kan du si. 

A.J.

Messaging1505996743870.jpg

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...