Gå til innhold

Får ikke diagnoseprogram til og fungere.


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har Rheingold/ISTA med VMware image av en komplett diagnose PC i Windows 7.
Men når jeg skal prøve og ta diagnose på min bmw f30 så kommer jeg ikke videre. 
Det første jeg gjør er og taste in vin nr med siste 7 sifferene, også prøver jeg og gå videre til feillesing av bilen men da skjer det ingenting når jeg trykker.
Bruker jeg feil kabel eller noe sånt? Jeg har en Kcan cabel som jeg bruker.  Ftdi driver er også installert.

Mvh. Vegard Kravik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei dette var jeg ikke klar over. Er kdcan/kcan kabel jeg prøvde med hvertfall.

Har du link til hvilken kabel jeg trenger, eller skal jeg bare søke etter enet kabel på eBay? Trenger jeg en driver for og bruke enet kabel på pc-en? 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg prøvd og følge den beskrivelsen steg for steg som ble linket ut til over her, men fikk det ikke til og fungere :/  

Er det normalt at Internett forbindelsen har et utropstegn når denne er koblet opp mot bilen? Jeg endret til den riktige ip adressen og endret på innstillingene inne på rheingold. Regner også med at det trådløse nettverket skal være avslått når den kobles til bilen ?

Det sto at du kunne endre instilllngene på internettilkoblingen på vmware også, men denne innstillingen har ikke vmware player. Det er kun wmware workstation pro som har dette.

Noe som har noe tips til hva jeg kan prøve? Setter stor pris på all hjelp.

 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Det er helt normalt med utropstegn for internett når du endrer IP til det som står i den guiden.

Ellers har jeg ikke noe nytt å komme med.

Ja så det skal være utropstegn hele tiden med andre ord? fordi det utropstegnet ble ikke borte i hele tatt når jeg prøvde og ta diagnose feks

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utropstegnet er der fordi pc ikke klarer å snakke med internett med feil IP. 

Kan sammenlignes med at du prøver å snakke med mora di, som er i Norge. Men du er i Spania, uten telefon eller noe annet. Bare ved å rope til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...