Gå til innhold

2012 - oppover, f10/11 n47 registerproblem?


EvEnN-V
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har prøvd å søke litt hær og på googel, men fant ikke helt va jeg lette etter så lager en ny tråd.

 

Ser for tiden etter ny bil, og har sånn høvelig bestemt med for f10 eller f11. I prissjiktet 300 til 400 tusen, diesel med xdrive og litt utstyr under 100 000km,  og fra ca2012 og opp er det som regel 520 og 525 som er å velge imellom av motoralternativer. Med første øyekast virker dette som greie motoralternativer med nokk krefter i til midt bruk, men etter litt googling så finner jeg at det er mye feil på registerkjedet på denne n47motoren.

Det står mye om at feilen berører de første utgavene av denne motoren, men antydes flere plasser at nyere utgaver også er berørt. Er ute etter noe håndfast om utbredelsen av dette problemet fra ca2012. Er problemet like utbredt på nyere utgaver som på de første? Hvor medgjørlig er bmw på goodwill på biler med utgodt garanti? F.eks har norsksolgt/importbil noe å si angående goodwill? 

Og til slutt, hvor bekymret bør man være for dette problemet? Bør man holde seg unna 2litern og heller legge i mere penger og kjøpe 3 literen? 

 

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare 07, 08 og til dels 09 modellene som var veldig berørt av dette. 

Modellene som er nyere, og spesielt så nytt som du prater om, er ikke noe mer belemret med dette en de fleste andre biler. Uansett hvilken bil eller modell du googler etter, så vil du finne tråder med diverse feil. 

Ville ikke bekymret meg, og kjøpt den bilen som føles riktig mtp. vedlikehold og stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...