Gå til innhold

Ingenting på dør sjåførside fungerer?


Desko-K
 Share

Anbefalte innlegg

Hatt problemer med låsen på førerside foran, men innså jo nå at dette problemet oppstod samtidig med alt annet (etter flatt batteri), og at det må ha en sammenheng:

* Bryter til speil fungerer ikke

* Bryter til vindu fungerer ikke (hverken høyre eller venstre) - MEN, bryteren på høyre dør fungerer

* Airbag feil på venstre side

 

Dette kan jo ikke være tilfeldig? Hva bør jeg feilsøke før jeg begynner å bytte lock actuator/airbag osv osv? Er det en modul eller et ledningsbrudd?

 

Håper noen har peiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet batteriet, så spenningen er ok.

Jeg har liten peiling på INPA, og vet ikke om det er en bestemt modul jeg kan feilsøke, men jeg prøvde i hvertfall å slette feilkoden til airbag da jeg sjekket den, og den kom tilbake med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, arildopc skrev:

Når du bytter batteri må du kode det inn slik at bilen skjønner at det er nytt batteri. Hvis ikke antar bilen at noe er feil.

På nyere BMW'er er dette korrekt, men det er ikke tilfellet på E39 som det er nærliggende å tro at trådstarter har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, asv skrev:

På nyere BMW'er er dette korrekt, men det er ikke tilfellet på E39 som det er nærliggende å tro at trådstarter har.

Ok, vet ikke når det begynte med det på BMW  men antok det gjaldt også E39. Greit å vite😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...