Gå til innhold

Bremsekloss borte etter verkstedsbesøk


Melanki
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Hentet min E39 stålende fornøyd over nye dekk (Michelin Pilot Sport 4),
merket på vei til jobb rett etter verksteds besøket at det virket som om noe subbet.
På veien hjem fikk jeg bekreftet lyden, stoppet og sjekket etter subbing fra dekkene da jeg hadde gått fra 15" til 17".
Fant til min store gru at ene bremseklossen var borte! Var rett og slett metall mot skivene.


Dermed har jeg noen spørsmål.

  1. Kan verkstedet holdes ansvarlig for dette?
  2. Hva er toleransen for bremseklossene? (Ved hvor mange mm, bør man skifte klossene)
  3. Jeg antar at bremseklosser skal skiftes på begge sider samtidig?
    Den ene bremseskiven har jo fått kjørt seg, så da må vel begge sider der skiftes også?
  4. Hvis det skulle vise seg at bremsekaliperen har stått metall mot metall med bremseskiven, må denne også skiftes?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@DanielStance

Kaliperen henger mest sannsynligvis, skal undersøkes nærmere imorgen.
Men sitter og klør meg i hodet da jeg hverken har hørt ulyder eller har hatt problemer med bremsene før verksteds besøket. Kan jo bare være en tilfeldighet.

Endret av Melanki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tahoen min sliter klosser ujevnt, delvis kanskje pga at klossene er veldig lange og kanskje pga litt trege stempel. Jeg bytter en og en klosse ettersom de blir utslitt. Merker ingenting om jeg har en ny og en gammel klosse på ett hjul. De klossene som varte lengst gikk nesten 100 000 km. Nye calipere foran ligger i garasjen, bak er byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...