Gå til innhold

Motorfeilkode på bmw e90 n43


Andreasmog
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått min første bil og bmw, en 2008 BMW E90 318i.

Jeg var innom BMW-verkstedet i nærheten og fikk lest ut feilkoder. Legger ved bilde av feilkoder.

Har noen av dere peiling på hva den første feilkoden markert 0029DA betyr? 

Takker for svar på forhånd ;)

IMG_0452.JPG

IMG_0453.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo det vekstedet svare deg på om de er seriøse og kompetente. Men det står jo på skjermen der. Veivakselsensor :)

 

 

 

https://www.google.no/search?q=bmw+0029+DA+veivakselsensor&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiN7Jee8brWAhWBK5oKHZ1aCA4QBQgkKAA&biw=1280&bih=610

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei Andreas.

Så bra at du fikk orden på det! Jeg har nøyaktig samme bil. Ønsker derfor å dele min erfaringer med bilen, slik at du slipper å slite slik som meg.

Hvis du opplever at hele bilen er død. Er ikke mulig å låse opp bilen med fjernkontroll eller noen ting. Etter 10 min eller 3 dager, våkner den igjen som om ingenting hadde skjedd. Bare at klokken er feil. Hadde også skjulte feil på ecuer osv. Lurte på om det var dårlig batteri som var årsaken, men det hjalp ikke å bytte det. Det er sannsynligvis korridert kontakt  på hovedstrømskabel fra batteri til sikringsboks bak hanskerommet, slik som på min. Du får originalt repsett for ca 400 kr på ebay. Du trenger et kraftig verktøy for å klemme den på. Hvis dette skjer, kan du som en midlertidig fiks ta bort hanskerommet, og riste i sikrigsboksen for å få den til å våkne. Å få ut sikringsboksen er litt vanskelig. Men det går med litt kreativitet. Husk å ta bilde av alle kontaktene på sikringsboksen, da er det letter å montere den igjen.

Hvis du får feil på nox sensor og ustabilt turatall, finner du mye på forum om defekte injectorer, coiler osv. Jeg byttet alle injektorene, coilene og pluggene. Det ble kanskje litt bedre. Men det forsvant aldri. Til slutt fant jeg ut at regkjedet var årsaken. Jeg var heldig. Det som kan skje, er når kjedet blir slakt, så slår det sundt mange deler som skal holde det på plass. Delene haver i bånnpanna og i oljesilen. Dermed får du også lavt oljetrykksfeil. Mitt hadde ikke slått sundt delene enda, men var rett før. Slapp unna med nytt regkjede og skinner osv for ca 14 000. Dette er dessverre en vanlig feil på bilen, så sjekk allerede nå at kjedestramerne og kjedet er ok!

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...