Gå til innhold

Spm om drivstoff forbruk e90 325/330


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel noen her som jeg vet har hatt e9x med bensin og sekser .

Hvordan er forbruket på feks 325 med automat på blandet kjøring?

Ville nesten tro disse var fine på både blandet kjøring og langkjøring ,hvis enn er forsiktig på gassen.

Grunn til at jeg spør at jeg faktisk vurderer bensinbil og en sånn hadde passet meg egentlig .

Kom med innspill .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med pen kjøring og ikke mye start/stopp og bykjøring så burde de komme under literen på milen i hvertfall.

Har prøvd en 325ia E90, og det virket å være greit med futt i de, så tror ikke det blir helt 520i E39 tendenser med over literen pga underdimensjonert motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med E90/E91, men hadde en E46 med M54B30 manuell. Den lå på 0.82-0.91 på blandet kjøring. En kamerat hadde en tilsvarende i touring med samme forbruk. E46 med 4wd/ix bruker fort en desiliter mer.

Tipper at også E90 med sekserbensin ligger på 0.9-1.00 på blandet, men ville ikke fokusert altfor mye på forbruk. Bare lyden har jo en viss verdi/bruksglede i hverdagen i mine øyne. Men dette vet du jo godt mtp hva du allerede durer rundt i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord ,da er det igrunn ikke så veldig mye mer enn 530d jeg har de bruker da :).

Grunn til at jeg spør ,er jo at å ha eie en stor dieselbil ,til det bruket vi har ,ikke er greit i lengden .

Vi kjører mye småkjøring og har funnet ut at en mindre bil med bensinmotor hadde vært like greit.

Og som Werther nevner ,lyden av bensinsekser er jo aldri feil.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Såvidt jeg kan huske så var det på min forrige bil e91 med 3.0 bensiner snitt på over 1.0 i bykjøring/småkjøring. Avhengig av hvor ivrig man er 😈 

Langkjøring ned til 0.64 og 0.8 med aktiv kjøring.

Eller hva sier du @ahj?

Endelig svarte du Gorg :).

Med andre ord en bil enn ikke blir ruinert av å kjøre .

Kona mi ,er veeeeldig snill på gassen ,så da hjelper det jo på .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis at jeg har en hard pedal i forhold til @Gorg 😂 Det verste jeg har sett er 1.6l på mila. Uvant for en som har på det verste med diesel sett 0.8l. 

Men med kø kjøring til og fra jobb hver dag så ligger min på 1.2l på mila. Men uten kø så går det fint på 0.9l. 

Langkjøring kommer man fint under 0.7 selv med litt inspirert kjøring. :) 

Håper det ga et godt svar @sveigis:) 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Endelig svarte du Gorg :).

Med andre ord en bil enn ikke blir ruinert av å kjøre .

Kona mi ,er veeeeldig snill på gassen ,så da hjelper det jo på .

 

Spennende å se hva du ender opp med! 

N53 er en morsom motor og absolutt ikke så verst som daily driver. 

Men ville sikkert kjørt diesel frem og tilbake til jobb, spart bensinern til god turene. 

Akkurat nå om jeg hadde hatt e91 på gårdsplassen, ville jeg alltid ha valgt den tho 😂 Fantastisk bil, motor og lyd❤️

Synes ikke lydmessig den er noe dårligere enn e46 m3 ( med performance eksos på n53) eller e36 m3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ahj skrev:

Tydeligvis at jeg har en hard pedal i forhold til @Gorg 😂 Det verste jeg har sett er 1.6l på mila. Uvant for en som har på det verste med diesel sett 0.8l. 

Men med kø kjøring til og fra jobb hver dag så ligger min på 1.2l på mila. Men uten kø så går det fint på 0.9l. 

Langkjøring kommer man fint under 0.7 selv med litt inspirert kjøring. :) 

Håper det ga et godt svar @sveigis:) 

Hehe,js er nok ikke vanskelig å få den til å bruke litt nei.:).

Svaret er mer enn godt nok.:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Spennende å se hva du ender opp med! 

N53 er en morsom motor og absolutt ikke så verst som daily driver. 

Men ville sikkert kjørt diesel frem og tilbake til jobb, spart bensinern til god turene. 

Akkurat nå om jeg hadde hatt e91 på gårdsplassen, ville jeg alltid ha valgt den tho 😂 Fantastisk bil, motor og lyd❤️

Synes ikke lydmessig den er noe dårligere enn e46 m3 ( med performance eksos på n53) eller e36 m3. 

Ja får se hva som skjer fremover.

Vurderer å selge e61en mulig pga vi trenger ikke så stor bil lengre .

Og jeg må si en liten 3er med sekser bensin frister.Det som holder igjen ,er at jeg er bortskjemt med forbruket på 530en.

Og orker ikke å bli ruinert ukentlig på drivstoff da jeg har en fra før som eeelskeeer bensin  altså 535en.

Det jeg trøster meg med ,er at en e90 er jo nyere,annen teknologi på motor og at både og kona er snill på gassen.

Sist men ikke minst e90 325 i har jo ett fint svev og må gå bra :).

Er nok ikke mye som skiller den og min 530 d .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en E92 325i med manuell. Målte vel aldri forbruket da det ikke interesserer meg, tanker når det er tid for det, så enkelt...

Men just for the fun of it, når jeg leverte inn bilen etter i overkant av 6 års eie, tok jeg en titt på kjørekomputeren som aldri har vært nullstilt, og den viste 11.2L/100km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mye småkjøring så skjønner jeg godt at du ønsker bensin. Det blir ikke feil i det hele tatt, mindre å bekymre seg for sånn sett. 

Men når det gjelder kjøp av E90 så vil jeg som venn og tidligere eier av E90 anbefale  deg å se etter en LCI modell. Jeg vet ikke hva slags budsjett du har satt av, men jeg synes LCI har det lille ekstra som E90 trenger. Jeg ville også inkludert E91 i kreteriene, da har du større sjanse for å finne bil og du har den ekstra plassen du vil savne i en E90. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Med mye småkjøring så skjønner jeg godt at du ønsker bensin. Det blir ikke feil i det hele tatt, mindre å bekymre seg for sånn sett. 

Men når det gjelder kjøp av E90 så vil jeg som venn og tidligere eier av E90 anbefale  deg å se etter en LCI modell. Jeg vet ikke hva slags budsjett du har satt av, men jeg synes LCI har det lille ekstra som E90 trenger. Jeg ville også inkludert E91 i kreteriene, da har du større sjanse for å finne bil og du har den ekstra plassen du vil savne i en E90. 

Jo en LCI er jo det beste men med litt motor osv ,koster jo den like mye hvis ikke mer enn 530en.:)

Det som er min plan er evnt å kjøpe en preface ,da disse faktisk er grei pris på nå føler jeg.

Den du hadde var jo grisefin og hadde lett hatt den sånn :).

Dessuten merker jeg at stor stv  ,det trenger jeg ikke så mye og har lyst på noe mindre .

Men som sagt alt ligger langt på tegnebrettet enda.

Vet ikke hvorfor men e9x er en bil som hadde vært kjekk for meg og mine pr dags dato.

Som sagt veldig usikker.

:)

Uansett ,så tror jeg nok at drivstoff utgifter ikke blir så mye større og det har mye og si på en familiebil,hvertfall for min del .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at 325i ikke er så veldig fornuftig priset, prisene er jo på samme nivå nå som da jeg prøvde å selge min for 3,5 år siden. Dette er høl i hode, da ville jeg nesten vurdert noen annet. I Tyskland eller Sverige så vil du finne en LCI 325i med M-sport til under 200 000 kr....ferdig på Norske skilt, det er umulig i Norge. 

En pre LCI 325i er bare ikke verd 150-200 000 kr, vi snakker om biler som er 10 år gamle... Da hadde jeg heller sett meg om etter en E60 523i LCI, det er MYE mer bil for pengene. Ved å bytte din E61 530d i en preface E90 325i så gjør du en massiv nedgradering. Det er kun det norske markdet som holder 325i prisene kunstig høye pga at de er uvanlige og at guttevalper på 20 år ligger langflate etter dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...