Gå til innhold

Prisnivå på E60 LCI?


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Har vurdert å gå over til E60 LCI når (eller OM) jeg får solgt E38n min.

Tenker da 530D, eller evt 525D.

Men det er så lite 530D til salgs på Finn. Ser kun biler med X-Drive og E61 ellers. Så jeg aner ikke hvilket prisområde de ligger på.

525D er over alt. Noen ligger til nesten 300k, noen ligger til under 200k.

Er det veldig lite manuelle utgaver i Norge av både 530D og 525D?

Hva tåler trimming best av automat og manuell på 530D? Kanskje TRF har en mening om det?

Endret av daniel740i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra avgjørelse dette Daniel.:).

De 530ene som er på Finn av LCI ,er som regel  X drive ja.

Virker som det ble solgt mer XDrive i lci utgave enn utgaven jeg har.

Og med 4x4 systemet ,virker det som de blir hakket dyrere ja.

Angående manuell,virker det som det er en nesten umulig oppgave å finne i disse.

Noen få valgte det,og de jeg har sett har som regel vært uten M sport.

Husk at disse som bestilte disse nye ,ville ha komfort som regel og  dermed var jo automat greia her :).

Har du sjekket markedet i feks Tyskland,mtp msnuell og 530d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis

Hehe ja, får satse på at det er en bra avgjørelse :P

Mye X-Drive dessverre. Er ikke noe for meg.

Men ja, virker som det er mye LCI med det i forhold til Pre-LCI.

Jepp. Har sett en 525D E61 med manuell, og en 530XD E61 manuell til salgs. Sistnevnte var gått 298k km, det var jo litt imponerende :)

Har vel vært en og annen av de uten M-Sport med manuell og, men M-Sport er et krav for meg i hvertfall.

Ja automat er ganske komfortabelt. Har jo det i E38. Men kjenner jeg savner litt å ha manuell også. Er og mye billigere å eie, om man tenker litt fram i tid også.

530D med automat kan jeg gå med på, men skal jeg ha 525D (3L) så må den være manuell. Har ikke lyst på den svake 520D automatkassen.

Har sjekket ja, men blir kanskje litt dyrt pga alle avgifter, frakt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, daniel740i skrev:

Ganske begrenset utvalg i Tyskland og faktisk. Mye X-Drive, mye E61, og veldig mange var passert 200k km.

Ligger stort sett fra 12000 euro og opp.

Men hvorfor ikke xDrive? :) Som en bakhjulstrekker på sommer, bekymringsløs kjøring på vinter. I høye hastigheter er det kun bakhjulene som har drivkraft(med mindre underlaget tilsier annet) for å spare drivstoff. I svinger blir kraft sendt bak. xDrive-systemet er fantastisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

Men hvorfor ikke xDrive? :) Som en bakhjulstrekker på sommer, bekymringsløs kjøring på vinter. I høye hastigheter er det kun bakhjulene som har drivkraft(med mindre underlaget tilsier annet) for å spare drivstoff. I svinger blir kraft sendt bak. xDrive-systemet er fantastisk.

Tviler absolutt ikke på at det er fantastisk :) Men for meg så blir X-Drive bare ekstra utgifter om/når ting blir ødelagt.

Fordelingskasse, drivaksler framme og sånt. :P Nå er ikke akkurat E60 den modellen som sliter mest med de tingene men..

Ikke at det er 100% bevist eller sant, men virker som X-Drive bilene også sliter mer på casterstagsforinger også.

Jeg trives best med bakhjulsdrift. :) Er tross alt kun bakhjulsdrevne biler jeg har eid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...