Gå til innhold

Ettermontering av tåkelys foran e46


Haukjem
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har montert opp tåkelys foran på e46, men jeg vil ha de på parklys for da står angel eyes på og tåkelys. når jeg setter på kjørelys står forsatt tåkelysa på. hvordan kan jeg koble det så tåkelys kun er på når bryteren står på parkeringslys men, ikke stå på når bryteren står på kjørelys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Angel eyes skal gå på parklys funksjonen, og tåkelys skal kunne betjenes med en ekstern knapp/bryter ellers så er det ikke godkjent. Om du ikke har knapo til tåkelys orginalt må du koble de nye lysa til en bryter med sikring.

regler sies at man kan kjøre med tåkelys foran med parklys som kjørelys om dagen, men når det blir mørkt er det ikke lov. så ser ikke noe grunn til å sette de opp på en egen knapp. bare ha de på parklys også når jeg skrur av parklys og setter den over til kjørelys så skal de av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Haukjem skrev:

regler sies at man kan kjøre med tåkelys foran med parklys som kjørelys om dagen, men når det blir mørkt er det ikke lov. så ser ikke noe grunn til å sette de opp på en egen knapp. bare ha de på parklys også når jeg skrur av parklys og setter den over til kjørelys så skal de av

Det er jeg klar over. Men når du skru over på nærys er fortsatt parklysa på, det er påbudt med nærlys og parklys sammen, og hvis du da har AE og tåkelys koblet sammen vil de fortsatt lyse sammen, ergo du kjører med nærlys, park og tåkelys. Det er ikke etter boka. Det er 2000,- i bot for feil lysbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Det er jeg klar over. Men når du skru over på nærys er fortsatt parklysa på, det er påbudt med nærlys og parklys sammen, og hvis du da har AE og tåkelys koblet sammen vil de fortsatt lyse sammen, ergo du kjører med nærlys, park og tåkelys. Det er ikke etter boka. Det er 2000,- i bot for feil lysbruk.

ok takk. men det er ingen måte å få de til å skru seg av når jeg bytter til kjørelys? må jeg ha en egen bryter? har lite lyst å sette de på en egen bryter men

Endret av Haukjem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Det er jeg klar over. Men når du skru over på nærys er fortsatt parklysa på, det er påbudt med nærlys og parklys sammen, og hvis du da har AE og tåkelys koblet sammen vil de fortsatt lyse sammen, ergo du kjører med nærlys, park og tåkelys. Det er ikke etter boka. Det er 2000,- i bot for feil lysbruk.

AE er koblet til tenning og ikke parklys hvis det gjør noe forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Da må du koble om ett relé

kom på en ting. kan jeg ikke koble et rele på kjørelyeset og få det til å stoppe å gi strøm til tåkelysa? vet du åssen man kan koble det evt? mye mas her nå men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...