Gå til innhold

Slaven's helt ubrukelige E39 M5 - Simply Clean - SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

Update:

Da var frontfangeren, ny støtfangerlist og litt hardware hentet hos GS. Siden det da blir ny frontfanger limte jeg like så godt magneter bak skiltet og på innsiden av støtfangeren. Kan ikke fordra skruehull, skiltrammer eller borrelås på skiltet når jeg kan løse det mye mer elegant. Kjekt på treff og ved vask og shining.

Selve fangeren synes jeg var veldig stiv og veldig annerledes i plasten en E46 fangere, skjønner godt at disse fangerne sprekker og tåler ingenting. Nesten like skjør som glass disse.  

Delenummer for å bekrefte at jeg gikk for originalt8)

IMAG1173.thumb.jpg.670eb92903c909bd6911c8dc9a3fa1e3.jpg

Kjøpte de kraftigste magnetene de har hos Kjell og Company, 18x3 mm. Hadde kun to stk limt på skiltet på E46'n, dette holdt i massevis, men nå tenkte jeg å helgardere meg å lime litt flere magneter så skiltet ikke flyr av i fart. 

Målte opp ca senter på fangerenIMAG1175.thumb.jpg.d76fef161c20a9dac11105c7edf5e5ab.jpg

Teipet fast skiltet og målte opp avstand for å sikre at alt er i midtenIMAG1177.thumb.jpg.1d2dfe1f2431d72e12367751ddd55ecf.jpgIMAG1178.thumb.jpg.bb926dcace40db2e60c188decb7806ab.jpgIMAG1179.thumb.jpg.df3ee480869e7222a7ff2cb994e7ebe9.jpg

Skikkelig lim må til, Ess tack holder 200 kg, så burde holde greit detIMAG1181.thumb.jpg.adf8fa6c5dffefb28862668a9f9669f4.jpg

Så var det bare sette i gang, iom at skiltet var teipet fast på forsiden så smatt magnetene på plass der du skulle være og liminga ble enkel. Siden magnetene må fjernes for å kline på lim, merket jeg hvor magnetene skulle så det ikke ble feil med liminga eller plasseringa av magneteneIMAG1182.thumb.jpg.c6fde1fed9d04d28bf58c50bfe7cd5d0.jpg

Ferdig limtIMAG1183.thumb.jpg.a01451f0e4d9c7c821d7a5842b5d43a6.jpgIMAG1185.thumb.jpg.61c74f4ec5a7fa48731fa426099722ce.jpg

Liming av magneter gjorde jeg i går. Det ble gjort i går for å være på den sikre siden så magnetene ikke skulle flytte på segIMAG1186.thumb.jpg.7d31bf0693bef4923e1d024f45e5541f.jpg

Ferdig resultat kommer når alt er lakkert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde E39 bestilte jeg innerskjerm fra ebay. Noe sånn som her  (eller her for venstre side only). Funka ganske greit det, men den mangler denne biten på bildet her som er gummi mellom skjermen og fangeren. Det jeg endte opp med å gjøre var å skjære ut plast fra den skjermen jeg tok av som jeg kuttet til og festet på M-skjermen. 

oMpBsfp.png

Endret av Poppy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Når jeg først har kjøpt ny originalfanger blir det litt halvveis å benytte kopi skjermer. Har jo fortsatt original på høyre siden.

Haha, den dagen noen stikker hue inn bak felgen og sjekker om innerskjermen din er original må du si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Poppy skrev:

Haha, den dagen noen stikker hue inn bak felgen og sjekker om innerskjermen din er original må du si ifra.

Du sier noe der, gidder ikke gjøre det halvveis når jeg kan ta den fullt ut. Er ikke bare medtanke på andre, men når jeg vet at ting halvveis så går jeg og irriterer meg over det. Like greit å gjøre skikkelig med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig bilen friskmeldt, hvertfall mekanisk, hehe. @lagunilla bytta armen på ett kvarter. Foringene jeg kjøpte på GS passa ikke. Ser nå at de har gitt meg E46 M3 foringer, så de blir bytta i morgen og riktige blir bestilt opp.

Gammel arm ute IMAG1188.thumb.jpg.ead78f694b57a4e90f5f84ad95d4f527.jpg

Her ser man sprekken i foringa, den lille sprekken gjorde at dekket tok borti innerskjermen. Snakk om marginer....IMAG1190.thumb.jpg.f8e061ac6e89326e33f9fffa2daed537.jpg

Ny arm på plass IMAG1191.thumb.jpg.2006752bea405ebaa4504ce8bcf19802.jpg

Det ble ikke foretatt 4-hjulskontroll, først og fremst fordi vi ikke hadde tid, men også fordi bilen styrer som den skal og trekker ikke til noen sider heller. Kommer nye coilovere om ikke så lenge heller så ikke noe poeng med 4-hjulskontroll før det er gjort.

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sveigis skrev:

Genial løsning med magnetene dette .

Godt å få bilen frisk igjen tenker jeg :).

Blir gøy å se ferdig resultat .

Snedig løsning det. Burde nesten vært sånn originalt, hehe.

Nå er den hvertfall kjørbar. Kan friskmelde den når alt av plast er tilbake der det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sh0xx skrev:

Snasen løsning med magneter ja. Hvor godt holder de? Er det sånn at du må rive skiltet av eller ?

Utrooooolig fin bil :x

Holder svært godt de. Kommer ikke til å fly av i fart for å si det sånn. 

Må ikke rive det av nei. Kommer til å lime noen filtbiter, typ møbelknotter på magnetene på skiltet så de ikke lager riper. Om man flytter litt på skiltet til en av siden eller opp og ned så slipper magnetene med engang.

Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...