Gå til innhold

Slaven's helt ubrukelige E39 M5 - Simply Clean - SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

Da kan man endelig smykke seg med "nye" gromme coilovere til bilen. Fikk endelig tak i KW V2 coils som er svært lite brukt. Fikk de også til så og si halvpris som for ett kliss nytt sett. Gleder meg til å få bilen lavere og stive den opp særlig i rompa. Ingen hemmelighet at Supersport er veldig myke i rompa.
Supersport coiloverne som står på nå er "solgt", må bare demonteres og hentes av kjøper, så ble ikke mye jeg måtte legge ut for de"nye". Men KW'ene blir ikke montert før jeg har fått bilen eu-godkjent. Da Supersport coilsa står i vognkortet. Orker ikke styre med godkjenningstime og sånt nå. 

_1929163908.thumb.jpg.952c3eafbbbf7e732c2f677fd3676f5d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det. Eneste som er litt synd med KW sine justerbare dempere kontra Bilstein sine er justeringa om hardhet. Foran er greit nok med justering på toppen av demperen. Men bak så er justeringa også på toppen noen som igjen bety at man må demontere baksetet og hattehylle for å få justert hardheten, På Bilstein er det kun å strekke seg frem til bunn av demperen og vrid på ett lite hjul. Mens justeringa foran er like tullete som justeringa bak på KW'ene. Foran sitter justeringa i bunn av demperen så da må demperen demonteres. Skal ikke være lett. haha

Men til den prisen jeg fikk dem for skal jeg leve med litt klønete justering av hardheten bak. Får nok kjøre uten hattehylle en stund å prøve meg frem litt eller lese om litt forskjellige oppsett på m5oard og ta det derifra. Foran bytter jeg nok til camberplater om det trengs for å unngå subbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Klart det. Eneste som er litt synd med KW sine justerbare dempere kontra Bilstein sine er justeringa om hardhet. Foran er greit nok med justering på toppen av demperen. Men bak så er justeringa også på toppen noen som igjen bety at man må demontere baksetet og hattehylle for å få justert hardheten, På Bilstein er det kun å strekke seg frem til bunn av demperen og vrid på ett lite hjul. Mens justeringa foran er like tullete som justeringa bak på KW'ene. Foran sitter justeringa i bunn av demperen så da må demperen demonteres. Skal ikke være lett. haha

Men til den prisen jeg fikk dem for skal jeg leve med litt klønete justering av hardheten bak. Får nok kjøre uten hattehylle en stund å prøve meg frem litt eller lese om litt forskjellige oppsett på m5oard og ta det derifra. Foran bytter jeg nok til camberplater om det trengs for å unngå subbing.

Mener man får kjøpt noe forlengere til sånne justeringer. Vet ikke om det er til KW, men er i hvertfall til andre coilovers.

Grattis med skikkelige coilovers uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daniel. skrev:

Mener man får kjøpt noe forlengere til sånne justeringer. Vet ikke om det er til KW, men er i hvertfall til andre coilovers.

Grattis med skikkelige coilovers uansett :)

Å får man det?
Hmmm, det må sjekkes ut.

Kan jo alltids borre to små hull i hattehyla så jeg får en umbraconøkkel ned i demperne, men er ikke veldig gira på å borre i en hattehylle av alcantara. Hadde det vært en vanlig en hadde det ikke hatt så mye å si, men en alcantarahylle skal nok få være i fred. 

Takk, takk. Godt fornøyd med kjøpet, kommer nok ikke til å angre. Enest jeg ikke har er tuv papirer, men burde ikke være så vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Å får man det?
Hmmm, det må sjekkes ut.

Kan jo alltids borre to små hull i hattehyla så jeg får en umbraconøkkel ned i demperne, men er ikke veldig gira på å borre i en hattehylle av alcantara. Hadde det vært en vanlig en hadde det ikke hatt så mye å si, men en alcantarahylle skal nok få være i fred. 

Takk, takk. Godt fornøyd med kjøpet, kommer nok ikke til å angre. Enest jeg ikke har er tuv papirer, men burde ikke være så vanskelig å få tak i.

Ja, men om det finnes til alle coilovers vet jeg ikke.

Er noe sånn som dette;

Spoiler

kw_rebound_damping_adjustment__68525037_

p-4307-ACable-v2.jpg

Hmm, ja litt dumt å ødelegge alcantara hattehylle.

Tviler på at du vil angre, KW skal jo være noe av det beste man kan få, med TUV i hvertfall :) Det meste er vel bedre enn Supersport uansett ;)

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 12.12.2017 at 23.50, Slavearbeider'n skrev:

Har fått starta med monteringa av baklyktene. Iom at det er så forbanna kaldt er det begrenset hvor mye man orker å gjøre i en uisolert garasje men en lykt er nå hvertfall på plass. Bi-xenon prosjektorene har også kommer så nå er snart alt av lys på stell.

Er usikker på jeg skal kjøre helrøde baklys eller hvite blink, har nå hvertfall brukt rød lyktespray, om jeg liker helrøde lykter blir det bytta til folie på sikt. Ellers så vasker jeg det bort å kjører hvite isteden.

Kommer flere bilder forhåpentligvis i morgen hvis det ikke blir for kaldt. Men her er nå hvertfall ett.IMAG0984.thumb.jpg.094085187184279c34875ec0fb5e72b6.jpg

brukte du biltema baklyslakk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mørkt tre er tøft :)

 

eg har også SS godkjent på min, men vurder alternativ når det har gjort sitt. trolig Kw. men da lurer jeg rett og slett på å ta en lur en ved å rett og slett bare fjerne KW merker og lakke fjærene røde. Så lenge nye høyda er lik, så føler jeg det er unødvendig å godkjenne på nytt selv. Eneste som står i mitt vognkort er "FARGE RØD" + siffer og høyde. men høyde blir lik, farge blir rød og dem kan jo heller ikke forvente at noen dårlige bokstaver står seg over 5 + år heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt litt med tanken selv. Nå har jeg ikke sett så veldig nøye i vognkortet men tror senken min er ført inn likt som din senk. Så kan hende jeg tar en spansk en Nå liker jeg egentlig utseende på coilsa veldig godt, har jo ingenting å si hvordan de ser ut når bilen står på bakken, ingen som ser dem da. Men når jeg skrur på bilen er det ålreit å se på hvertfall. Jeg er litt rar sånn.

Tror jeg skal slite med å få KW'ene godkjent hos BT uansett med eksosen jeg har nå. Ender nok opp med mangellapp på eksosen. Har hvertfall SS i vognkortet, den er hvertfall godkjent senka, og bilen blir så lav til sommeren at du ikke har mulighet til å se i hjulhuset uansett. Blir jeg stoppa slipper jeg hvertfall kjøreforbud, visning eller avskilting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske lei av å kjøre bil med "taxi-sort" interiør. Herregud så kjedelig det er med sort interiør. Savner interiøret fra E46'n, så jeg har bestemt meg farge interiøret. Farging av interiør har jo tatt helt av så tenkte å slenge meg på denne bølgen. Svart på svart er litt kjedelig, så svart på brunt vil bli mye mer kledelig og helt etter min smak. Fargen har jeg vel egentlig bestemt meg for men om du har innspill er det bare å skrike ut. Det eneste som kan bli utfordrende er å farge interiøret i en bil som brukes hver eneste dag. Så blir nok å starte med dørtrekk, nakkestøtter og baksete og ta passasjer- og førersete til slutt.

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er temmelig enig at sort er veldig vanlig og kjedelig så en annen farge er nok mye mye bedre 😊. 

Som du nevner så gå for alt annet enn fører sete når du farger, bruk mye tid på preppe setene, rengjør de godt før du farger. Husk og legg på godt med farge samt en god finish for å beskytte fargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken finish skal man gå for, vil ha det mest mulig oem. Matt, semi matt eller satin? Står så lite på nettsidene rundt om. Matt virker for meg den finishen som er mest mulig oem, som da bilen var kliss ny. Kanskje greit å kjøpe noe skinnsparkel og og fylle sprekker eller andre merker med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for Satin finish følte den var lik som interiøret var i utgangspunktet av de setene jeg hadde fra før av. Jeg hadde vært litt forsiktig med fyller, legger man det feil så ser det veldig kunstig ut men ja har du sprekker så er det greit å fylle det litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...