Gå til innhold

Slaven's helt ubrukelige E39 M5 - Simply Clean - SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

Her skjer det ikke mye egentlig. I november bestilte jeg nye klare tåkelykter og 3M teip til baklukeflippen men de har blitt borte i posten og alt kaoset i jula mest sannsynlig. Så bestilte dette en gang til i romjula, satser på at de kommer denne gangen. Nye AE pærer er også på vei, da jeg ikke får lysa til å funke. Er nok bare dårlig kontakt mellom pærene og kontaktene.

Går straks igang igjen med hjulbygging igjen. Har regna litt og funnet ut at 10'' kan blitt litt for aggressivt foran, så safer med 9,5''. Det blir også mer fornuftig dekkstrekk med 225 på 9,5'' og ikke 10'' felger. Vil kjøre med minst mulig camber også. Men 11'' bak beholder jeg. Så kommer til å bestille 3,25'' radinox kanter foran og 3,75'' radinox kanter bak ila de neste ukene. 

Fikk ett sårt tiltrengt tilskudd til bilpleiehylla mi i julagave, Kamikaze stance rim coat. Hørt mye bra om rim coat så gleder meg til å se hvordan denne presterer gjennom sesongen. Har allerede lagt på rim coat på centrene, kan ikke si meg annet enn fornøyd med resultatet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update igjen:
3M teipen som jeg trodde var blitt borte i Posten kom allikevel så da fikk jeg endelig satt på baklukeflippen jeg har hatt liggende noen måneder. Mengden jeg hadde bestilt holdt akkurat. Rullen gikk tom da jeg la siste lengden med teip.

Vaska over området der flippen skulle med wipe down for å fjerne Fussoen som lå der, limet sitter mye bedre på bar lakk.
Før:IMAG1048_redigert.thumb.jpg.355a443114baa2f94dc47b9043b25c36.jpgIMAG1046.thumb.jpg.3028141616d5e8a6b29a80302f3b9c4d.jpgIMAG1050.thumb.jpg.356011882b089b6af019fd2abcc2babd.jpg

Etter:
IMAG1055_redigert.thumb.jpg.6559ff0f5857162bb1ac5c4e6f75cbf0.jpgIMAG1052.thumb.jpg.66a439d87ea1c82f740675ea033ed6d5.jpgIMAG1054.thumb.jpg.4c74e4132408c13a6ea39e0360a691fb.jpg

Har også montert brake ducts trakter i grillen, lakket dem sorte for å skjule de mest mulig. Blir nok å føre noen rør opp til luftfilterboksene eller rør til bremsene på sikt.

IMAG1062_redigert.thumb.jpg.bacce9c76e98be57062b15206b59410c.jpg

5a5104da62846_IMAG1060redigert.thumb.jpg.f77baa9527b90c168fb8003432077c15.jpg

 

 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sveigis skrev:

Ble fint med den lille flippen bak.

De hullene foran er så tøft syns jeg :).

Jada ,den er riktig denne m5en din .

Takk for det Jan.
Synes de er ganske tøffe selv, mange delte meninger om de, derfor ble de lakkert sort. Synes det er så mye som er rundt i fronten på e39, AE ringer, tåkelys, reflektorene i lyktene, så ducts i alu ville gjort fronten enda mer forvirrende mener nå jeg. Blir endel tonet ned i sort.

Bilen er ikke helt riktig enda, men den er mye mer riktig enn da jeg henta den hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne har virkelig gått meg hus forbi! kanskje ikke rart mtp at jeg er så skjeldent her for tiden xD
men gratulerer så mye! gratulerer så mye!
griselekker denne! og ser ut som den får stellet sitt! :D
angående traktene så liker jeg de personlig ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Freakshow skrev:

denne har virkelig gått meg hus forbi! kanskje ikke rart mtp at jeg er så skjeldent her for tiden xD
men gratulerer så mye! gratulerer så mye!
griselekker denne! og ser ut som den får stellet sitt! :D
angående traktene så liker jeg de personlig ikke :P

Hehe, ja, virker som det er langt mellom hver gang du er innom forumet.
Takk for det!
Hehe, hver sin smak. Legger egentlig ikke merke til de siden de er svarte. Ser de omtrent ikke nå om vinteren siden det stort sett er mørkt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Hehe, ja, virker som det er langt mellom hver gang du er innom forumet.
Takk for det!
Hehe, hver sin smak. Legger egentlig ikke merke til de siden de er svarte. Ser de omtrent ikke nå om vinteren siden det stort sett er mørkt ute.

hehe, ja blitt litt lei forum :P
hatt null motivasjon selv om bilen har funket! :P
 

har du solgt e46´n? eller har du den enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Freakshow skrev:

hehe, ja blitt litt lei forum :P
hatt null motivasjon selv om bilen har funket! :P
 

har du solgt e46´n? eller har du den enda?

E46'n er solgt. Skulle gjerne beholdt den og, men lysten på M bil var så stor at den måtte ryke. Det positive er at den fortsatt går i Oslo. Har sett den ved ett par anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

E46'n er solgt. Skulle gjerne beholdt den og, men lysten på M bil var så stor at den måtte ryke. Det positive er at den fortsatt går i Oslo. Har sett den ved ett par anledninger.

regna egentlig med det ^^
hehe ser den :P fort dyrt med 2 bensin slukere! :P
hva lå 2,2´n på mila med kompressor egentlig? sånn ikke for å spore helt av tråden xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Freakshow skrev:

regna egentlig med det ^^
hehe ser den :P fort dyrt med 2 bensin slukere! :P
hva lå 2,2´n på mila med kompressor egentlig? sånn ikke for å spore helt av tråden xD

Med litt tung høyrefot som det ofte ble med e46'n etter jeg monterte kompressor så lå jeg på 0,8-0,9L på langkjøring og ca 1,0L på blandet/bykjøring.

Uten kompressor klarte jeg 0,65L på langkjøring som det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Med litt tung høyrefot som det ofte ble med e46'n etter jeg monterte kompressor så lå jeg på 0,8-0,9L på langkjøring og ca 1,0L på blandet/bykjøring.

Uten kompressor klarte jeg 0,65L på langkjøring som det beste.

okey! det vakke gærnt! :P
330´n bruker allerede høyere tall en det så kan ikke tenke meg hva den hadde brukt med kompressor xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Freakshow skrev:

okey! det vakke gærnt! :P
330´n bruker allerede høyere tall en det så kan ikke tenke meg hva den hadde brukt med kompressor xD

haha, sant. Med mer krefter skal jo forbruket i teorien gå ned iom at de kreves mindre gasspådrag for å åpna ønsket hastighet. Men man ender ofte med å trå flat pedalen nesten uansett hva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

haha, sant. Med mer krefter skal jo forbruket i teorien gå ned iom at de kreves mindre gasspådrag for å åpna ønsket hastighet. Men man ender ofte med å trå flat pedalen nesten uansett hva. 

yeah! vannskelig det der med forbruk når man er så jævlig tung i høyre foten! :P
ser tilogmed 530D ligger på rundt 1l på mila på blanda kjøring xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Daniel. skrev:

Det er vel mest automatkassen sin skyld :P

nei... det er høyrefoten min xD
kjører jeg pent ligger jeg på 0.7-0,8 xD
på lang kjøring ligger jeg på alt fra 0.5 til 0.8 alt etter farta jeg ligger i :P og hvordan trafikken er xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...