Gå til innhold

Slaven's helt ubrukelige E39 M5 - Simply Clean - SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Frode D skrev:

Syns listene gir fin kontrast :)

9 timer siden, Mathiseen skrev:

må si meg enig med frode her, syns listene passa fint inn!

 

9 timer siden, Gabz skrev:

Ja, flott kombo med fargene og listene. 

Har lekt litt med tanken om å kjøre på med trelister og. Per nå synes jeg ikke listene står så fint til komboen men det kan hende det endrer seg når alt er ferdig farget og jeg får ett bedre helhetsinntrykk. Pianosorte lister er en veldig safe løsning og kanskje litt kjedelig, man skiller seg ikke veldig mye ut, så en annen farge hadde kanskje vært på sin plass. Å finne noen originale M5 lister hadde vært enda bedre. 

Fargekomboen er jeg hverfall fornøyd med. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.3.2018 at 21.36, Slavearbeider'n skrev:

Sendt deg pm

De sender ikke kittet til land utenfor EU. Kan få det sendt til Strømstad og hente det der, men gadd ikke å gjøre det heller. Kjøpte meg en liten kompressor og airbrush på Jula. Som jeg legger farge og finish med. Så bruker jeg sterk såpe typ Nerta eller Vorr B til å fjerne org finish, bruker dette med en sånn scuff pad og det funker helt greit. Prickbort til avfetting og acetone før pålegging av farge. Eneste jeg er litt bekymra for er hvor mye finish jeg skal legge på setene. Kommer til å legge mange lag på forsetene og dørtrekk samt en runde til på baksetet. Det siste jeg vil er at alt flasser av en dag. Plutselig sitter jeg der da og ser ut som en dalmantiner med masse brune flekker på ei hvit t-skjorte. haha, ikkje braaaaa.

du hakke brukt nerta, vorb eller Prickbort på Interiøret?! oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

jo, vorb og prickbort

nå skal jeg ikke være noe bedreviter eller noen ting xD hvertfall prøve xD
å bruke prickbort på interiør er rein idioto, dette er en petroliums basert avfetting som skal kun brukes utvendig for å fjerne asfalt, tjære og Olje.

Vorb er en Alkalisk avfetting med esktremt høy PH som heller IKKE under noen omstendigheter brukes på interiør eller generelt invendig da den kan gjøre skader!

en skal alltid produkter som er ment til sitt formål, derfor de er laget sitt bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.3.2018 at 13.21, Freakshow skrev:

nå skal jeg ikke være noe bedreviter eller noen ting xD hvertfall prøve xD
å bruke prickbort på interiør er rein idioto, dette er en petroliums basert avfetting som skal kun brukes utvendig for å fjerne asfalt, tjære og Olje.

Vorb er en Alkalisk avfetting med esktremt høy PH som heller IKKE under noen omstendigheter brukes på interiør eller generelt invendig da den kan gjøre skader!

en skal alltid produkter som er ment til sitt formål, derfor de er laget sitt bruk!

Han har jo ikke brukt det til en vanlig interiørvask :-D Det er jo bare for å fjerne alt av fett og dritt før farging.

Digger fargen på interiøret! Blir bra når alt er farget :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Grantas K. skrev:

Han har jo ikke brukt det til en vanlig interiørvask :-D Det er jo bare for å fjerne alt av fett og dritt før farging.

Digger fargen på interiøret! Blir bra når alt er farget :x

Som Grantas sier, er dette kun ment for å fjerne fett og org finish. Kan ikke legge farge oppå finish, da forsvinner alt om kort tid. Alt blir vasket godt bort før påføring av farge.
Jeg er helt klar over bruksområdene på de ulike produktene. De har kun blitt brukt til dette formålet. Når Furniture clinic ikke kan sende alt man behøver får man supplere litt på egenhånd. Har fått en oppskrift av en annen som jeg følger og den har funket helt fint for vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.3.2018 at 13.21, Freakshow skrev:

nå skal jeg ikke være noe bedreviter eller noen ting xD hvertfall prøve xD
å bruke prickbort på interiør er rein idioto, dette er en petroliums basert avfetting som skal kun brukes utvendig for å fjerne asfalt, tjære og Olje.

Vorb er en Alkalisk avfetting med esktremt høy PH som heller IKKE under noen omstendigheter brukes på interiør eller generelt invendig da den kan gjøre skader!

en skal alltid produkter som er ment til sitt formål, derfor de er laget sitt bruk!

 

12 minutter siden, Grantas K. skrev:

Han har jo ikke brukt det til en vanlig interiørvask :-D Det er jo bare for å fjerne alt av fett og dritt før farging.

Digger fargen på interiøret! Blir bra når alt er farget :x

Som Grantas sier, er dette kun ment for å fjerne fett og org finish. Kan ikke legge farge oppå finish, da forsvinner alt om kort tid. Alt blir vasket godt bort før påføring av farge.
Jeg er helt klar over bruksområdene på de ulike produktene. De har kun blitt brukt til dette formålet. Når Furniture clinic ikke kan sende alt man behøver får man supplere litt på egenhånd. Har fått en oppskrift av en annen som jeg følger og den har funket helt fint for vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært inne til lakkering. Har fått lakket opp hele høyre side og frontfangeren. Nå ble endelig fargen riktig. Blir fullstendig montering av fangeren i morgen med grill, lister, tåkelys og locarier.IMG_20180322_074458.thumb.jpg.dead0d66ada6bd807dd03d07167c0b29.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...