Gå til innhold

støy/rumling foran f11 2014 modell


werva
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har flere opplevd ulyder fra forstilling/foran i bilen i fart? Det oppleves som en rumling - forholdsvis dyp lyd. Lyden endrer ikke karakter i forhold til høy eller lav hastighet - men volumet endres. Det er ikke hjullager - de har blitt byttet begge to. I tillegg har jeg kjøpt nye Continental Premium Contact 6 for en uke siden i håp om at det var dekkstøy. Det var det ikke.

Dette begynner å bli ganske slitsomt. Lyden er til tider såpass høy (ved større hastigheter) at den overdøver radio hvis jeg ikke setter på ganske høyt. Selv da trenger det gjennom. 

Bilen har Webasto - kan det være turbulens fra hjulbue og inn i eksosen derfra jeg hører? Eller annen turbulens av noe slag...?

Dette begynner å gå på nervene - har snart lyst til å kvitte meg med hele bilen, men det er en forholdsvis dyr og egentlig uønsket løsning :(

Bilen er en 520d xdrive 2014 modell.

 

Håper noen har en ide eller to om hva dette kan være - på forhånd takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maxmek skrev:

Kan det være drivaksler elller fordelingskassa??

X-drive er ømfintlig for forskjellig rulleomkrets på hjula hvis du har kjørt med det eller ikke stjernemerkede dekk ved forskjellig profil foran og bak..

Hei, og takk for svar! Det er samme profil på alle hjul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, werva skrev:

245/45 18. På alle hjul. Nye hjullager foran. 

Takk for svar! 

Hmm 225/50 vil ta bort en del hjulstøy. Alt over 215 har mer dekkstøy (min erfaring) men bmw leverer jo 245 originalt og at det skal være så høyt rumlenivå som du beskriver, er ikke bsre dekkbredden sin skyld

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du garanti på bilen ville jeg fått BMW til å se på det. Skulle jo tro det var hjullagre, men rart om det er det når de er byttet. Har du sjekket at alle mansjetter rundt drivaksler er hele, oljelekkasje fra fordelingskasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, werva skrev:

Hei.

Jeg er enig at dette ikke kan være bare dekkbredden sin skyld. Det er jo ikke så lenge til vinterdekkene skal på. De er smalere (husker ikke dimensjonen). Mulig jeg må vente til de er på for å høre om det er noen forskjell da.

Er garantert ikke dekkbredden. Jeg kjører 255/295 og sliter ikke med hjulstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maxmek skrev:

Har du garanti på bilen ville jeg fått BMW til å se på det. Skulle jo tro det var hjullagre, men rart om det er det når de er byttet. Har du sjekket at alle mansjetter rundt drivaksler er hele, oljelekkasje fra fordelingskasse?

Skal få bmw til å se på det. Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi i hvert fall kommet frem til at det ikke er resonans fra eksosen til Webasto... Prøvde å tette igjen under der potta stikker ut - ingen forskjell i lydbildet i det hele tatt. Søren og...

Søken fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...