Gå til innhold

E30: Sugetrim/overhaling av original Hartge H27 motor


Streaxu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. En kompis av meg har kjøpt en E30 med Hartge H27 motor og Hartge grenrør.

 

Skal ha opp motoren for å overhale og trimme den så mye det går uten turbo, og tenkte da å kjøpe andre stempler å råder.

Sålangt har han kjøpt datasprut, og jeg tenkte litt på dyser fra m30 og gjøre om spjeldhuset til 64mm. 

 

Hvor anbefales det å kjøpe andre stempler, råder (Smidd?) og evt. en annen kam? Noen andre ventiler og ventilfjører man kan sikte på?

Noen anbefalte nettsider man kan handle ifra?

 

Kom gjerne med innspill og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen m20 mann, men tenkte på 2 ting :)

nr 1. er tråden til Pitstop:

 

nr 2 er at jeg tror kanskje jeg heller ville "ofret" en org 325 motor dersom dere skal gjøre "alt" alikevell og utgangspunktet er en org Hartge. Dersom dere bytter ventiler, veiv, råder, kammer etc er det vell ikke så mye igjen :) Begynner å bli langt mellom org hartge motorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hsd skrev:

Er ingen m20 mann, men tenkte på 2 ting :)

nr 1. er tråden til Pitstop:

 

nr 2 er at jeg tror kanskje jeg heller ville "ofret" en org 325 motor dersom dere skal gjøre "alt" alikevell og utgangspunktet er en org Hartge. Dersom dere bytter ventiler, veiv, råder, kammer etc er det vell ikke så mye igjen :) Begynner å bli langt mellom org hartge motorer. 

Forholdsvis enig der, men motor har vært oppe før å blitt skiftet div og hatt tenningsbank engang i tiden. Hatt Rådebank nå (som er grunnen til at den har blitt tatt opp). Vil tro den har levd et hardt liv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...