Saski

X3 e83 2006 2.0D prosjekt

Recommended Posts

Hei. Driver nå med mitt x3 prosjekt. Fikk en x3 relativt billig ved å fikse den opp. Har til nå fjerna swirlflapsene satt i plugger fra eBay. Vasket Egr og innsugsmanifoil (forbanne grisejobb). 

Bytta map sensor. Den som satt i knakk og var sota ned. 

Hjullager og snart venstre drivaksel( annen tråd)

Sliter litt med at den er så dau rundt 2000rpm og plutselig kommer(ingen motor lampe). Når jeg kobler ut lmm så går den "fint" og respondere relativt normalt. Har prøvd å rense, men lite effekt. ( har bestilt ny)

Ser at luft temperatur sensoren gir høye verdier ca 10c høyere en ute tempen. Og svinger voldsomt. Når jeg ser på ob2 og grafer så gir den rare utslag på tomgang og detter plutselig 1-2c og man hører motoren endret rpm. Har bestillt ny. 

Siste ting  kjølevannet vill ikke vil over 62-67C. Normalt er vel ca 82C Så antar at den også er gåen. ( bestillt ny) 

Noen fler som. Har lignende symptomer. 

20170921_192432.jpg

20170921_195256.jpg

20170921_180307.jpg

20170922_152151.jpg

Redigert av Saski
Skriveleif

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Nå har det utenkelig skjedd.  Fant ut at registerkjede fra veiv til diselpumpa har gått adundas og motoren må byttes. (trodde først diselpumpa siden det ikke kom drivstoff)  Det rare er at dette er M47tu20d moter og ikke N47 som er på 2007- nyere x3

De verkstedene / motoroverhalingssentrene jeg har hørt med har sagt at dette var en skjelden hendelse siden det var m47 og ikke n47.   

Da er spørsmålet mitt ettersom jeg har fått fatti brukt motor og ikke får bytta selv (har ikke noe sted å stå eller løftekran) 

Hva koster det ca. på ett verksted å få bytta motor.  Ca. timesbruk? 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer