Gå til innhold

Koding av webasto i E46


Raymond86
 Share

Anbefalte innlegg

Har ettermontert webato telestarter i min e46. Brenneren starter når tenninga blir satt på men fjernkontrollen har eg ikkje.

Så derfor vil eg prøve å få lagt inn AUX heat i NAVI skjermen slik eg har gjort tidligere på E39. Da har eg hatt timer også...

Noen så veit ka eg må legge inn i ncs experten for og få dette til ?

Rekner med det kan legges inn i det forskjellige modulene men eg finner ikkje stanheizung noen plass når eg leser de forskjellige modulene med NCS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koding av standard verdier.

1. Load NCSExpert.
2. Load Profile and select Expertmode
3. F1 (VIN/ZCS/FA)
4. F3 (ZCS/FA f .ECU)
5. Choose E89 (for the E9X)
6. Select CAS
7. F6 (BACK)
8. F4 (Process ECU)
9. Select the Module I want to Revert back to Stock.
10. F2->Choose "SG_Codieren->ok
11. F3->to start coding the ecu with factory settings according to the vehicle VO.

Koding av VO

http://codinge90.com/ncs-expert-how-to-modify-vo-vehicle-order/

Jeg tror at når du får kodet webasto riktig så slutter den å starte hele tiden. Evt så har du feil på kbus kanskje evt hjerne til webasto. Ikke ukjent feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de funka ikkje. Prøvde retrofit med DIS og men de fungerer heller ikkje. De lot seg ikkje gjøre med denne av en eller anna grunn. Men mistenker at den er kobla utenom kbus siden den starter npr eg vrir om tenninga og går til motor har drift temp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten telestart på den. Men fjernkontrollen har eg ikkje fått ned da eg kjøpte den. Er de bare og kjøpe en brukt webasto fjernkontroll og den vil starte eller må eg ha en helt bestemt type til min webasto? Trur de er t90 eg har men må sjekke igjen. Såg en sånn modul i bilen en plass husker eg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...