Gå til innhold

kimhas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Viskerne mine har gått litt tungt/tregt etter at bilen har stått en stund. Greit nok, bilen/visker mekanismen er ikke ny lenger.

Etter å ha kjørt med viskerne på en stund begynte de å gå omtrent normalt igjen. Neste tur i regnværet gikk de normalt helt til de stoppet i øverste posisjon.

Motoren er ikke defekt og mekanismen sitter ikke fast(men går litt tregt, bør nok skiftes), det har jeg sjekket.

Er det noen som vet om det er noe som kobler ut for å beskytte motor om viskerne har gått tungt lenge? 

Gjelder 2008 E60

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja er redd for det. Men vet du om det er som jeg mistenker, et det er noe elektronik som kobler ut? F.eks når det kjenner at motor har trekt for mye strøm.

En annen, noen som vet om/hvor man får kjøpt bare mekanismen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Bimmerlars skrev:

Sikringen er der for å bryte kretsen ved for stor belastning. Hadde sjekket sikringen, hvis motor er i orden. 

Ja det skjønner jeg.  Sikkringen er hel. 

Får demontere litt å sjekke motor/mekanismen litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mekanismen som gikk tregt / satt fast i spindelen til venstre visker. Det var vanskelig å få spindelen ut men det gikk til slutt. Slipte rusten og smurte opp og satt alt sammen igjen så nå funker det fint.

Jeg vil nok alike vel anbefale andre å kjøpe ny eller brukt som er i god stand og skifte komplett. 

20171003_180205.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er viktig å oppdatere til slutt.  Da kan tråden komme til nytte siden også.

Det var egentlig ikke såå enkel fiks men billig om ikke annet 😅 Siden den delen av mekanismen som spindelen sitter I er av plast var det litt sjanse spill å feste den I skrustikka å mæle løs med storklubben for å få ut den rustne spindelen.. men hadde lite og tape.

 

Endret av kimhas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...