Gå til innhold

CCC modul E60


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ble nylig en bmw e60 eier, med tanke på at fruen tok min bil, så fikk jeg endelig kjøpt guttebilen jeg alltid har ønska meg :)

Tenkte dette skulle være en enkel kjøpt fra forhandler men endt opp i mye feil. og forhandler er ikke villig til å gjøre opp for seg. Selvom han mener "det er billigste bilen på finn.no" så har ikke han noe ansvar lenger. så orker ikke å drive så mye med å ordne opp via forliksrådet osv. så jeg ville gjerne spørre om å få litt hjelp her inne. Håper folk tar seg tid med å hjelpe meg litt, det setter jeg veldig stor pris på :)

 

Kan egentlig bare ta hovedproblemet jeg sliter med, alt annet er så å si fikset.

 

Jeg fikk beskjed at beskjed at ccc modulen var defekt, og det var vi enig om at jeg skulle fikse selv vis han solgte bilen billigere.

Det startet med at hele var svart hele tiden, med litt TLC så fikk jeg den på, men så slår den seg av og på, og skjermen henger seg opp, ccc modulen restarta hele tiden. men det endte opp at jeg fikk byttet ccc modulen med en som var i fungerende tilstand.

for å også å nevne, den mista radio signal hele tiden.

Men selvom jeg fikk bytta til en fungerende ccc modul, så er skjermen helt i orden, spillern fungerer som den skal. men jeg mister radio signal hele tiden. og jeg får ikke brukt den styreenheten i midtkonsoll, til gå inn på meny i det hele tatt.

jeg hører at ccc modulen jobber, men det er ikke mye mer jeg enn det.  Jeg tror den skal fungere fint med cd, det fikk vi prøvd å ca 30 min. navi fungerer som den skal.

Det er mest radio som kommer og går, eller ikke fungerer i det hele tatt. men da fungerer ikke styreenheten i det hele tatt.

 

 

Det jeg har undersøkt, er at alle kabler sitter som de skal, det gjør det. Sjekka hele bilen, både bak og foran.

 

For de som sikkert tenker at jeg skal bruke en annen ccc modul, så har jeg prøvd kompisen min sin, og han har prøvd min. Samme feil med hans også, og min fungerer helt fint hos han.

 

 

Er det noe som har no tips?

har bestilt ny antenne som jeg får om et par dager, er det som er feilen, så skal jeg oppdatere her inne.

 

Tar imot all hjelp med stor takknemlighet! spanderer kaffe og boller på de som kommer med tips :D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. CCC modul må alltid kodes for at den skal virke skikkelig selv om den kommer fra samme bil, årsmodell osv.
Tenkte bare å nevne det siden du ikke sa det var blitt gjort.

2. At vri knotten tuller kan ha med at enheten ikke er kodet/feilkodet, eller den er defekt (riktig nok sjeldent)

3. At lyd, radio forsvinner er ofte defekt bluetooth modul, prøv å koble fra denne en stund og se om det løser problemet. Den sitter i bagasjen på høre side bak dekselet, mot seteryggen.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@reef89

 

1. Beklager, gikk litt fort i svingene her, den første spillern var kodet til bilen, for det var den originale som fulgte. men det er den som hadde mest problemer. ccc modulen restarte seg hele tiden, så skjermen gikk av og på. det samme på radioen også.

den nye var ikke dekodet til bilen, men jeg skal prøve det. men synes det er rart, at han spiller fungerte uansett ikke like bra hos meg, men min spiller fungerte fint hos han.

 

2.  tror ikke den vri knotten er defekt, pga den fungerer fint når lyden fungerer, ellers så spinner den rundt vis ikke noe fungerer. 

 

3. Jeg er litt usikker om jeg har bluetooth på bilen, den har ikke aux tilgang, men tlf er i midtkonsollen. så det skal jeg undersøke ikveld. hvordan ser den ut?

 

 

Tusen takk for innspill. skal undersøke dette her løpet av ikveld/imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bluethoot om du kan koble til mobilen din så den blir handsfree. Kun handsfree ikke avspilling.

 

Modulen ser slik ut:   bak trekket..
rXW7kEs.thumb.jpg.a459a5d3e3916c5c92bb69c083b41af6.jpg
 

den heter for øvrig MULF module.
du nevner ikke hvilken modell bilen din er..

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar ut for å prøve dette her nå, tusen takk for hjelpen.

 

Beklager, det er en 2005 modell

 

kommer med oppdates, så fort jeg har funnet ut noe av dette :)

 

tusen takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...