Gå til innhold

Min BMW 2010 320xDAT


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det altså ENDELIG BMW på meg.

Prosessen frem til i dag, les gjerne tråden min, hvor jeg fikk masse god hjelp av dere på forumet.

Trykk her for å gå til tråden

TUSEN TAKK FOR HJELPEN ALLE SAMMEN !

2010 (prod. 09/09) 320xDAT 

Farge: Titanium silver

Interiør: Sort dakota skinn med finslipte aluminiumslister

Hartge senkefjører godkjent i vognkort.

Solgt ny i Norge hos Brages, fullt servicehefte hos merkeforhandler. Vi er fjerde eiere.

Serviceheftet er fulgt. Nylig eu godkjent.

Skiguard 850 skiboks i bilens farge montert på originale BMW takbøyler

Bilen står på originale 19" BMW Style 230-felger produsert av BBS med Vredestein Ultrac Vorti

sommerdekk i original dimensjon 225/35-19 framme og 255/30-19 bak.

Piggdekkene (225/45-17 framme/bak) står på originale 17" BMW Style 285-felger.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Utstyrsliste:

  • S249A Multifunction f steering wheel
  • S321A Exterior parts in vehicle color
  • S520A Fog lights
  • S548A Kilometer-calibrated speedometer
  • S1CAA Selection of COP relevant vehicles
  • S1CBA CO2 package
  • S1CDA Brake Energy Regeneration
  • S203A 4-wheel drive
  • S205A Automatic transmission
  • S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
  • S230A EU-spezifisch Extra package, EU-specific
  • S255A Sports leather steering wheel
  • S258A Tire with run-flat functionality
  • S2KUA BMW LA wheel, V-spoke 285
  • S2PAA Lug bolt retainer
  • S320A Deleted, model lettering
  • S322A Comfort access
  • S386A Roof railing
  • S3ACA Trailer coupling
  • S3APA Windshield with grey wedge
  • S402A Electric panoramic roof
  • S428A Warning triangle and first aid kit
  • S431A Interior mirror with automatic-dip
  • S441A Smoker package
  • S464A Ski bag
  • S481A Sports seat
  • S488A Lumbar support, driver and passenger
  • S493A Storage compartment package
  • S494A Seat heating driver/passenger
  • S4AEA Armrest front, retractable
  • S4B9A Interieurleisten Alu Feinschliff
  • S502A Headlight cleaning system
  • S508A Park Distance Control (PDC)
  • S521A Rain sensor
  • S522A Xenon Light
  • S534A Automatic air conditioning
  • S540A Cruise control
  • S563A Light package
  • S609A Professional Navigation system Professional
  • S620A Voice control
  • S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
  • S698A Area-Code 2 for DVD
  • S6FLA USB/Audio interface
  • S6NFA Music interface for Smartphone
  • S761A Individual sunshade glazing
  • S775A Headlining anthracite
  • P7RRA Dynamic Package
  • P7RSA Package Comfort
  • S842A Cold-climate version
  • S843A Power reduction
  • S850A Additional Export tank filling
  • S853A Language version English
  • S863A Retailer Directory Europe
  • S888A On-board vehicle literature Danish
  • S8SPA Control unit COP
  • S8TGA Thiefproofing device

IMG_0298.jpg

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Marius2002 skrev:

Gratulerer med en kjempeflott bil! Her har du mye kjøreglede for pengene og ikke minst fremkommelighet med det fantastiske xDrive-systemet :)

Forrige eier har tatt godt vare på den og jeg fulgte dens løp der og nå som du har overtatt stafettpinnen må jeg følge mer her også! :D

Tusen takk for det, og jeg er glad du har lyst å følge meg og tråden min også :)

Dere som har fulgt den første tråden min, vet hvor jeg gruet meg til å ta første dagstur med tre hunder i BMW. stakkars bil og stakkars nervene mine. Denne dagen var altså i går, så jeg må få oppdatere dere på hvordan dette gikk. 

Tidlig om morgenen kl 06.45 la jeg ned plastmatten i bagasjerommet etterfulgt av flere pledd. opp med det orginale gitteret, og stappet inn tre hunder. 1 stor og 2 små. Det gikk faktisk kjempe fint. Eller, det vil si, det var faktisk plass til dem alle tre bak, men det ble trangt nok. Så etter flere lufteturer og mange timer senere, ble det til at en av de små ville prøve å klatre fram. Da mellom side-vindu og gitter. For gitteret går jo ikke helt ut. Det kunne resultert i hundeklør på skinnseter. heldigvis gikk det bra. Her fikk jeg tips om en side fra @papertiger fra utlandet jeg kunne kjøpe gitter og skillevegg. Dette blir jeg nok å kjøpe, men det var ikke akkurat billig. Vel, det endte med et lite hundebur i plast i baksetet med en hund i resten av turen. Buret ble  pakket inn i to pledd slik at det ikke var kontakt med seter, kun åpning foran. Etter 14 timer i bil, lufteturer og besøk var jeg lettet og glad for at det ikke var noen skade skjedd, og at det er lenge til jeg må ha hund i bilen igjen. Hundene la heller ikke igjen noe særlig av pels å snakke om. De får premium for og stelles godt. Det hjelper. 

Om to tre dager får jeg stor pakke i posten fra bilnerden.no Da blir det å lære seg å virkelig vaske, og ta vare på bil. jeg har store sko å fylle ( forrige eier ) Jeg kommer nok ikke til å bli like flink, eller å ha så mange timer i døgnet som ham, men jeg skal bli flink nok til at bilen blir skikkelig holdt også i mitt eie !!!!!! I den sammenheng tror jeg faktisk at jeg glemte å bestille tørkeduk/håndkle til bilen denne gangen, men steike det ble da dyrt nok uansett ... Blir vel slik når man starter fra skratch ...

 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - igjen! :) Får definitivt følge med her :D godt det gikk bra med både hunder og bil på tur. Blir nok litt enklere neste gang - tipper du får mye mer glede av bilen om den brukes til alt den kan brukes til - blant annet å kjøre på langtur med hunder baki! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer - igjen! :) Får definitivt følge med her :D godt det gikk bra med både hunder og bil på tur. Blir nok litt enklere neste gang - tipper du får mye mer glede av bilen om den brukes til alt den kan brukes til - blant annet å kjøre på langtur med hunder baki! :D 

Takk igjen, og takk selv. Det er helt sikkert, at man får mer glede av å bruke bilen til alt den kan brukes til :) Jeg må bare komme over den "angsten" og samtidig være veldig flink å holde den ren og pen. Man vet jo at hvis en bil blir brukt mye som hundetransport, så foringer jo det verdien ... Men i mitt tilfelle er det snakk om kanskje 5 6 dagsturer i året, så det er ikke mye å snakke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Jeg er ikke akkurat stolt over hvor flink jeg har vært til å oppdatere tråden. Men det er ikke mye nytt som har skjedd siden jeg kjøpte bilen. Sølvpilen er en deilig bil. 

Jeg var akkurat på merkeverksted for å bytte olje, noe man gjør hvert år om man er glsd i bilen, og kjører med en n47 motor. 

Jeg ba dem om å sjekke registeret samtidig siden jeg stadig leser om havari på n47. De bestilte inn en strammer i tilfelle den måtte byttes, og sa de kunne sjekke øvre lkjede med spesialverktøy, mens at de kun kunne lytte på den nedre. På venterommet med kaffe og tv begynte jeg sakte men sikkert å skjønne at noe ikke var som det skulle, for 1,5 time senere var bilen ferdig. 

De fortalte meg at oljen og filter var byttet, men at de ikke hadde fått sjekket den øvre kjeden med spesialverktøy da det var to braketter som sto i veien for at dette skulle kunne gjøres. Hva mente de med dette? 

Jeg spurte da om de hadde hørt noe ulyd etc, men da måtte de ut for å spørre mekaniker. han kunne si at han hørt noe men enn svak lyd, men det var en godkjent lyd som ikke var å henge seg opp i før evt neste service om et års tid. 

Stusser litt på at de ikke kunne sjekke, og oljen kunne jeg skiftet selv. Men siden bilen har komplett historikk, så var det nå like greit å bare ha papirer på dette oljeskiftet også. 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...