Gå til innhold

Min 2014 Alpina D3 Touring Allrad


AJ82
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Ikke lett å holde bilen ren om dagen. Heldigvis gode vaskemuligheter på jobb. Synes det ble veldig bra med nye emblemer på felger også. Passet fint med blåfarge på kaliper. 

Fant også ut at oljeskift intervall er 30.000km på disse. Synes det er litt drøyt, så blir uansett skifte hvert år. Går for Castrol siden jeg får god pris på dette gjennom jobb, men noen formening om 0W-30 vs 5W-30? 

IMG_0131.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AJ82 skrev:

Gikk for Castrol Edge 5-30 da vi hadde denne på jobb. Var godkjent for BMW Longlife 04. Deilig å få det gjort :)

Noen som vet om skiftintervall på girkasse (automat)? 

A.J.

BMW sier 150k eller 8 år(?) Mener å ha lest at ZF sier 50-70k på kassa. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AJ82 skrev:

Gikk for Castrol Edge 5-30 da vi hadde denne på jobb. Var godkjent for BMW Longlife 04. Deilig å få det gjort :)

Noen som vet om skiftintervall på girkasse (automat)? 

A.J.

Bavaria sier rundt 150 000 ja, så jeg skal flushe min automatkasse nå på onsdag. Andre aktører i bransjen sier vel gjerne mellom 60-80 000 kilometer, men de har jo en åpenbar egeninteresse i å få folk til å bytte. Skal spørre hvordan oljen min ser ut etter 156 000 på telleren, ved bytte nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Walkabout skrev:

Bavaria sier rundt 150 000 ja, så jeg skal flushe min automatkasse nå på onsdag. Andre aktører i bransjen sier vel gjerne mellom 60-80 000 kilometer, men de har jo en åpenbar egeninteresse i å få folk til å bytte. Skal spørre hvordan oljen min ser ut etter 156 000 på telleren, ved bytte nå :) 

Så det du sier at vi skal ignorer det produsenten av automatkassene til fordel for det BMW sier? Tipper at produsenten av kassa vet en del bedre enn BMW siden de vil at kassa skal vare lenger enn det BMW regner at en bil lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Så det du sier at vi skal ignorer det produsenten av automatkassene til fordel for det BMW sier? Tipper at produsenten av kassa vet en del bedre enn BMW siden de vil at kassa skal vare lenger enn det BMW regner at en bil lever. 

Det har jeg ikke sagt? Jeg sier at jeg forholder meg til det Bavaria opplyser om, kontra det aktørene i "girbransjen" generelt anbefaler. Det fremgår vel av skjermdumpen over her også, at vanligvis så skal oljen funke gjennom hele bilens levetid, men at den under visse forhold kan ha kortere holdbarhetstid, og at følgelig anbefales bytte etter 8 år/100 000 kilometer. Ettersom jeg så og si aldri kjører henger, og heller ikke kjører veldig sportslig, så er vel ikke et bytte på 150 000 kilometer så hakkende gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...