Gå til innhold

Nyinnkjøpt X5


einestn
 Share

Anbefalte innlegg

nettopp kjøpt meg en 08 X5.

denne er det nok mekket litt på med lys osv. jeg har noen elendige xenon nærlys, og like dårlige halogen langlys (innerst).

xenon nærlys er veldig svake, og langlysene har et meget merkelig lysbilde. ser ut på veien som om jeg har tre lys. man ser tydelig tre lystreff i veien.

ønsker tips og triks på å få noen bedre lys. jeg kjenner overhodet ikke til BMW fra før. så jeg er helt blank. desverrre..

 

har også en slik fjernkontroll. hvordan virker denne?

beklager dumme spørsmål her.

 

e8bcb9cs-960.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærlys og fjernlys bruker samme pære, så begge disse er xenon (det er ihvertfall slik det skal være).

Jeg ville begynt med en funksjonssjekk, samt en pærejustering med rett utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører flere sier dette. men jeg ser klart og tydelig at jeg har nærlys i de ytterste, og halogenlanglys i de innerste. hva kan være galt her? uoriginale lykter? hva er de innerste til originalt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonen til de innerste avhenger av hvilke lys bilen har, og jeg er også litt usikker på hvordan det er med X5 her, men normalt er det enten lyshorn (tror ikke dette gjelder X5) eller kurvelys (altså lampen lyser når du svinger).

Om du har uoriginale lykter bør du kunne se enkelt på selve lykten, da originale har BMW-merke og delenummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut at jeg har originalt halogen i nær og fjærnlys. med ombygd til xenon i nærlys. nå har jeg ikke bilen i nærheten for å sjekke selv, men er det noen som da vet hvilken pære det skal være i hhv nær og fjærnlys?

 

til fjernkontrollen; hvordan ser jeg om webastoen starter og virker? kan den programeres til å starte på morgenen?

 

vin WBAFF410X0L112363

utstyrsliste BMW.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...