Gå til innhold

Problemer med å låse opp førerdør


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som jeg tror er resultatet av flere feil. Bilen det gjelder er en 97 Z3 1.9.

Jeg kan låse førerdøren med nøkkelen ( sentrallåsen fungerer, dvs passasjer dør og bagasje blir låst). Men jeg kan ikke låse opp med nøkkelen, jeg klarer ikke å fysiske å vri nøkkelen inne i låsen nok til å låse opp.  Den stopper på  kl.  13:30, mens når jeg låser så stopper nøkkelen kl. 21. 

Jeg får låst opp bilen ved å låse opp via bagasje luka og klatre inn på passasjer siden og manulet låse opp førerdøren via dørhåndtaket.  Samme nøkkel fungerer fint i tenningen på bilen.

Det at den ikke klarer å låse opp førerdøra via sentrallåsen kan jeg tilskrive dårlig ledninger eller "door actuatoren" (når jeg låser via bagasje lokket), dette skal jeg klare å fikse.

Men at jeg ikke fysisk klarer å vri nøkkelen i dør sylinderen for å låse er nytt for meg. Er dette et tegn på slitt nøkkel (har bare en) eller finnes det muligheter for meg å reparere selv låse sylinderen? Jeg har fått den til å virke en gang.

Takk på forhånd for evt. ideer som kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...