Recommended Posts

Hei! Jeg er rett å slett får nok av tullet med min e46 330d 2001 modell... 

Problemet er (DDE) lampa kommer på å bilen mister motorkraft... Jeg kan kjøre helt normalt uten problem, om jeg velger å gasse på så kommer DDE lampa på å bilen går i en slaks nødmodus... Altså bilen går dass. Kan ta av og på tenninga så forsvinner lampa igjen, men om jeg trøkker flatt igjen så skjer det samme...

 

Feil kode:

1260 - Kontrollsystem, forpumpe 

1190 - Trykkontrollventil drivstoffgalleri

Jeg har hørt at disse filkodene er ikke uvanelig å se... men problemet er forskjellig på vær bil... 

Live data er tatt og ser ut som jeg ikke får trykket jeg skal ha...

-Riktig mangde turbotrykk / 0,8 -1,1 bar.

-Ikke riktig trykk til høytrykkspumpa

-Ikke riktig tyrykk på railen

 

Deler som har blitt bytter og ting som har blitt testet:

-Ny fødepumpe/ <Testet kontakt og riktig mengde strøm.(den under setet)

-Byttet Pumpa i tanken/ <Testen at den gir riktig mangde drivstoff pr minutt til fødepumpa

-Diesel filter / <Trykk test før og etter diesel filteret. 

-Trykksenor på railen. 

-Testet retur fra dysene/ <de virker stabile og har riktig mengde. 

-Sjekker får diesel lekasjer og diverse lekasjer.

-Fødepumpa greier bare å gi 2 bar

MEN!!!...

Jeg koblet opp en T kobling etter dieselfilteret på slangen som skal gi diesel inn til Høytrykkspumpa, der viste det (2 BAR) Jeg har hørt at høytrykkspumpa skal minst ha 4 bar eller høyere. Jeg tokk å strupet slangen inn til høytrykkspumpa får å sjekka om Høytrykkspumpa slapp trykket gjennom eller dysene gjorde (INGEN FORSKJELL) fikk fortsatt 2 bar. Dermed så jeg en slange fra dieselfilteret og til Høytrykkspumpa som det går en T kobling og den slangen går videre ned til en T kobling til som den ene siden går til (RETUR) andre kommer returen fra dysene og er koblet på dieselkjøleren.....

Om jeg struper salngen som går ned til retur (som er mellom diesel filteret og høytrykkspumpa på en T kobling) så får jeg 4- 4,5 bar... Når jeg starter bilen får jeg 6 bar.... Jeg kjører å og gasser på å måleren synker til 4 bar å da kommer DDE lampa på igen å bilen går dass..... Prøfte å strupe salngen til returen som går bak fjofør stolen, uten forkjell..

Hjelp.... 

 

 

 

 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Det er nok en trykkreguleringsventil (mekanisk sådan) du prater om, som er slapp. Ikke så uvanlig. Bare å bytte denne. Du kan ikke kutte flowen totalt her, det vil ikke fungere.

Rett over 4 bar er mål i absolutt trykk (ift diagnose)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer

    No registered users viewing this page.