Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter et langt fravær av det beste merket, så handlet jeg denne. En E38 730d 01 M-sport.

Har gått mye i Volvo og et par audier, men nå fristet det med sikkelig saker. Så denne på finn og ble ja nokså giret av bildene. Alt stemmer, nydelig farge, sort interiør, masse utstyr, shadowline, god motor, da var egentlig saken biff. Fikk med meg en kompis og vi fikk oss skyss ned til Gardermoen. Derifra fly til Sola, forså en laaaang kjøretur hjem på ca 6t. Kjøreturen gikk veldig fint, dette er en milsluker deluxe! Bare koster unna på veien og er jo en drøm å kjøre! Så langt meget fornøyd. :)

Planene for den er egnetlig det vanlige, senk og felg og ellers småe mods som gjør bilen til "min". 

 

C498A77E-8A45-4CB3-B27D-82F0790C55AF.thumb.jpeg.8682671f22ed6e86f750e8f21c58dc0b.jpeg

Engine M57
Transmission  AUT
Color Orientblau Metallic - 317
Upholstery Standardleder/schwarz - N6SW
Production Date  2001-04-26

Standard Equipment
202    
Steptronic    
210    Dynamic Stability Control (dsc)    
548    Speedometer With Kilometer Reading    
851    Language Version German    

Options
216    Servotronic    
261    Side Airbag For Rear Passengers    
265    Tire Pressure Control (rdc)    
316    Automatic Tailgate Operation    
320    Model Designation, Deletion    
337    M Sport Package    
339    Satin Chrome    
341    Bumpers Completely In Body Colour    
358    Climate Comfort Windscreen    
403    Glas Roof, Electric    
416    Sunblinds    
423    Floor Mats, Velour    
428    Warning Triangle    
430    Interior And Exterior Mirror Packa    
438    Wood Trim    
457    Contour Seats, Electric. Adjustable    
464    Skibag    
494    Seat Heating F Driver/front Passenger    
500    Headlight Washer Sys/intensive Cleaning    
508    Park Distance Control (pdc)    
522    Xenon Light    
549    Radio Clock    
609    Navigation System Professional    
612    Bmw Assist    
620    Voice Input System    
630    Car Telephone With Cordless Receiver    
672    Cd Changer Bmw For 6 Cds    
676    Hifi Loudspeaker System    
704    M Sport Suspension     
710    M Leather Steering Wheel     
775    Individual Roof-lining Anthracite    
780    M Lt/aly Wheels Parallel Sp.mixedtyre    
785    White Direction Indicator Lights     
801    Germany Version    
863    Europe/dealer Directory    
879    German / On-board Documentation    
915    No Outer Skin Protection    
978    Innovation Package    

Information
431
    Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d    
459    Seat Adjustm., Electr. W. Memory    
473    Armrest, Front    
488    Lumbar Support Driver/front Passenger    
602    On-board Monitor With Tv    
694    Preparation For Cd Changer    

 

 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer med pen bil! Siklet på denne selv. Hadde jeg ikke hatt E28 stående hadde jeg hentet den. 

Takker! :) Glad jeg var først jeg da :P 

 

Har nå bestilt lowtec Hilow 9.2 coilovers, oransje blinkglass og sort høyglans grill. 8)
Har lyst på ny spiller men ble i tvil når jeg så at det blir så tomt på høyre side av en 2din, begynt å tenke om en IPAD eller retrofit av en NBT :o Ser at man kan få tak i adapter slik at alt funker med eldre bmw'er i NBT enheten. Men begge de løsningene er kostbare greier, snakker jo fort 10-15k :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sverre 2468 skrev:

Gratulerer med fin bil!

Jeg har en 2000 mod.728iA i orientblå farge, og det er veldig komfortable biler.

Har du flere bilder av bilen?

Synes disse er fine med originale M-parallell felger.

 

Takk takk :D Kult, fargen er jo helt elsk! Ja skal komme med flere, må bare få tatt meg tid til å ta en liten shoot en ettermiddag.

Har så og si kjøpt 5stk fine Style 37 M-parallell 18" nå til bruk på vinter :D 

 

 

19 timer siden, Tony Soprano skrev:

Eneste som duger på E38 er 20"Alpina 

IMG_2131.JPG

Stemmer det! men føler de er litt brukt opp uten at det er så farlig, men håper å finne noen i litt alá samme stil. (Mange eika) :D

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at E38 evt. M57 kutter ved kickdown? Merker at når jeg skal ta en kickdown så kutter den helt, alt stopper. Er rask nok til å sleppe gassen igjen da, kommer den seg raskt tilbake og her helt normal igjen. Pådrag går også fint så lenge jeg unngår kickdown på starten...

Hvis jeg "utfører kickdown" for lenge så får jeg feil på fuel inject. system. Dette opplevde jeg i helgen som var da jeg hadde prøvd å holde max gass en slette men det skjedde ingenting og etterhvert bare døde den, havna vel i limp home mode også døde den helt... Da også fikk jeg fuel inject. system og måtte vente til systemet hadde fått ut luft i drivstoffslangene for var masse luft. Når lufta var borte, starta og gikk den fint igjen... Merker ingenting ved vanlig kjøring...

 

Er det ei dyse som tuller, eller pumpa? Noen flere som har vært borti dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De m57 motora er jo kjent for def pumpe i tank å def pumpe under bil. 

Men skal jo ikke få luft fordet. Utifra symptomer du beskriver tviler jeg på at det er en dyse. 

Du kan jo sjekke at begge pumpene går å høres fine ut. Før man driver å river fra hverandre hele bilen.

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stig. skrev:

De m57 motora er jo kjent for def pumpe i tank å def pumpe under bil. 

Men skal jo ikke få luft fordet. Utifra symptomer du beskriver tviler jeg på at det er en dyse. 

Hmm vel i det det skjedde ja "for mye" slik at den stoppet så var det hvertfall veldig, veldig mye luft i slangene som vi måtte la pumpa jobbe gjennom først.. Den under hører jeg gå i fint i hvertfall. Mulig den i tank har noen bad moments? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en pumpe, eller 2?! 

Fant innlegget til @Odd-M

Det er 3 pumper på disse med M57.

1. "Løftepumpe" i tanken. Min gikk fremdeles som en klokke selv om denne var død, inntil det var fritt for diesel i den andre tankhalvdelen. Da døde den momentant. Pumpa står i den ene siden, utløpet i den andre siden.

2. Fødepumpe under bilen. Denne har bare 1 funksjon, det er å fore diesel videre.

3. Trykkpumpe på motoren. Denne holder oppe trykket på fuelrailen.

Dersom pumpe 1 og/eller 2 svikter, så får ikke pumpe 3 diesel å jobbe med. Ved svikt på 1 går den som den skal, inntil det er 15 liter igjen på tanken. Da skal den dø momentant. Ved svikt på pumpe 2 får ikke pumpe 3 nok å jobbe med. Når du gir pedal og bruker mer drivstoff, så vil den "dø" eller fuske.

 

siden den døde ved 15liter ca så synger vel pumpe 1 på siste vers. Men virker som kanskje pumpe 2 å er på vei siden den ikke klarer kickdown?

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...