Gå til innhold

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer med flott skip :).

E38 er jo en av de flotteste Bmwene synes jeg da.

Og det med denne perfekte dieselmotoren,gjør jo bilen perfekt :).

Da har du komfort,krefter og ikke minst et drivstoff forbruk som er fint og leve med .

Angående felg var jo Paralell flott på denne .

Dette er biler som er nydelige å kjøre med :)

Takker! :D Ja denne er meget perfekt mtp. å ha litt økonomisk tankegang i bakhue å! :P Meget god å kjøre, ble mye bedre med nye vinterdekk. Sommerdekka var helt slitt i kanten så sporet no så j*****! Nå er den en drøm :D 

 

18 minutter siden, StigJ skrev:

Slenger meg på bølgen. Style 37 er penere selv om det ble litt i knøtteste laget. Ikke at Concave-hjulene er stygge, men Paralell er så mye mer passende til E38. Men liker tanken din med Alpinaishlook :-D

Synes Hamann Anniversary Evo er kule.

De der var ikke dumme! Men koster nok greit de der, får sjekke litt. :) Ifølge Hamann sine sider var det kun et firma i Norge som var forhandler, Avetti Motor / Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, StigJ skrev:

Det var mer enn jeg visste. Avetti er rett i nabolaget mitt.

Har sett et par av disse brukte for salg på finn.no gjennom årene.

Aaaaa, så du bor der du ja. Henta bilen sent fredag tidlig i Oktober i Nærbø :) 
Får følge med, lagre søk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som har en anelse om hvorfor cruisekontrollen ikke fungerer? Lampe i speedo slår seg på når jeg slår på cruise, men utenom det fungerer den ikke. Fikk ikke opp feil med diagnose når jeg tok det like etter jeg kjøpte den.

Hvordan bør jeg gå fram for å enklest mulig feilsøke? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en ny diagnose?   min cruise (730ia)  begynte og kødde og da lå det feilmelding på cruise-modul.  den lå under rattet en plass mener jeg.  men mulig din er annerledes da den er facelift og diesel..

 

flott bil forresten.  lyst på en 730d selv neste gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Begynner å bli en del ting jeg må ordne....irriterende ting. 

Cruise som nevnt funker ikke, ikke fått tatt enda en diagnose men kan ikke skjønne at det skal dukke opp mer nå enn sist da problemet var der før forrige diagnose. Er det egen styrenehet på cruise? Hvor sitter denne i så fall?

Fikk sotet siderutene foran på torsdag, og i den forbindelse måtte jeg også få vaska bilen sånn nogenlunde før de tok den imot. Da ble det Circle K, og mens bilen var i maskinen der dryppa det vann fra a-stolpe på beinet mitt. Er vel limet/pakning frontrute som ikke er helt tett lenger.... etter Circle K vasken fikk jeg vinduene sotet, de ble bra og alt så ut til å funke.  

Men så dagen etter når jeg var ute å kjørte og skulle snakke med en kompis, så fant jeg ut at ikke alt funket elektrisk. Det som ikke funker er: Å styre andre vinduer fra sjåfør (Kun sjåførvindu som fungerer fra sjåførdør) Kun speil sjåførside, sentrallås låser ikke sjåførdør. Memory seter funker ikke, lys kommer ikke på når jeg åpner sjåførdør, sier at "door open" på sjåfør dør.

Tok av dørdeksel i går for å se om det var noen kontakt som var dårlig satt inn, skadet eller noe sånt men alt så fint ut. Er det da bryterpanelet (styreenhet sjåfør dør) som tok kvelden eller er det noe av det vannet som har skadet noe tro? Søkte på nettet i går og fant lignende problem hvor 2 sa at det var panelet og 1 sa at det var no vannskade/skade på ledningene mellom dør og bil. Skjønte det som at mye gikk via det panelet. Altså på det memory, lås, vindu, speil.

Et annet problem er at batteriet mitt av og til ikke er sterkt nok til å starte bilen når det er kaldt. (som idag..... -.-) Mulig det begynner å bli dårlig. La merke til at når jeg tok av polen i går for å la den stå litt strømtom, så var polen på batteriet egentlig litt for lite til kontakten fra bilen. 

På torsdag skal bilen på Bilia for feilsøk av Webasto. Er dritt lei ut å starte bilen hver morra og kald bil etter jobb :P 

Så listen over utbedringer er som følger: Ny rute (lager steinsprut), fiks webasto, Nytt batteri, ny eksos, nye tåkelys, ny dieselpumpe under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært på Bilia og ikke kommet noe særlig lenger etter feilsøk der. Mekaniker sa at det var mye irr i kontakta og at det var brukt strømtjuv og div på strømledningene til webasto. Neste han ville gjort var å åpne printkortet for å se om det var irret der eller hva som skjer for kontakt med webasto fikk han ikke.

Ba han også se på døra men det gjorde han heller ikke. Dette fordi dette også hadde gått over til flere arbeidstimer, noe jeg sa jeg ikke ønsket. Da feilsøker jeg heller selv. Satser på å få sett på begge deler søndag.

Kom ikke opp nye feil på Cruise via diagnose så skjønner ikke hva som er galt der? Anyone? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen milde dager her nå, og så at mandag ble det sprengkaldt. Så grep sjansen og dro fram høytrykken. Lørdag skal jeg ikke ut å kjøre og søndag skal jeg ikke kjøre der det er salt. Så håpet er at den holder seg rein til kulda kommer :) 

Legger ved noen bilder. Godt med ren bil, da fikk jeg jo se igjen fargen jeg liker så godt å :P 

IMG_2018.thumb.JPG.7a9236216290ead5884900c234179e64.JPG

IMG_2016.thumb.JPG.dd825ad40bd576f9112026e1a1992de8.JPG

IMG_2015.thumb.JPG.f1f7494d23a93d69b2e1fe7e686635e7.JPG

IMG_2017.thumb.JPG.b154335c5d130397cfe4f51d49e60638.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her om dagen fikk jeg sett litt på hvorfor Webastoen min ikke funker. Hadde den som nevnt på Bilia, hvor de sa at det var brukt noen enkle løsninger ved kabelskjøt ned til Webasto og at det var kommet irr i kontaktene. Mistenkte at dette hadde kommet seg videre inn til printkortet også.

Så demonterte hjul, og lokari venstre foran og rett bak var Webasto enkelt tilgjengelig. Veldig enkel å ta ut, 3 slanger og 3 skruer. Var ikke så vanskelig å se feilen..., men vifta gikk lett da :)

IMG_2058.thumb.jpg.3f66cd065f5f8b4d4e9b8fd6132333ee.jpg

IMG_2059.thumb.jpg.85290c49c0c3d53e830cd11abf399c45.jpg

IMG_2060.thumb.jpg.df3173d74d2ea43bb28ffc17aeea366a.jpg

 

 

Denna tida på året er jo bare helt elsk mtp. bilpleie. Skulle så gjerne hatt tilgang på vaskehall/selvvask på vinterstid altså! 

IMG_2061.thumb.jpg.bbbec471d4a7164e7ecfad2fdd8ba09c.jpg

IMG_2066.thumb.jpg.e173f71669e4731a790172a043fc0e34.jpg

 

Får se om jeg finner et nytt printkort evt. finne en brukt ny komplett enhet på finn/ebay eller noe. :) 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

01/03-2018

Ikke skjedd så mye her egentlig. Har bare kjørt den dag ut dag inn, og trives veldig. Mektig imponert over hvor god disse er å kjøre. :) Har handlet inn nytt oljefilter, olje, dieselpumpe (u/sjåførsetet), tårnlager. Olje og filter samt dieselpumpe blir bytte nå snart. Tårnlagerene tar jeg med montering av coilovers når sommerskoa skal på. Har også bestilt nye tåkelysglass og gummileppe. Litt spent på om denne vil passe på E38 siden fangern stopper også har den en slags underdel litt lenger inn under fangern...vi får se :) 

Sommersko har jeg nok også funnet, ender på Style 128 20". Disse virker å passe veldig bra til bilen, lette å vedlikeholde og skikkelig concave. :D (Bilde er ikke av mine, ikke bestilt felger enda)

5a97b41207792__86.thumb.JPG.e64b67d4b9d52374a8838255d54bfce7.JPG

 

Men ikke alt er dans på roser heller.... :( En ting som er kjedelig er at jeg klarte å lokke opp døra rett i en isklump som akkurat stakk opp å ødela pyntelista i bunn av sjåførdøra. I tillegg har tanken begynt å lekke diesel fra ca 55l+. Har lest at noen har klart å finne riktig stoff til å tette igjen mens andre bare sier bytt tank. Har en anelse om at det er en meget omfattende jobb, dvs. mye å demontere. Ny tank uorg. fra Koed koster 6.6k. Noen som har gjort dette før? Skal se under den når jeg tar oljeskift så får jo en indikasjon da, men om noen har erfaringer er det fint å høre :) 

 

_DSC0314.thumb.jpg.16c329329e5269896faae6d4eafda816.jpg

_DSC0324.thumb.jpg.1a71bb83250bf9eca4a2b125a280b4c1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, t06afre skrev:

Modig gjort å kjøre om vinteren. Min E38 får pent finne seg i å stå i en garasje å kjede seg gjennom det meste av vinteren. Ser mange biler er dekket med saltlake :-o her i Oslo

Ja denne får dessverre oppleve flott veisalt :( I tillegg er den seig på å få i gang varmen...er nesten framme før det er 100% komfortabelt. Når den først blir varm så blir den skikkelig varm å så det er bare tiden dit som er litt vel treig. :P Skulle ønske webasto'n var i orden, for da hadde jeg nok opplevd vintern annerledes, jaja. 

Men du å du for en god bil å kjøre de 4mila til jobb og tilbake hver dag. :D Gleder meg veldig til sommeren med denne B)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil! :-). Disse er veldig gode å kjøre ja, også om vinteren.

Jeg skiftet bensintank på min 2000 modell 728 i 2013( tror jeg), og det kostet kr.16500,- på det lokale verkstedet her inkl.arbeid. Da var det original bensintank. Prøvde å tette lekkasjen først, men det ble ikke bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...