Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sverre 2468 skrev:

Veldig fin bil! :-D

Takk takk :D

-------------------------


Lurer på å endre på eksosen etter hvert. Vil ha litt mer lyd, veldig glad i 6er dieselen til BMW. En kompis hadde en E39 530d før og hadde 3" straight, det er litt for mye til denna syns jeg. Men tenkte ny downpipe og kanskje nye bakre potter. Evt kun ny downpipe og fjerne midtre? Noen som har bygd før på E38? Får man handla ferdig downpipe noen plass? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å installere NBT i e38 er også noe jeg har tenkt på. Men det har aldri kommet forbi tanke stadiet, og vil nok heller ikke det i overskulig fremtid. Noe på grunn av kostnadene. Kommer fort opp i 20000 kroner. Selve jobben med å installere selve NBT enheten er nok grei. Men det å finne en grei plass til Idrive-kontrolleren og samtidig få det pent kan nok by på store utfordninger. Er også litt usikker på hvordan skjermen kan tilpasses dashbordet på en pen måte. For Idrive kontrolleren kan man nok kanskje bruke vannskjæring for å kutte i midtkonsollen på høyre side av girspaken. Hvis midtkonsollen ikke er presentabel etter kutting. Tror jeg nok kanskje hydrodipping med en proff lakkjobb kan være tingen. Man kan få film som ligger veldig nær det orginale. https://watertransferprinting.com/?submit=Search&s=burl

IMG_20171009_131425_BURST002.jpg

IMG_20170815_134827.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, t06afre skrev:

Det å installere NBT i e38 er også noe jeg har tenkt på. Men det har aldri kommet forbi tanke stadiet, og vil nok heller ikke det i overskulig fremtid. Noe på grunn av kostnadene. Kommer fort opp i 20000 kroner. Selve jobben med å installere selve NBT enheten er nok grei. Men det å finne en grei plass til Idrive-kontrolleren og samtidig få det pent kan nok by på store utfordninger. Er også litt usikker på hvordan skjermen kan tilpasses dashbordet på en pen måte. For Idrive kontrolleren kan man nok kanskje bruke vannskjæring for å kutte i midtkonsollen på høyre side av girspaken. Hvis midtkonsollen ikke er presentabel etter kutting. Tror jeg nok kanskje hydrodipping med en proff lakkjobb kan være tingen. Man kan få film som ligger veldig nær det orginale. https://watertransferprinting.com/?submit=Search&s=burl

 

Ja det koster mye, men hadde vært ekstremt tøft. :)

Heller egentlig litt mot en løsning med å integrere en iPad Mini også enten ha en 1din spiller bak iPad eller en bluetooth forsterker. Har målt litt og det skal passe fint, man må bare frese ramma selv i MDF eller noe. Selve Slide kitet får man på ebay til 5-700kr slik at man lett kan ta ut iPad evt. :D Er litt på det at jeg har lyst på å få utnyttet plassen der mest mulig med en skjerm, mulig det finnes bedre str på Android. Men har akkurat gått over til iPhone så vil helst ha samme system begge steder.

Ang. farge på ramme eller interiør så driver jeg med folie via jobb så det er ikke noe problem hos meg :) 

 

 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Designer skrev:

Heller egentlig litt mot en løsning med å integrere en iPad Mini også enten ha en 1din spiller bak iPad eller en bluetooth forsterker. Har målt litt og det skal passe fint, man må bare frese ramma selv i MDF eller noe. Selve Slide kitet får man på ebay til 5-700kr slik at man lett kan ta ut iPad evt. :D Er litt på det at jeg har lyst på å få utnyttet plassen der mest mulig med en skjerm, mulig det finnes bedre str på Android. Men har akkurat gått over til iPhone så vil helst ha samme system begge steder.

 

Vel hos meg blir det nok en ganske jordnær løsning medTiny C10 montert bak samt bruke orginal radio. C10 har også Bluetooth så man kan koble opp mot mobil for streaming. Da slipper jeg jeg å bale med DSP tilpassning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, t06afre skrev:

Vel hos meg blir det nok en ganske jordnær løsning medTiny C10 montert bak samt bruke orginal radio. C10 har også Bluetooth så man kan koble opp mot mobil for streaming. Da slipper jeg jeg å bale med DSP tilpassning

Ikke dum den heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyvaska og fint høstvær så ble det til at jeg tok min første sikkelig photoshoot med Direktør'n i helga som var.

Prøvde en ny vri i redigeringa, synes det kom bra ut :) 
 

_DSC0240_DSC0236_DSC0245_DSC0252_DSC0254_DSC0262_DSC0274

 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin E38 du har fått kjøpt deg her, og contour setene sammen med oriental blau utvendig farge er prikken over i'en! :) 

Tror denne vil bli veldig pen med oransje blinkers foran. Det var noe av det første jeg gjorde på min og.

Har du bestemt deg for hvordan senk du vil ha? Coilovers/fjærer? 
Kan anbefale Eibach 30mm som jeg monterte på min, med mindre du vil ha den skrap-lav. Da er nok Coilovers veien å gå :D 

Vet du hvilken eksos som er montert på denne? Ser det er 4x utblås bak.

Og en siste ting, fortsett å pøs på med bilder! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carlsius skrev:

Fin E38 du har fått kjøpt deg her, og contour setene sammen med oriental blau utvendig farge er prikken over i'en! :) 

Tror denne vil bli veldig pen med oransje blinkers foran. Det var noe av det første jeg gjorde på min og.

Har du bestemt deg for hvordan senk du vil ha? Coilovers/fjærer? 
Kan anbefale Eibach 30mm som jeg monterte på min, med mindre du vil ha den skrap-lav. Da er nok Coilovers veien å gå :D 

Vet du hvilken eksos som er montert på denne? Ser det er 4x utblås bak.

Og en siste ting, fortsett å pøs på med bilder! :D

 

Takk takk :) Elsker komboen selv, helt perfekt!

Det gjorde seg virkerlig,  bilde under.. Oransje blinkers er kledelig på mørk bil. Så det på din, @ZGasi sin og M3n til @JørgenLie . 

Takk for tipset, men senk er allerede på vei med postmann :P Ble coilovers...Lowtech Hilow 9.2. 

Se ETK vedlagt under av hvordan eksosen min er :)

Bilder kommer, masse bilder :D 

59e79d4f6f26f_Eksosdel1.thumb.jpg.b92ed4dd03dfd39d36d6c66646bd1b90.jpg59e79d50244f0_Eksosdel2.thumb.jpg.dc26472cb1e5f2e56cbf16a6e7105484.jpg

_DSC0338

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til jobb idag, så satt jeg for meg selv i Direktørn, cruisende i 80km/t, med musikk på anlegget og bare....fy f*** å god bil dette er å kjøre! :D Absolutt elsker denna bilen (enn så lenge :P ) Har det med å bytte bil ofte, også er det jo en bil som har gått litt og ting kan skje. Men til nå, E38 er en bil som oser klasse, tidløst design, komfort, cruiser. Sier som jeg sier til andre....Kong Harald hadde ein! 8)

 

Uansett så lurer jeg på hva folk gjør med midtarmelene når de skal fjerne Org. Tlf? I min så er det fjernet allerede, men nå er det jo bare en lomme/skål der. Det er vel en form for erstating, men finnes det en som gjør at hele blir flatt? Albuen min går liksom nedi der og der lite behagelig i lengden :P (se vedlagt bilde)

_14189658.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...