Gå til innhold

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Sverre 2468 skrev:

Fin bil! :-). Disse er veldig gode å kjøre ja, også om vinteren.

Jeg skiftet bensintank på min 2000 modell 728 i 2013( tror jeg), og det kostet kr.16500,- på det lokale verkstedet her inkl.arbeid. Da var det original bensintank. Prøvde å tette lekkasjen først, men det ble ikke bra.

 

Ja jøss ja inget problem! :) Skulle bare ønske jeg hadde selvvask tilgjengelig men det ser ikke ut som at noen får til her før til sommern. 

Såpass ja, var redd det var mange timers arbeid i den summen... :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått ny olje og filter, ny dieselpumpe under sjåførstol, EGR bypasskit, og ny kjøleveske. Den gamle var meeeget brun. :P  Har også fått fikset sjåførdøra mi. Veldig irriterende men ledningene inn på styreneheten hadde irret så fikk kun tatt ned ruten på min side, alt annet funka ikke. Ikke sentrallås, ikke andre vinduer, ikke speil, ikke memory. Så var godt å få det til å funke igjen. Veldig lei av å åpne og låse fra bakdøra! :P 

Men å bytte dieselpumpe under sjåførstol hjalp fortsatt ikke på at jeg ikke får tatt kickdown. Bilen fungerer helt fint til det daglige, og kan akselerere fint også. Er kun hvis jeg trår pedalen til den bikker "kickdown" klikket. da kutter den med en gang, får feilmeldingen "Fuel inject. sys.". Når det skjer må jeg raskt slippe gassen så klarer bilen å få bygd opp dieselen igjen til å gå normalt. Any clue? Begge pumpene både under sjåførstol og i tank er nå byttet. Har bestilt nytt dieselfilter.

Som nevnt lekker tanken diesel, men heldigvis lekker den lite under 55l, men det drypper fortsatt ut. Så må vel få manna meg opp til å kjøpe ny uorg. fra Koed til 6.6k :( Så nå grei ut å bytte, så ser ikke på det som noe stort problem.

 

Edit: Leste på denne siden, med Bjørnar sin 530d. Så virker det som om "PRESSURE LIMITING VALVE  16121184976" var løsningen, samt bytte slangene ved Høytrykkspumpa i motorrommet. 

http://forum.bmw5.co.uk/topic/99144-530d-fuel-injection-system-and-car-stopped-for-a-minute/?page=2

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser at du har lagt ut bilen for salg. Lykke til!

Jeg har også tenkt å legge ut min for salg litt etter påske til ca. samme pris som din.

Min er bare  728, men har gått bare ca.180000 km.

Det er altfor lave priser på E38 om dagen, da men.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sverre 2468 skrev:

Ser at du har lagt ut bilen for salg. Lykke til!

Jeg har også tenkt å legge ut min for salg litt etter påske til ca. samme pris som din.

Min er bare  728, men har gått bare ca.180000 km.

Det er altfor lave priser på E38 om dagen, da men.... :?

Takk i like måte! Ja det var mye høyere for ca 1år sia mener jeg å huske. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...