e39E39

Byttet tennplugger, nå starter ikke bilen

Recommended Posts

Skal måle når jeg er hjemme igjen om ca. 2 ukers tid.

Men kan det være den ene coilen jeg ikke fikk prest skikkelig nedpå som gjør at den lager den klikke lyden om det ikke er batteriet?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 10/9/2017 at 9:00 PM, e39E39 said:

Ja de er bedre enn brukte garantert. Men som sagt 6 plugger brukte for 150kr. Men det er en dårlig løsning. 

Jeg prøvde å tvinge coilen nedpå, men den ville ikke. 

Men alle her inne mener det er batteriet som er dårlig? Skjønner ikke hvorfor batteriet plutselig skulle bli dårlig, jeg har ikke hatt tenningen på heller. 

Du bør jo uansett dra ut problemcoilen samt en av de andre og sammenligne inni røret og også neddi hvor pluggen sitter om hva som kan være galt. Skal jo ikke måtte skru fast skruene for å holde den på plass regner jeg med

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

uansett så ere ikke den coilen som gjør att den ikke starter... skru di fast så funker det i massevis. så kan du leite videre, klikker det bare når du prøver å vri på starteren trenger du mere strøm, enkelt å greit

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Trykker coilene ned slik at de går imot anleggsflaten, de kommer kanskje opp litt når man slipper men da skrur jeg de ned og det holder.

Har heller aldri hørt om noen som verken selger eller kjøper brukte tennplugger til en motor. Kjøp plugger på koed, så forbanna dyr er de ikke at man ikke kan ta seg råd til det. Vi snakker om en vital del til motoren her, folkens. Kom igjen! ;) 

Klikkelyden i startmotor tror jeg og er lite strøm på batteri. Du sier det er helt nytt, da kan det vært at det trenger ei oppladning over natta. Skader heller ikke å ha en startbooster kobla til batteriet hvis man kjører mye på startmotor.

Får du feilmeldinger på et par coiler kan du se om noen kan låne deg et par coiler fra en lik bil. Men om det er 1 eller 2 dårlige coiler så burde motor fortsatt starte å gå. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer