Gå til innhold

Byttet tennplugger, nå starter ikke bilen


e39E39
 Share

Anbefalte innlegg

On 10/9/2017 at 9:00 PM, e39E39 said:

Ja de er bedre enn brukte garantert. Men som sagt 6 plugger brukte for 150kr. Men det er en dårlig løsning. 

Jeg prøvde å tvinge coilen nedpå, men den ville ikke. 

Men alle her inne mener det er batteriet som er dårlig? Skjønner ikke hvorfor batteriet plutselig skulle bli dårlig, jeg har ikke hatt tenningen på heller. 

Du bør jo uansett dra ut problemcoilen samt en av de andre og sammenligne inni røret og også neddi hvor pluggen sitter om hva som kan være galt. Skal jo ikke måtte skru fast skruene for å holde den på plass regner jeg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykker coilene ned slik at de går imot anleggsflaten, de kommer kanskje opp litt når man slipper men da skrur jeg de ned og det holder.

Har heller aldri hørt om noen som verken selger eller kjøper brukte tennplugger til en motor. Kjøp plugger på koed, så forbanna dyr er de ikke at man ikke kan ta seg råd til det. Vi snakker om en vital del til motoren her, folkens. Kom igjen! ;) 

Klikkelyden i startmotor tror jeg og er lite strøm på batteri. Du sier det er helt nytt, da kan det vært at det trenger ei oppladning over natta. Skader heller ikke å ha en startbooster kobla til batteriet hvis man kjører mye på startmotor.

Får du feilmeldinger på et par coiler kan du se om noen kan låne deg et par coiler fra en lik bil. Men om det er 1 eller 2 dårlige coiler så burde motor fortsatt starte å gå. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel det stod et 63 ah batteri i, og dette funket ganske greit, helt opp til for et par måneder siden. Dette er en bil som har med tiden stått mye i ro. Men sist jeg prøvde den (juni/juli 2017) så funket batteriet, og det var mulig å starte bilen. Nå etter jeg byttet plugger er det ikke mulig å starte, som sagt, bilen bare skinner. Jeg hadde den andre bilen tilkoblet med startkabler, men dette hjalp heller ikke. Bør jeg vri om nøkkelen mye lengre eller mer kanskje for å prøve å få guff i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! ja jeg skal fjerne de der gamle, i håp om det blir bedre. Mulig kondens ja i bensinen.

Nei, jeg har ikke mikset om på coilene, vil dette hjelpe? Ja jeg skal få prøvd å vridd de mot gods. Jævlig frusterende, bilen har stått alt for lenge.

Andre tips eller ideer? kan det hjelpe med booster i stede for startkabler i mellom 2 biler?

 

Jeg tenker jeg bare må få gang på dritten, å kjøre den lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startmotoren din går godt nok rundt til at du sku fått start. Få med en kompis og prøv med startgass, hold full gass mens du/han sprayer inn i Innsugsbelg/luftfilter! Starter motoren mens du sprayer så vet du at du har dårlig bensinkvalitet/trykk. Starter den ikke så er det feil på tenninga.

Napp gjerne av slangen til bensintilførsel og legg nedi en brusflaske for å få undersøkt kvalitet eller om det i det hele tatt kommer noe.

 

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...