Gå til innhold

Vossen VFS1 eller VFS2


rst026
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Walkabout skrev:

VFS2 i grå er mitt stalltips, meget pene. Du må kjøre bredere felg/dekk bak, det er mye finere. Og for all del unngå runflat, det er håpløst å kjøre på. Finn en dekkombinasjon som er mest mulig like, mener å ha hørt at opptil 1% avvik skal xDrive-systemet tåle (men jo mindre, jo bedre) :) 

Den 1% begrensningen er den i forhold til originaldimensjonen eller er det forholdet mellom framme og bak?:? Mulig jeg tenker feil men har trodd at det viktigste er forholdet mellom rulleomkrets foran og bak. Hvis man avviker 1,5% fra originaldimensjonen foran og 2% fra originaldimensjonen bak så vil forholdet kun være på 0,5%, eller?:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

Noe usikker, men x5 leveres org med den dimmen på m-pakka.

jeg bruker Oyvind dekk og bil i Oslo for dekk til mine biler. Han har veldig bra kontroll og aldri vært noe tull.

Takk for tipset:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, rst026 skrev:

Den 1% begrensningen er den i forhold til originaldimensjonen eller er det forholdet mellom framme og bak?:? Mulig jeg tenker feil men har trodd at det viktigste er forholdet mellom rulleomkrets foran og bak. Hvis man avviker 1,5% fra originaldimensjonen foran og 2% fra originaldimensjonen bak så vil forholdet kun være på 0,5%, eller?:?

Det er i forhold til differanse mellom foran og bak :)  Bruk en dekkalkulator du finner på Google, så kan du regne deg frem til avvik mellom dimensjon fremme og dimensjon bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Walkabout skrev:

Det er i forhold til differanse mellom foran og bak :)  Bruk en dekkalkulator du finner på Google, så kan du regne deg frem til avvik mellom dimensjon fremme og dimensjon bak.

Tusen takk. Da er det som jeg tenkte:-D Skal finne en kalkulator og finne noe som passer:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Da er beslutningen tatt:image1.jpeg

Vossen hf6-1 gun metal i 20". 9*20 foran og 10,5*20 bak. Dekk blir michelin pilot sport 4s eller pilot supersport stjernemerket men ikke runflat. Bare å vente til dekkene kommer på. Kommer bilder da😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette kan bli ganske bra på denne bilen. :)

Har selv siklet litt på Vorsteiner V-FF 103 i det siste (litt i samme gate), men det blir nok bare med tanken er jeg redd. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, awt skrev:

Tror dette kan bli ganske bra på denne bilen. :)

Har selv siklet litt på Vorsteiner V-FF 103 i det siste (litt i samme gate), men det blir nok bare med tanken er jeg redd. 🙃

35 minutter siden, awt skrev:

Tror dette kan bli ganske bra på denne bilen. :)

Har selv siklet litt på Vorsteiner V-FF 103 i det siste (litt i samme gate), men det blir nok bare med tanken er jeg redd. 🙃

Har brukt mye tid på dette valget så tror det blir bra. Dessverre er prisen på disse felgene astronomisk men man lever bare engang😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, rst026 skrev:

Har brukt mye tid på dette valget så tror det blir bra. Dessverre er prisen på disse felgene astronomisk men man lever bare engang😏

Tråden startet for 29 mnd siden. Det er drøyt på å velge mellom to felgvarianter :) hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Conquest skrev:

Tråden startet for 29 mnd siden. Det er drøyt på å velge mellom to felgvarianter :) hehe

 

Ja og så endte jeg opp med ingen av alternativene. Den jeg valgte fantes ikke da. Noen bruker lengre tid enn andre😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...