Gå til innhold

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en brukt singel vanos enhet fra en 1998 528iA som har ca 285000km på tellern for å se om den kan modifiseres og brukes som reservedel til min hvis behovet oppstår. Har noen av dere brukt Beisan Systems sin upgrade kit? Ser også at selve stempelet på denne er full av utmattelsessprekker og ikke kan brukes. Dessverre selges ikke vanos enkeltkomponenter løst av BMW så en må egentlig kjøpe hele enheten ny hvis stempelet er gåent. Utrolig nok virker Teflon o-ringen til å være helt fin med lite slitasje mot vanos-huset. Tar gjerne imot tips fra de som evt. har prøvd Beisan Systems. http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm  

 

IMG_0667.JPG

IMG_0666.JPG

IMG_0671.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for øvrig visst o-ring under teflonpakningen som ofte er synderen på vanosenheter og disse selges ikke løs så har sett på andre forum at Beisan Systems lager o-ringer med bedre kvalitet som tåler varme og olje bedre enn BMW sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til noen oppgraderte ringer på min 528. Følte den ble litt friskere men jeg byttet toppakning og en del andre ting samtidig så vanskelig å si hva som hjalp mest.

Mener å huske at min ikke så så gale ut. Begge ringene mine var det sprekk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...