Gå til innhold

Førstegangservice 2017 F30


Flatfarm
 Share

Anbefalte innlegg

På bilens status står det "neste service etter oppgitt antall kilometer eller til oppgitt dato". Oljekanne og motor er grønn.

Bilen er en 330e som jeg tok ut ny i januar i år. Kjørt nesten 18 000 km pr nå.

Spørsmålet er da som følger:

Er førstegangsservicen med oljeskift 11/2018, ettersom det står "eller" og det er merket med grønt? Selv om jeg kjører over 16 000 km. Eller skal førstegangsservice utføres før?

20171005_162049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører mer enn 16000 km før 11/2018, skal bilen ha service etter 16000 km.

Hvis du kjører mindre enn 16000 km før 11/2018, skal bilen ha service i løpet av 11/2018.

Servicetidspunktet vil avhenge av hva som skjer først, kjørelengde eller dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal ha service ved det som inntreffer først - enten de neste 16 000 kilometer kjørt eller 11/2018.

Er vel ikke så vanskelig å forstå dette. Akkurat samme som med garanti: Frem til 200.000 kilometer eller fem år, det som først inntreffer.

Edit: For å si det på en (enda) lettere måte: Bilen skal ha service senest 11/2018. Men hvis du kjører mer enn ytterligere 16 000 kilometer før dette tidspunktet, skal bilen ha service når du passerer de neste 16 000 kilometer kjørt.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Flatfarm skrev:

Nei, er ikke vanskelig å forstå. Men, hvorfor får man ikke varsel om service i bilen når den har passert 16 000 km? Og hvorfor er "ikoner" grønne?

Tydeligvis ikke så lett... ;) 

16 000 kilometer indikerer at det er ytterligere 16 000 kilometer til du skal ha service, ikke at du skulle hatt service etter 16 000 kjørte kilometer. Bilen vil varsle deg om service når det nærmer seg (både i forhold til kjørelengde og tidspunkt).

Ikoner er grønne fordi tidspunkt/kjørelengde for service ikke er passert.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 330E selv. Og så lenge din er kjøpt ny i Norge hos f.eks Bavaria,Så blir du varslet om service fra de. Så i teorien så trenger du ikke å tenke så veldig mye på service. Om ikke du er som meg,som tar service mellom intervall servicer. 

Så lenge alt lyser grønt,Så er det tut å kjør😎😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Riktig som bekrevet over her.

- vis du er litt nøye / har tenkt å ha bilen lenge tar du et oljeskift nå. Når jeg / andre i familien har ny bil tar jeg alltid første olje skift litt tidlig.

om det vits er det sikkert mange meninger om  her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...