Gå til innhold

Johnny´s BMW M3 ///E46


kragz
 Share

Anbefalte innlegg

Da var endelig BMW M3 E46 innkjøpt!!

Motorsykkelen ble solgt ifjor og 320 dieselen gav ikke nok adrenalinkick så jeg fikk med fattern på laget så han ble med og spleiset!! Gjorde ikke saken bedre heller at jeg var på bilferie i en slik maskin i 14 dager med en kompis og kjørte på Nurburgring og mange andre kjekke plasser i sommer:) 8600 km ble det og mye bensin(glede) ble forbrent

Bilen er en 2004 model carbonsvart BMW M3 E46 med manuell girkasse, 19 toms original felger, takluke, rullgardin, harman kardon anlegg. Kilometerstanden er for øyeblikket på 108 000 og bilen er ganske strøken.

Men man finner jo alltids litt småplukk, selvfølgelig etter man har kjøpt bilen.

Planene for bilen er:

  • Xtron spiller skal inn så jeg får handsfree, bluetooth, mulighet å koble til Iphone, bedre lyd++++. Check
  • Trackday felger: Noen anbefalinger?
  • Bremseklosser til bruk på trackdays. Noen anbefalinger?
  • Få tak i original xenon lamper eller xenon angeleyes lamper. Står noen angeleyes lamper på bilen med vanlige pærer. Lyser nesten bedre med et par t-lys i lampene!!
  • Hvite blinklys foran. Hva mener folk om oransje?
  • Midtarmelene - Check
  • Gir overføring fra Z4 M Coupe. Lurer på hva i alle dager de har røyka på M-avdelingen når de lagde gir overføringen på M3, sykt høy gir spak, slarkete og alt for lang vandring etter min mening.
  • BMWCCN skiltplater - Check
  • Led pærer skilt - Check

Ønskeliste:

  • Eventuri innsug. Lager fantastisk innsugslyd
  • Effektanlegg med app for lite eller mer lyd. Noen anbefalinger?
  • Justerbart senkesett
  • Nye felger

Feil og mangler:

  • Er noe slakke i bakstillingen. Skal forskers på i vinter. Bakrammen er sveiset opp igjen av karosseri eksperten våren 2017 med redish sine forsterkninger, så håper ikke de har gjort en elendig jobb at det er noe tull med den. Så denne skal fikses iløpet av vinteren. Check
  • Motorlampe kommer og går, bilen småfusker litt. Har diagnose utstyr så det skal vell gå greit å finne ut av.
  • Antispinn lampe kommer og går.
  • Servopumpe funker litt dårlig på tomgang, Noen som har vært borti dette?
  • Høyre forskjerm ikke festet skikkelig nedre kant.
  • Panseret trenger litt justering.
  • Liten boble på venstre bakskjerm. Skal fikses i vinter
  • Dekktrykk sensor indikere punktert hjul og kommer bare tilbake om det nulstilles - Check: Fant tilslutt ut hvordan den kalibreres
  • Pakning rundt høyre dør må limes.
  • Innvendig speil har en slags vannlinje, lest at disse kan begynne å lekke. Skal bestille ny innsats fra Ebay.
  • Mangler Harman Kardon subber i bagasjerom - Check

 

_752573347.jpg

_1016176712.jpg

_1447524699.jpg

_1821451455.jpg

11_359204573.jpg

11_451202255.jpg

11_562014802.jpg

11_672687777.jpg

11_234677299.jpg

11_687766684.jpg

11_717104674.jpg

11_751603654.jpg

11_852534420.jpg

11_1328972233.jpg

11_1464333298.jpg

Endret av kragz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kragz skrev:

Takker! Meget fornøyd. Bare sykt uvant å ha en bensinbil igjen som drikker noe voldsomt med bensin.

Overasket over hvor billig den er å forsikre. 6900 i året med 6000 i kjørelengde med Sparebank 1

Hehe, ja man kjenner det litt på lommeboken også :P Men det er jo ikke for forbruket sin del at man kjøper slike biler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.10.2017 at 22.47, papertiger skrev:

Utrolig fin fargekombinasjon på denne :) og gratulerer!

Jeg liker den veldig godt selv. Hadde lyst på den farge komboen her, litt mer spenstig en bare svart:)

Var på bilferie i sommer i en lik bil i Europa. Tenkte å lage et innlegg om turen med filmer bilder og rapport fra turen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått kjøpt inn litt små snacks til vinteren:)

Fant en brukt armlene som jeg fikk for 500. Fin i skinnet men noe merker der tommelen treffer når du drar opp brekket. Noen som har fikset opp disse før som har noe tips?

Oppdaget også etter at jeg hadde hatt bilen i 14 dager at Harman Kardon subbene i bagasje rommet manglet! fant et sett brukt på ebay til 400 kr + frakt så det er nettopp ankommet.

 

Slenger ved litt bilder av gliset

IMG_2590.jpg

IMG_2591.jpg

IMG_2592.jpg

IMG_2616.jpg

IMG_2620.jpg

IMG_2622.jpg

IMG_2702.JPG

IMG_2703.JPG

IMG_2704.JPG

IMG_2705.JPG

Endret av kragz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Gleden er stor siden det nærmer seg vår med stormskritt! klør i fingrene etter å få kjørt denne fantastiske kjøre maskinen igjen :-D

I vinter har jeg demontert original navigasjon med tilhørende utstyr og solgt den. Det har blitt montert ny xtrons spiller. Så langt ser den ut til å fungere kjempe bra, ble mye finere lyd i HK anlegget. Fikk også montert original subbene i taket i bagasjerommet da en tidligere eier hadde tatt de ut og solgt de, fant noen brukte på ebay som jeg kjøpte. Har vasket godt i bagasjerommet, var veldig skittent! og litt tendenser til overflate rust i batterikassa som må fikses.

Neste prosjekt blir å montere alle panel, måtte bestille opp litt nye klips. Montere hvite blinklys foran, montere midtarmelen, fikse speilet innvendig, finne ut hvorfor fløyten ikke fungerer og finne ut hvorfor det bare kommer spylervæske på lyktene, tror en slange har hoppet av en plass da den fungerte og plutselig sluttet å fungere.

Når det er bart nok ut skal bilen også kjøres til Henrik Bergmann i Sandvika for å gå over bakstilling og mellomaksel, er noe som ikke stemmer.

Slenger ved litt bilder!

IMG_2877.JPG

IMG_2878.JPG

IMG_2885.JPG

IMG_2886.JPG

IMG_2889.JPG

IMG_2890.JPG

IMG_2891.JPG

IMG_2892.JPG

IMG_3107.JPG

IMG_3125.JPG

IMG_3126.JPG

IMG_3133.JPG

IMG_3134.JPG

IMG_3135.JPG

IMG_3136.JPG

IMG_3137.JPG

IMG_3138.JPG

IMG_3140.JPG

Endret av kragz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...