Gå til innhold

Johnny´s BMW M3 ///E46


kragz
 Share

Anbefalte innlegg

On 11.2.2018 at 15.16, kragz skrev:

Gleden er stor siden det nærmer seg vår med stormskritt! klør i fingrene etter å få kjørt denne fantastiske kjøre maskinen igjen :-D

I vinter har jeg demontert original navigasjon med tilhørende utstyr og solgt den. Det har blitt montert ny xtrons spiller. Så langt ser den ut til å fungere kjempe bra, ble mye finere lyd i HK anlegget. Fikk også montert original subbene i taket i bagasjerommet da en tidligere eier hadde tatt de ut og solgt de, fant noen brukte på ebay som jeg kjøpte. Har vasket godt i bagasjerommet, var veldig skittent! og litt tendenser til overflate rust i batterikassa som må fikses.

Neste prosjekt blir å montere alle panel, måtte bestille opp litt nye klips. Montere hvite blinklys foran, montere midtarmelen, fikse speilet innvendig, finne ut hvorfor fløyten ikke fungerer og finne ut hvorfor det bare kommer spylervæske på lyktene, tror en slange har hoppet av en plass da den fungerte og plutselig sluttet å fungere.

Når det er bart nok ut skal bilen også kjøres til Henrik Bergmann i Sandvika for å gå over bakstilling og mellomaksel, er noe som ikke stemmer.

Slenger ved litt bilder!

IMG_2877.JPG

IMG_2878.JPG

IMG_2885.JPG

IMG_2886.JPG

IMG_2889.JPG

IMG_2890.JPG

IMG_2891.JPG

IMG_2892.JPG

IMG_3107.JPG

IMG_3125.JPG

IMG_3126.JPG

IMG_3133.JPG

IMG_3134.JPG

IMG_3135.JPG

IMG_3136.JPG

IMG_3137.JPG

IMG_3138.JPG

IMG_3140.JPG

Meget fin bil. Helt rå fargekombinasjon. Hvordan opplever du spilleren? Har selv en Windows CE unit som jeg har hatt i snart 3 år. Lysten til å oppgradere har tatt overhånd. Ser xtron har lansert en spiller med android oreo og 4gb ram i stedet for 2gb. Har selv sverget til eonon, men dem har ikke lansert sin versjon enda, største forskjellen er software mellom disse enhetene, alt av hardware blir laget på samme fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎14‎.‎02‎.‎2018 at 10.52, tennbrikket skrev:

Meget fin bil. Helt rå fargekombinasjon. Hvordan opplever du spilleren? Har selv en Windows CE unit som jeg har hatt i snart 3 år. Lysten til å oppgradere har tatt overhånd. Ser xtron har lansert en spiller med android oreo og 4gb ram i stedet for 2gb. Har selv sverget til eonon, men dem har ikke lansert sin versjon enda, største forskjellen er software mellom disse enhetene, alt av hardware blir laget på samme fabrikk.

Takktakk! Har ikke testet den så veldig mye bortsett fra hørt litt musikk etter montasje, syns anlegget spiller mye finere! Spilleren virker rask og brukervennlig, men har som sagt ikke fått testet så mye enda, har installert spotify og hørt litt musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kragz skrev:

Takktakk! Har ikke testet den så veldig mye bortsett fra hørt litt musikk etter montasje, syns anlegget spiller mye finere! Spilleren virker rask og brukervennlig, men har som sagt ikke fått testet så mye enda, har installert spotify og hørt litt musikk :)

Sweet! Gjorde en bestilling forrige uke på den nyeste spilleren. Octa core, android 8 og 4GB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg fått igjen M3en fra verksted hos Henrik Bergmann, meget fornøyd, hyggelig å sende til noen som har peiling og gjør en grundig jobb. Var innom et annet verksted først men de fant ikke ut hva som var galt. Den har hatt en ulyd i bakstillingen og den har føltes løs og rar bak. Ene fjøren bak stod ikke som den skulle som resulterte i litt lyder fra tid til annen. Grunnen til at den var så løs bak var at en av de tidligere eierne hadde satt inn vanlige 3 serie foringer, foring nummer 4, nedre bakaksel. Denne ble byttet ut med unibolts, så nå kjennes den ut som en ny bil, trenger dog en 4-hjuls kontroll :-)

Motorlampen har også kommet og gått, det var en lambdasonde som var gåen, dette blir bestilt opp og byttet.

Neste prosjekt blir å få kjøpt inn bremeseklosser som tåler banekjøring! Gleder meg til BMW treff på Rudskogen i Mai.

Meg og en kompis var på Nurburgring og kjørte M3 E46(ikke min) 11.032018, her er et lite klipp fra runde nummer 15.

 

IMG_3527.JPG

Endret av kragz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...