kragz

Johnny´s BMW M3 ///E46

Recommended Posts

Da var endelig BMW M3 E46 innkjøpt!!

Motorsykkelen ble solgt ifjor og 320 dieselen gav ikke nok adrenalinkick så jeg fikk med fattern på laget så han ble med og spleiset!! Gjorde ikke saken bedre heller at jeg var på bilferie i en slik maskin i 14 dager med en kompis og kjørte på Nurburgring og mange andre kjekke plasser i sommer:) 8600 km ble det og mye bensin(glede) ble forbrent

Bilen er en 2004 model carbonsvart BMW M3 E46 med manuell girkasse, 19 toms original felger, takluke, rullgardin, harman kardon anlegg. Kilometerstanden er for øyeblikket på 108 000 og bilen er ganske strøken.

Men man finner jo alltids litt småplukk, selvfølgelig etter man har kjøpt bilen.

Planene for bilen er:

• Xtron spiller skal inn så jeg får handsfree, bluetooth, mulighet å koble til Iphone, bedre lyd++++. Står original navigasjon i bilen. Jeg personlig misliker denne spilleren sterkt så om noen er interessert i dette p.g.a det er originalt så er det til salgs.
  • Trackday felger: Noen anbefalinger?
  • Bremseklosser til bruk på trackdays. Noen anbefalinger?
  • Få tak i original xenon lamper eller xenon angeleyes lamper. Står noen angeleyes lamper på bilen med vanlige pærer. Lyser nesten bedre med et par t-lys i lampene!!
  • Hvite blinklys foran. Hva mener folk om oransje?
  • Midtarmelene
  • Vurderer å sende inn rattet som står i 320D da det er litt slitt og få det trekt om i alcantara med M sømmer og sette det i M3en og flytte over M3 rattet i 320D
  • Gir overføring fra Z4 M Coupe. Lurer på hva i alle dager de har røyka på M-avdelingen når de lagde gir overføringen på M3, sykt høy gir spak, slarkete og alt for lang vandring etter min mening.
  • Alcantara gir belg eller hva det heter
  • BMWCCN skiltplater - Check
  • Led pærer skilt - Check

Ønskeliste:

• Eventuri innsug. Lager fantastisk innsugslyd
  • Effektanlegg med app for lite eller mer lyd. Noen anbefalinger?
  • Justerbart senkesett
  • Nye felger

Feil og mangler:

• Er noe slakke i bakstillingen. Skal forskers på i vinter. Bakrammen er sveiset opp igjen av karosseri eksperten våren 2017 med redish sine forsterkninger, så håper ikke de har gjort en elendig jobb at det er noe tull med den. Så denne skal fikses iløpet av vinteren.
  • Motorlampe kommer og går, bilen småfusker litt. Har diagnose utstyr så det skal vell gå greit å finne ut av.
  • Antispinn lampe kommer og går.
  • Servopumpe funker litt dårlig på tomgang, Noen som har vært borti dette?
  • Høyre forskjerm ikke festet skikkelig nedre kant.
  • Panseret trenger litt justering.
  • Liten boble på venstre bakskjerm. Skal fikses i vinter
  • Dekktrykk sensor indikere punktert hjul og kommer bare tilbake om det nulstilles. Noen forslag?
  • Pakning rundt høyre dør må limes.
  • Innvendig speil har en slags vannlinje, lest at disse kan begynne å lekke. Skal bestille ny innsats fra Ebay.

_752573347.jpg

_1016176712.jpg

_1447524699.jpg

_1821451455.jpg

11_359204573.jpg

11_451202255.jpg

11_562014802.jpg

11_672687777.jpg

11_234677299.jpg

11_687766684.jpg

11_717104674.jpg

11_751603654.jpg

11_852534420.jpg

11_1328972233.jpg

11_1464333298.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Takker! Meget fornøyd. Bare sykt uvant å ha en bensinbil igjen som drikker noe voldsomt med bensin.

Overasket over hvor billig den er å forsikre. 6900 i året med 6000 i kjørelengde med Sparebank 1

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, kragz skrev:

Takker! Meget fornøyd. Bare sykt uvant å ha en bensinbil igjen som drikker noe voldsomt med bensin.

Overasket over hvor billig den er å forsikre. 6900 i året med 6000 i kjørelengde med Sparebank 1

Hehe, ja man kjenner det litt på lommeboken også :P Men det er jo ikke for forbruket sin del at man kjøper slike biler :D

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 12.10.2017 at 22.47, papertiger skrev:

Utrolig fin fargekombinasjon på denne :) og gratulerer!

Jeg liker den veldig godt selv. Hadde lyst på den farge komboen her, litt mer spenstig en bare svart:)

Var på bilferie i sommer i en lik bil i Europa. Tenkte å lage et innlegg om turen med filmer bilder og rapport fra turen

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer