Gå til innhold

vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

For litt siden kjøpte jeg en bmw f30. Men når jeg ser baki så er det verken reservehjul eller noe form for dekkskum. Hva er disse bilene levert med, og hva trenger jeg? Er greit og ha noe hvis en sku være uheldig og punktere etter veien. Eneste jeg fant baki der var låsebolt og tauekrok.

 

Mvh. Vegard 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alså det er montert runflatt dekk på bilen originalt. Nok til at du kan komme dek på verksted om du skulle punktere. Alså dekkskum og reservedekk trengs ikke så følger derfor ikke med i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte enkelt dette på biltema: 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-og-slange/Reparasjonssett-dekk-2000022836/

klippet og limet : 

Reparasjonssett, dekk

Komplett reparasjonssett med alt du trenger for selv å kunne reparere en punktering på veien eller i garasjen. Alt er pakket i en liten praktisk veske. Passer kun for slangeløse dekk. Settet inneholder følgende deler: - Verktøy/monteringsnål med T-håndtak - 5 stk. tetningsplugger (lengde 10 cm) - Lim - Skalpellkniv - 3 stk. kullsyrepatroner (16 g) - Luftpåfyller/adapter for tilkobling til kullsyrepatron
 
tenker det kan vel ikke bli enklere ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/14/2017 at 16.03, danskiii skrev:

Ja alså det er montert runflatt dekk på bilen originalt. Nok til at du kan komme dek på verksted om du skulle punktere. Alså dekkskum og reservedekk trengs ikke så følger derfor ikke med i bilen.

Mod med sannhet. Ved kjøp av ny kan du selv velge. Velger du med punkteringsfrie så følger det med kompressor og dekkit. Men om bilen er kjøpt brukt eller er bruktimportert så tar ofte forhandlere dette ut og selger løst. (De useriøse). Evt er det blitt brukt en gang og ikke lagt tilbake. Skummet må kjøpes på nytt om det brukes en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...