Gå til innhold

Kjølevæske lekker på BMW E46


Mehtevas
 Share

Anbefalte innlegg

Har observert at kjølevæsken på min BMW 316i lekker en god del. Har til nå bare fylt på med vann så og si hver dag. 
Bunnplata i motor har en del vann liggendes på bunnen, og eneste stedet jeg har funnet med samme type væske er rett under selve tanken til kjølevæsken. Er det mulig for en sprekk under den? 
Hver dag fylles tanken til Max, og i løpet av dagen går den ned til minimum, men selve kjølevæsken har god farge og god temperatur. Det lukter heller ikke kjølevæske av "vannet" i bunnplata...
Noen som har noe å innføre på dette? All hjelp er god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hvertfall sikkert, du må fikse dette før vinteren kommer. Den motoren din er kast vis du har så mye vann som kjølevæske. Blokka kommer til å sprekke om du bor ett sted det er skikkelig kaldt.
Sjekket i bakkant av motoren, skal sitte ett vannrør der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få fikset dette før vinteren, ja!
Jeg har kun sjekket foran i motor, da det er flekker på bunnplata til høyre foran. Trodde først det kunne være noe med vannpumpa, men etter å ha vasket hele motorrommet, fjernet søl, olje, osv. Så er det ingen tegn til noe fuktighet der. Kun øverst til høyre og under vannpumpe - men ser ut til at det renner fra høyre oppe og nedover, evt. om noe "spruter" seg veien til midten av plata under kjøring.... 
En venn har sjekket noe ved oljetanken, om den er hvit under lokket, men her var den helt normal. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...