Gå til innhold

Bensinlukt i og utenfor bilen, E46


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en goood stund uten BMW, har jeg gått til anskaffelse av «ny» arbeisbil - en 2000 mod. E46 320iT.

Jeg fylte i dag full tank for første gang, og registrerer ganske umiddelbart kraftig bensinlukt i og utenfor bilen. Kan ikke se noe lekkasje på bakken, samtidig virker det som bensinnåla har sunket noe. Syns dette virker merkelig. Lukten kommer som kraftigst når bilen går, og minsker når den stoppes.

Noen som har vært borti lignende?

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg ha sjekket om bensinfilteret er rustet istykker. E46 har jo plasttank, så den burde være i orden. Vi hadde en bil her hjemme, hvor jeg kjørte bak denne en dag, og så bensinen rant ut bak under bilen. Var rimelig kjapp og fikk kjøpt inn/bytta det filteret. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, And-reas😊

Men ved ødelagt bensinfilter, burde ikke bensinen renne ut uansett? Uavhengig av om motoren går eller ikke? Jeg har altså ikke klart å lokalisere noen lekkasje under bilen så lenge den står stille. Og dette skjer tydeligvis bare ved full tank. Har frem til i dag kjørt med rundt halv tank, og da var ikke dette noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...