shamma

bmw e39 520d dålig fart i varmeapperat

Recommended Posts

heisann gutter å jenter har nettopp kjøpt meg en 520d 2000mod, plages med dålig fart i varmeapperate,uansett hva jeg vrir på på panele så endrer ikke luften seg,eks fra frontrute til siden vifta går for full fart men kommer liksom ikke noe luft? kjører diagnose så får jeg opp left heat exchanger temperature sensor,open circuit 

Redigert av shamma

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Kan hende jeg er på villspor her, men det er ikke snakk om viftemotstanden? Hadde ett lignende problem på min gamle e39, koblet viftemotstanden ut og sprayet på kontaktene og plugget den inn igjen, og vipps så var problemet løst. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Det kommer litt luft men tilsvarer ikke megden som skulle vært,vifta går for fult men lite luft,har fjernet filtre ved inntake av luft å kjenner det suger når apperate går men svææært lav effekt

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Søker man på "feilen" du beskriver så kommer det opp bilder av en temp sensor på radiatoren.. Ikke at jeg vet om denne temp-sensoren skal kunne påvirke luftrykket inn til cabinen.

Men, sku jeg tippe så er et spjeld lukket et sted? Om vifta går og du kjenner at det går å endre posisjon mellom de ulike utblåsene, men ingen trykk så kan det være så at noe sperrer for utblåset et sted? En vaier har hoppet av? Løv i en kanal?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Virker slik som du sier et spjeld som er lukket et sted,har sjekket spjeld ved inntake på pollenfilter mot vifte,men er det noen flere?har montert nye pollen filter også,og sjekket at vifta går korekt vei og det gjør den

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer