Gå til innhold

Espen's 320iX F31 Estoril Blå (Ambient Light Upgrade s.5)


Buckwee
 Share

Anbefalte innlegg

Gikk nylig til innkjøp av en 2015 modell 320iX F31 Estoril Blå.

IMG_5220.thumb.jpg.df399f7b5c5f22a52cd59c7e31bef90d.jpg

IMG_5221.thumb.jpg.b2ba6053a0935bd061c4cff93c53bebc.jpg
IMG_5283.thumb.jpg.ab3d255bc9adc18db34ae889ac894024.jpg

For meg er det enten Coupè eller Touring som skal stå på parkeringsplassen, og da 4-serien blir noe dyr, og 2-serie Coupè for liten - ble det 320iX Touring. :)

Synest veldig mange av de som har kjøpt nye F-serien, og valgt utstyr til bilden, burde blitt stilt for retten -  for det var ekstremt vanskelig å finne en bil som var bra nivå på på utstyret, uten at det begynner å krype oppover mot ny-bil pris.

Noen kompromisser måtte jeg godta, men det viktigste for meg var Adaptiv Cruisecontrol, Navigasjon Pro, Automat, Panorama Soltak, og M-Sport.
Å finne en i Estoril Blå som hadde mye av det jeg ville ha, var veldig kjekt - for dette er en farge jeg har siklet på lenge.

Her er hele utstyrs listen:

 1CA Selection Cop Relevant Vehicles
 2PA Låsbolter
 2PE Alu.felger av typen 18"m Lt/aly Wheels Star Sp. 400m/mt
 2TB Sports automatgir med girskift hendler bak ratt
 2VB Dekktrykksmonitor
 216 Servotronic
 230 Eu Specific Additional Equipment
 248 Oppvarmet ratt
 249 Multifunksjonsratt trukket i skinn
 258 Runflat dekk
 3AT Takrails i aluminium
 3L8 Diverse eksteriørlister i alu.
 337 M Sport pakke interiør + eksteriør
 4AE Justerbar midtarmlene
 4DX Interiørlister pyntelister av typen High.trim Fin. Blue Met. Matt
 4MR Interiør store lister av typen Tr. Fin. Aluminium Hexagon
 4NE Blow-by-heater
 402 Panorama Glasstak m/skyve+vippe funksjon
 420 Solbeskyttende glass
 428 Varseltrekant
 431 Automatisk avblendbare speil
 465 Gjennomlastningssystem
 481 Sportsseter foran
 493 Oppbevaringspakke
 494 Oppvarmede seter foran
 5AC Automatisk fjernlysassistent
 5DA Mulighet for deaktivering av airbag på førerstol
 5DC Nedfellbare nakkeputer bak
 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. / Adaptiv cruisecontrol
 502 Lyktespylersystem
 507 Park Distance Control (pdc) / Parkeringssensorer
 520 Grøftelys
 521 RegnSensor
 522 Xenon Lys
 534 Klimaautomatikk
 548 Speedometer med kilometervisning
 563 Lyspakke
 575 Esktra 12v utganga
 6AC Intelligent Emergency Call
 6AE Teleservices
 6AK Connecteddrive Services
 6AP Remote Services
 6AR Internet
 6NS Blåtann + USB
 6UH Trafikk informasjon
 6WA Instrumentpanel med utøket innhold
 609 Navigasjon Professional
 654 Dab Radio
 688 Harman/kardon Surround Sound System Lydpakke
 698 Area-code 2
 710 M Sporsratt i skinn
 715 M Aerodynamikk pakke
 775 Sort innertak
 8KA Oljeservice intervall 30.000 Km/24 Mnd.
 8SM Vin, synlig fra utsiden
 8TG Tyverisikring
 842 Cold Climate Version / Kald klima pakke
 850 Add Fuel Tank Filling For Export
 853 Language Version English
 885 Swedish / On-board Documentation
 9AA External Skin Protection
 993 Model Year Code

Noe av det som mangler er ryggekamera, skiltleser og head up - men hey, man kan ikke få i pose og sekk - med mindre mann betaler for det så klart.

Planer:

Har sett mange fine F31 på forumet, og lar meg inspirere av de.

  • Facelift list m/lys rundt AC & CD Spiller
  • "Chrome Delete" av alle lister og takrails.
  • "Fog Light Delete"
  • Svart "M3 look" Grill
  • M-Performance sidelister
  • Nye M3 speilhusdeksel (svart eller karbon)
  • Frontlippe
  • Nye sommerfelger og dekk - Ser for meg 20", men ser det er noen som kjører 19", så får se hva det blir
  • Dobbel eksos lik 335i
  • Senk

 

Hva tenker dere rundt dette?

- Espen

 

Endret av Buckwee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! Ville heller kjøpt senk enn frontleppe, eller begge deler. Ser rart ut med org høyde xdrive og leppe. Ville beholdt speilene blå også. Kjør på med eksos, halve landet har det snart, så min sklir fint under radaren.

Endret av Geir Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har du fått deg skikkeligere bil Espen. Imponert at du har laget tråd på bimmers og:D

Eksos er vel Svendsen eksos behjelpelig med? Leppe er nok performance finest ilag med performance diffuser "335i look" om du skal bytte eksos.

Foliere vekk chrom er ikke dumt. Llumar folka i Haugesund er sykt dyktige og bra prismessig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Geir Anders skrev:

Gratulerer med flott bil! Ville heller kjøpt senk enn frontleppe, eller begge deler. Ser rart ut med org høyde xdrive og leppe. Ville beholdt speilene blå også. Kjør på med eksos, halve landet har det snart, så min sklir fint under radaren.

Takk Geir Anders! Ja, du har nok rett i det - senk må vell komme først. Tar i mot forslag om fjører som passer bra med 20" felger.
Er ikke sikker på hvor mye jeg kan senke i forhold til subbing. Nå vil jeg ikke at bilen skal slikke asfalten heller, da vi har en bratt oppkjørsel hjemme.

Ellers er det kanskje ikke dumt å beholde speilene blå.. Jeg synest M3Turbo1000 sin 328iX var veldig pen med dette - kombinert med andre svarte detaljer så klart. Men dette er en liten operasjon å bytte, så jeg kan vente å se om det frister like mye senere.

9 timer siden, bmwgreg90 skrev:

Endelig har du fått deg skikkeligere bil Espen. Imponert at du har laget tråd på bimmers og:D

Eksos er vel Svendsen eksos behjelpelig med? Leppe er nok performance finest ilag med performance diffuser "335i look" om du skal bytte eksos.

Foliere vekk chrom er ikke dumt. Llumar folka i Haugesund er sykt dyktige og bra prismessig!

Hehe, takk. Allers helst ville eg hatt noen hundre hester meir, men til ein allround-bil så er dette greit nok.

Svendsen Eksos er dessverre ikkje i Stavanger - nærmeste er bergen - men eg håpte gjerne det var mulig å bestille fra nett. Supersprint har feks. ett sett. Eg er ikkje gira på for mye lyd, for det skal ikkje være noe får og ulveklær - sjøl om det kan se sån ut med 335 eksos.

Har fått pris av Andrej, og har erfaring med de fra tidligere, så det blir nok muligens ein haugesunds tur ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Buckwee skrev:

Takk Geir Anders! Ja, du har nok rett i det - senk må vell komme først. Tar i mot forslag om fjører som passer bra med 20" felger.
Er ikke sikker på hvor mye jeg kan senke i forhold til subbing. Nå vil jeg ikke at bilen skal slikke asfalten heller, da vi har en bratt oppkjørsel hjemme.

Ellers er det kanskje ikke dumt å beholde speilene blå.. Jeg synest M3Turbo1000 sin 328iX var veldig pen med dette - kombinert med andre svarte detaljer så klart. Men dette er en liten operasjon å bytte, så jeg kan vente å se om det frister like mye senere.

45/30 er vanlig på xDrive fra H&R hvertfall. Ser bra ut. Bilde under er med 20". vet ikke om BT er glad i kombinasjonen men.. Du har H&R som senker 20+ også, men det blir veldig likt det som står på, Msport. Den blå er lekker, og med blå speiler som du ser. Den er også senket med 45/30, men orginale 403m felger.

2l5baw.jpg

5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt noen mailer frem & tilbake med Bavaria i dag, men på spørsmål om hvordan garantien på bilen er dersom jeg bytter eksos, vil de ikke besvare. 
Tror jeg må ringe de eller besøke de for å få et svar - men noen som har erfaring med det?


Det beste ville jo vert om det var de delene som jeg byttet garantien fullt bort fra - naturlig nok - men på feks. eksosanlegg så kan vell det bli en vrien sak om turbo eller motoren går til helvete?

Er det noen som har et eksosanlegg å anbefale? Er det noen som vanligvis blir brukt?

Skjermbilde 2017-10-24 kl. 20.07.04.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @papertiger!

Såg igjennom tråden til @fupsaker - som har en fantastisk bil - og her kom det frem noe:

On 20.4.2017 at 13.49, e30_joakim skrev:

Hei,

må bare spøre :) leste et sted her at det var leasing. 

hvordan er det å senke / bytte eksos etc på leasing biler ?  skal den leveres eller kjøpes ut ?

 

On 20.4.2017 at 14.00, fupsaker skrev:

Vel, de stiller seg ikke problematisk til det, men mulig jeg beholder eksosen uansett, om det er et problem ved innbytte. De har ikke nevnt noe om problemer med dette, da det bare øker verdien på bilen i de fleste tilfeller. :) 

Så virker ikke som han bekymrer seg for garantien - men nå benyttet han orginalt BMW 340i eksosanlegg - vet ikke om det kan ha noe å si.
Det virker kanskje litt mer ghetto å slenge på et anlegg fra supersprint. 8)

Endret av Buckwee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Buckwee skrev:

Takk @papertiger!

Såg igjennom tråden til @fupsaker - som har en fantastisk bil - og her kom det frem noe:

Så virker ikke som han bekymrer seg for garantien - men nå benyttet han orginalt BMW 340i eksosanlegg - vet ikke om det kan ha noe å si.
Det virker kanskje litt mer ghetto å slenge på et anlegg fra supersprint. 8)

Har supersprint eksos på m3en, dog race utgave og viss eg montere supersprint cattless rør som eg har så høres eg godt rundt i Odda xD supersprint har høg og skikkelig kvalitet med passform, dog det koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Buckwee skrev:

Takk @papertiger!

Såg igjennom tråden til @fupsaker - som har en fantastisk bil - og her kom det frem noe:

Så virker ikke som han bekymrer seg for garantien - men nå benyttet han orginalt BMW 340i eksosanlegg - vet ikke om det kan ha noe å si.
Det virker kanskje litt mer ghetto å slenge på et anlegg fra supersprint. 8)

Får nesten svare dere alle. :wink: Ikke bekymret for garantien, nei, men det er som det er nevnt over her: Originalt 340i-anlegg. Jeg fikk også tilbud om 340i Performance-anlegg fra forhandler da jeg kjøpte bilen. Dette kostet rundt 15k med eksoshaler i carbon. Kanskje verdt å kontakte forhandler og be om pris på enten 335/340-anlegg e.l, så lenge det er utført skikkelig med montering og sveising ser jeg ikke problemet, men er heller ikke korrekt mann å spørre. :P Solgte også originalanlegget for en slikk og ingenting, kanskje dumt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Bavaria i dag - og spurte om nettopp dette, og da sa de at dette ikke hadde noen innvirkning på garantien.
Så da får jeg se hva jeg finner.
Tenkte å høre med Kvål Auto i Sandnes, kanskje de kan skaffe og montere dobbel eksos også.


Er det trygt å kjøpe noe slikt: https://www.ebay.com/itm/2-99in-Double-System-Sport-Exhaust-for-BMW-3-SERIES-F30-F31-320I-320iX/322753173828?hash=item4b25969944:g:LAwAAOSwnH1Waq-p
Det virker jo litt jalla..

Endret av Buckwee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig legge til at da jeg var hos Bavaria i dag - fikk jeg høre at forrige eier hadde betalt for Service Inklusive Plus - slik at det blir noen tusen km til jeg trenger å betale for service. "Plus" er også inkludert nye bremser og clutch (for manuell)..

Dette fikk jeg ikke opplyst om når jeg kjøpte bilen, og det er jaggu ikke ofte bilkjøp-overraskelsene kommer meg i favør! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...