Gå til innhold

Espen's 320iX F31 Estoril Blå (Ambient Light Upgrade s.5)


Buckwee
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, papertiger skrev:

I forhold til forskjell i rulleomkrets - den kan maks være 1% på xdrive - så du må ha forskjellig profil foran og bak. 225/35 + 255/30 er original dimensjon, men 235/35 + 265/30 er vel enda nærmere null avvik :)

Aha!
Visste det var noe matte jeg måtte ta stilling til.. da må det nesten blir 35 profil forran.
235/35 + 265/30 er vell kanskje best da, men var redd sporingen ble større da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Buckwee skrev:

Ja, da har jeg vert helt ute på jordet jeg da - men får se om jeg går for 265 eler 275 - sistnevnte vill jo se noe kvassere ut så klart 😎

Hadde definitivt gått for 275 gitt at det ikke gjør at det subber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gå for det som gir minst forskjell. Her er jo et eksempel på noe man ikke vil oppleve. Her er teoretisk forskjell 1%, mens forskjellen i praksis hele 1,3% (altså teori og praksis er ikke alltid det samme når det gjelder dekk).

Ellers kan feil dekk også skape problemer om noe skulle skje med fordelingskassen, og du ønsker å få dette på garanti. BMW selv "krever" stjernemerkede dekk, men er usikker på om de kan nekte å ta dette på garanti så lenge rulleomkretsen er innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke postet den linken, @awt - alt som kan gå galt, går galt hos meg - så da skjer nok dette -_-
Neida - men tror kanskje 235/35 + 265/30 kan være ein grei størrelse, vil ikke gamble for mye med om det passer eller ikke.

Er det noen som har noe formening om felgene?
Tror de kan bli fine.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Buckwee skrev:

Skulle ikke postet den linken, @awt - alt som kan gå galt, går galt hos meg - så da skjer nok dette -_-
Neida - men tror kanskje 235/35 + 265/30 kan være ein grei størrelse, vil ikke gamble for mye med om det passer eller ikke.

Er det noen som har noe formening om felgene?
Tror de kan bli fine.

 

Zito Abyss syns eg ligna, og der kan du få 9j forran og 10 eller 10.5j bak😁 veit om ein som kan skaffe til grei pris i rogaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke 275? Det vil stemme mye bedre med tanke på rulleomkrets, samt at strekken vil bli tilnærmet lik foran og bak med 8,5" og 10".

I tillegg her er bakdekket det største, slik at forskjellen blir mindre jo mer slitasje du får. Med 265 er det motsatt, slik at forskjellen bare blir større, da bakdekket er det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bmwgreg90 skrev:

Zito Abyss syns eg ligna, og der kan du få 9j forran og 10 eller 10.5j bak😁 veit om ein som kan skaffe til grei pris i rogaland

Zito Abyss er gjerna breiare - men det vil ikkje se noe meir concave ut for det, tvert i mot faktisk.
5a6db26ebfee9_Skjermbilde2018-01-28kl_12_17_44.thumb.png.df3b2ddba2d5d2893f4c9473262d66e4.png

Som du ser på Zito er det nesten kun senter på felg som går innover - og eikene ytterst går nesten meir utover enn innover.
Mens på Z-Performance så går alle eikene innover.

5a6db2fd84e6c_Skjermbilde2018-01-28kl_12_20_55.thumb.png.9bfc15a1d10f33ca58cb99d68ed66ce1.png

 

3 timer siden, awt skrev:

Hvorfor ikke 275? Det vil stemme mye bedre med tanke på rulleomkrets, samt at strekken vil bli tilnærmet lik foran og bak med 8,5" og 10".

I tillegg her er bakdekket det største, slik at forskjellen blir mindre jo mer slitasje du får. Med 265 er det motsatt, slik at forskjellen bare blir større, da bakdekket er det minste.

Jeg har ikke forhørt meg med noen andre enn google og bimmers.no i forhold til hva jeg trenger, så er helt blank på grunnleggende kunskap , hehe.. :) 
Ble gjerne redd det ikke ble plass med 275 bak - men om det passer fint, og det er bedre i forhold til avik på rulleomkrets, så burde jeg nok kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.1.2018 at 13.06, danskiii skrev:

Pen bil!

Hvor kjøpte du leppa? :)

Sett på samme hjula selv, likte godt de bronse hjula du viste tidligere i tråden :)

Takk, @danskiii - ikke så mye å skrive hjem om nå, men håper å få den slik jeg ønsker mot sommeren :)

Kjøpte leppa på eBay, og er spent på om den blir pen på!
Ville ha noe litt kvassere enn m-performance, og synest denne såg fin ut.
 

Ja, de hjulene kom på rundt 30k + mva, og kan kjøpes fra "BAANVELGEN Performance Parts" i Nederland.
Men synest Z-Performance ikke var så galne de heller, selv om PUR SP04 sine er mer high end.

Jeg er veldig glad i detailing, og kommer ikke bort fra tanken hvor kjedelig det må være å spyle mørke felger for drit og lort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, danskiii skrev:

Hvilken dekkdim har du org? Flere dekk kalkulatorer på nett :)

Er vell 225 framme og 255 bak jeg har orginalt, men er offshore nå, og sommerdekkene ligger på dekkhotell, så får ikke sjekket profilen på sommerdekkene jeg har i dag.. 

På kjøretøysopplysninger på nettet står det at jeg har 205/60/R16, men dette må være vinterdekkene de går ut i fra.
Rekner jeg ut med dekkkalkulator på den størrelsen så ligger jeg over 1% i differanse på 285/25..

Endret av Buckwee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...