Gå til innhold

Espen's 320iX F31 Estoril Blå (Ambient Light Upgrade s.5)


Buckwee
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, awt skrev:

Tviler på det er 245/35 og 285/25 sammen. Vil tippe det enten skal være 245/30 og 285/35 eller 245/35 og 285/30.

Ja, nei - jeg sa jeg ville ha pris på 235/35 og 275/30 som det ble sagt her oppe, og da fikk jeg til svar 

Sitér

 

Ang. dæk, der anbefales disse størrelser. 

225/35R20, 255/30R20, 245/30R20, 285/25R20

 

Så det er ikke rart jeg blir forvirret :-D

Her er pakken de satt opp for meg..

5a70cbedcfe58_Skjermbilde2018-01-30kl_20_45_41.thumb.png.87c98f87dac449a1dcbf680851105332.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 31.1.2018 at 15.09, Gorg skrev:

Blir rått med de hjulene der!

Hvilke sommerhjul hadde du på bilen? Syns jeg bare så 18" msport på bildene tidligere i tråden

Ja, er de sommerhjulene som fulgte med - synest ikke det var noe særlig.

Fikk forresten frontlippen min her om dagen, og fikk prøvemontert litt i dag.
Selv om bilen fortsatt er alt for høy, var det deilig og se at det passet ganske greit på.

5a8b0388d80a7_IMG_0034(1).thumb.jpg.e06adc32810297f2528907569aa80bc9.jpg
IMG_0239.thumb.jpg.19fd334eaef6f31b4fbf4971893956ab.jpg
Noen som har tips til montering av dette? Har aldri gjort det, men det fulgte med ett par skruer, også tenkte jeg å legge på enten 3M dobbeltsidig tape (en veldig sterk en) eller TEC7.

Ellers har jeg et annet problem jeg lurer på hva jeg skal gjøre med:

IMG_0216.thumb.jpg.e2974cd6ba2ea0768e7b2bcb89f5074a.jpg

Eieren av bilen før meg, har fått sveist på dobbel endestuss, og da selvfølgelig ikke rustfritt stål.
Dette ser sån ut nå, og jeg hører at det begynner å lekke eksos.

Bavaria vil så klart ikke ta dette på garanti, da dette er noe tidligere eier har modifisert.
Men har ikke bilforhandleren som solgte meg bilen et ansvar her?

Da jeg kjøpte bilen i den tro at det var full garanti på alt her? Og jeg spurte faktisk om de doble endestussene, og han selgeren sa det var orginalt på 320i, noe det ikke er.

Forøvrig synest jeg den ene bolten der bak er vell rusten til å være en sen 2014 modell.

Endret av Buckwee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må gå på forhandleren du kjøpte den av her - her er det nok ingen garanti ettersom det ikke er originalt. Ettersom forhandleren du kjøpte av har opplyst om at dette er originalt, og når det er kun denne delen som er rustet, så vil jeg tro du har en sak der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, danskiii skrev:

Se der ja, ikke bra, noe stygt dette her. Selger burde ordne opp. Ang bolten så får du nok ingen medhold fra bmw, er nok annet som er verre om du studerer under.

Ja, eksospotten i seg selv har ikke rust flere plasser enn endestussen og bak mot lydpotten som vist på bildet.
Og det er vell naturlig da den ikke er rustfri, og det er to forskjellige metaller som blir sveiset i lag?

Har sett under bilen på og inn hjulbuen og har ikke reagert på noe særlig mer på rust enn noe rust på skruer som dette?
Men bilen er ikke rustbehandlet, og rustgarantien til BMW vil ikke være gyldig om jeg skal begynne med tectyl-behandling nå.
Det er vell ikke stort mer jeg kan gjøre annerledes nå enn å være flink å vaske bort salt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Buckwee skrev:

Ja, eksospotten i seg selv har ikke rust flere plasser enn endestussen og bak mot lydpotten som vist på bildet.
Og det er vell naturlig da den ikke er rustfri, og det er to forskjellige metaller som blir sveiset i lag?

Har sett under bilen på og inn hjulbuen og har ikke reagert på noe særlig mer på rust enn noe rust på skruer som dette?
Men bilen er ikke rustbehandlet, og rustgarantien til BMW vil ikke være gyldig om jeg skal begynne med tectyl-behandling nå.
Det er vell ikke stort mer jeg kan gjøre annerledes nå enn å være flink å vaske bort salt?

Nei en må bare vaske godt nå i de salte tider. Har sett under min på bukk og har sett bedre nybiler enn f3x må jeg si. Ikke noe alvorlig men en stusser jo når det er så nytt. Sånn er det vel når alt er laget av gammal spiker og kolabokser. Mulig det er en slik biltemastuss som er sveis på? Vet de selger en som er ment for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, danskiii skrev:

Nei en må bare vaske godt nå i de salte tider. Har sett under min på bukk og har sett bedre nybiler enn f3x må jeg si. Ikke noe alvorlig men en stusser jo når det er så nytt. Sånn er det vel når alt er laget av gammal spiker og kolabokser. Mulig det er en slik biltemastuss som er sveis på? Vet de selger en som er ment for disse.

Ja, jeg vet ikke hvor alvorlig jeg skal ta det som er på selve chassiset nå - jeg har jo rustgaranti, så jeg kan vell ikke miste nattesøvnen av denne grunnen? Skal på service snart, og kan be de ta en grundig sjekk.
Men det er jo som du sier - ikke laget for den ekstreme mengden med salt som vi har nå for tiden.

Hadde jeg handlet helt ny bil, ville jeg nok gjerne rustbehandlet den selv, da det er bedre enn å måtte vente på å benytte seg av en rustgaranti.

Eksospotten derimot skal jeg ta med forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Buckwee skrev:

Ja, jeg vet ikke hvor alvorlig jeg skal ta det som er på selve chassiset nå - jeg har jo rustgaranti, så jeg kan vell ikke miste nattesøvnen av denne grunnen? Skal på service snart, og kan be de ta en grundig sjekk.
Men det er jo som du sier - ikke laget for den ekstreme mengden med salt som vi har nå for tiden.

Hadde jeg handlet helt ny bil, ville jeg nok gjerne rustbehandlet den selv, da det er bedre enn å måtte vente på å benytte seg av en rustgaranti.

Eksospotten derimot skal jeg ta med forhandler.

Mot gjennomrusting ja, ikke så mye mer enn det.

Ja ville rustbehandla ny bil selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har jeg gjort litt:

IMG_0861.thumb.jpg.329716dd91cecd101339fc5658e854f1.jpgIMG_0857_(1).thumb.jpg.3d066a3b66fbaaa536b76785e3c2f745.jpgIMG_0967_(1).thumb.jpg.7180a5fd3a43de40ffc87e5eccc64188.jpg

Montert frontleppe + ny eksos.
Måtte bytte både lyddemper og endestusser, og originalt kostet bare litt mindre enn dette settet fra Svendsen Eksos.

Det neste blir nye felger og litt senk, så begynner jeg vell å bli fornøyd. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Flott bil du har der :) Du kommer ikke til å angre om du velger 45/30 senk på x-drive det syns jeg blir perfekt. Har dette på min og kjører 19" sommerfelger syns utseendemessig kunne bilen vært lavere foran for og fylle hjulbuene mer, men går du for 20" så blir nok det bedre :)  Har ikke hatt noe problem med og komme frem om vinteren med senk og leppe. Har tatt en leppe på 2 år med senk, det går veldig fint om vinteren om du bare er litt oss på å ikke kjøre i isklumper :) legger ved bilde av min så kan du se selv ;) 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil du har @Mr Mykland 😎
Nå fikk jeg også lyst på spoiler bak - denne såg veldig bra ut!

Hvilke spec har du på dekk og felg?
Type ET og størrelse på dekk? og hva dekk?
Er livredd for å bytte dekk på bilen nå etter å ha lest hvor fintfølende xDrive er på dette..

Blir nok senk etterhvert nå også - må bare selge en nyre for å betale skattesmellen som kom dundrende i postkassen 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Buckwee skrev:

Fet bil du har @Mr Mykland 😎
Nå fikk jeg også lyst på spoiler bak - denne såg veldig bra ut!

Hvilke spec har du på dekk og felg?
Type ET og størrelse på dekk? og hva dekk?
Er livredd for å bytte dekk på bilen nå etter å ha lest hvor fintfølende xDrive er på dette..

Blir nok senk etterhvert nå også - må bare selge en nyre for å betale skattesmellen som kom dundrende i postkassen 😁

 

Takk takk kommer seg nå :) 

Kjører 8,5x19 235/35 med et 34 foran.

og 9,5x19 275/30 med et 35 bak. 

Dette har fungert veldig greit på min :)

Kjører merket sava foran og goodyear bak visst jeg husker riktig.

Senk er et must på disse xdrive bilene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

God onsdag!

En kjapp og liten modifisering i dag - 3D printede lister som jeg dytter over led-stripen i dørpanelene.
På denne måten fremhever jeg belysningen, noe jeg synest ser ganske bra ut! :)

Det kalles "Ambient Light Upgrade", og er gjort fortere enn du klarer å tygge i deg en snickers.
Her er 3D-fil for de som ønsker å printe ut delene selv: http://s000.tinyupload.com/download.php?file_id=96995942319377442303&t=9699594231937744230341041

Før-bildet lyger litt, da kamera fanget opp lyset noe mer enn det jeg selv ser.

IMG_1660.thumb.jpg.3582c28782b3234aa490bf523e09b593.jpg

FØR:IMG_1661.thumb.jpg.c1b910bd0ad6248f887bdcfad57516eb.jpg

ETTER:

IMG_1677.thumb.jpg.c29cd1c4adecb41816573959980fdd7e.jpg

Endret av Buckwee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...