Gå til innhold

Bmw E61 530d - Fra ''ikke kjørbar'' til ''kjørbar'' og nå til ''Vrak''


Carlsius
 Share

Anbefalte innlegg

Ny bil ankommet

Nå som E61'n er helt strøken og akkurat sånn jeg vil ha den er det ikke så mye mer igjen å gjøre. Istedenfor å nyte bilen nå som den er helt strøken så ble det mer og mer titting på finn.no etter en ny bil. 

Valget av ny bil stod mellom E63 630i coupe med manuell, E63 645i coupe automat(umulig å finne i manuell uten å importere) eller E90/E92 325i med manuell. En fellesnevner for alle bilene er ''upraktisk''

For et par uker siden kom det en ut på finn, og ikke mange dagene etterpå var den markert solgt og stod fint parkert ved siden av 530d. Bilen er en E63 645i med N62 motoren og automat girkasse :) 

IMG_1577.thumb.jpg.a859be58347f30ade18fbd98e36a9840.jpg

IMG_1525.thumb.PNG.9994297bd21a8cdb6e506d6f84802c66.PNGIMG_1530.thumb.jpg.6617bbbf9b4fd6392a72a7def449d323.jpg

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tony Soprano skrev:

Gratulerer med flott E63 😊 Har en 08 E64 selv og denne gir utrolig mye glede 😊

Takk for det, skal bli deilig å ta den i bruk :) Har en liten liste på ting som jeg vil gjøre med den, så kan hende det blir en tråd om den her på forumet. Er ikke så mye E63/E64 her inne, burde vært mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil og lag tråd :)

Ja ,jeg må være ærlig her nå,da denne kom på markedet ,trodde jeg skaperene av denne hadde gått på syre i en bakgård i Tyskland.

For noe så grusomt hadde jeg aldri sett !

Men skulle ikke gå lang tid før de vokste på meg og at jeg likte de svært godt.

En annen ting,er gøy å ha noe som ikke alle andre har av Bmwer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Carlsius skrev:

Takk for det, skal bli deilig å ta den i bruk :) Har en liten liste på ting som jeg vil gjøre med den, så kan hende det blir en tråd om den her på forumet. Er ikke så mye E63/E64 her inne, burde vært mer :D

Gratulerer med flott E63! Du må jo lage en tråd på denne :D  Har akkurat samme oppfatningen som @sveigis, denne falt ikke i god jord hos meg for noen år siden, men nå digger jeg formen og rumpa på den. 👌 eneste må være frontlyktene, de har ikke helt falt i smak men men.

 Flott bil, blir gøy å følge! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis - Takk for det og tror mange har hatt det sånn og kanskje fortsatt synes den er mindre pen. Føler det er en litt elsk har bil, enten liker du den eller så like du den ikke. Jeg liker den i allefall og synes den skiller seg litt ut fra alt annet :)

@Designer - Takk for det, veldig glad i rumpa på bilen selv. Fronten synes jeg er tøff med den spisse fronten men liker facelift bedre med LED blinklys. Kanskje det blir en mod jeg gjør på denne etterhvert, ikke sikker.

@Daniel. - Kan bli pene de, må bare ikke modde for mye for da blir det fort litt Jalla synes jeg. Men ser ut som jeg må lage en tråd på denne da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Bmw E61 530d - Fra ''ikke kjørbar'' til ''kjørbar''

SOLGT!

Siden ny bil var ankommet ble 530d lagt ut for salg på finn.no. Annonsen hadde ikke ligget ute lenger enn et par timer innen det var avtalt en handel. Så fort har jeg aldri solgt en bil før og kjøper virket fornøyd :)

Her er et par av salgsbildene:

_1052730881.thumb.jpg.374da34e60247034aa0ff9f11db5c9e7.jpg_1074468873.thumb.jpg.ea1fdab97a4178d906a9503cac63b1dd.jpg_825084444.thumb.jpg.3f1144a824dcd6f4d0feb95b63c24f69.jpg_1002506152.thumb.jpg.d749498739ac7e3531d6c361eff901c8.jpg_727349032.thumb.jpg.10410fb07c37a4ce7732bad38311dff8.jpg

_2066929421.thumb.jpg.7b35794132e6f18391fcb999e4881694.jpg_1656775512.thumb.jpg.52df64ed1f9cd8bf73246f3e3b0cc80c.jpg_160692325.thumb.jpg.b96059e2a89d3d693ad576d46523f73f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carlsius skrev:

SOLGT!

Siden ny bil var ankommet ble 530d lagt ut for salg på finn.no. Annonsen hadde ikke ligget ute lenger enn et par timer innen det var avtalt en handel. Så fort har jeg aldri solgt en bil før og kjøper virket fornøyd :)

 

En god annonse som det der gjør det lett både å kjøpe og selge bil. Grattis med salg! 740en går kanskje ikke like raskt unna? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Poppy skrev:

740en går kanskje ikke like raskt unna? :D 

Neh, er ikke mye marked for sånt i Norge. De som skal ha, vil ha til skampris..

De to siste som røk til noelunde tilsvarende pris hadde en stor "fordel" i forhold til denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Poppy - Takk for det. Det hjelper en god del med en bra og oversiktlig annonse ja. Vise bilen fra sin beste side rett og slett. 740'n går ikke like raskt og ikke til hvem som helst heller. Kjøpegruppen er mye mindre og du er nok spesielt interessert når du kjøper en 740i E38. Har hatt flere som har vært interessert, men vil ikke selge den til hvem som helst heller eller for hva som helst. Vil ha en god følelse rundt salget, at han som kjøper vet hva han kjøper og vil ta vare på det. Jeg  ikke selge, og det er som regel best sånn :)

 @Daniel. - Mange som vil ha de til skampris ja, men det gjelder nesten alt som er til salgs føler jeg. 20-30% avslag på første spørsmål...
Hvilken ''fordel'' tenker du på?

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carlsius skrev:

 @Daniel. - Mange som vil ha de til skampris ja, men det gjelder nesten alt som er til salgs føler jeg. 20-30% avslag på første spørsmål...
Hvilken ''fordel'' tenker du på?

Begge var importert fra Midt-Østen, derfor null rust.

I tillegg hadde begge mindre enn 100k på telleren. En på 22k, den andre på 86k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel. - Null rust på en E38 er sjeldent så det er en stor fordel om det stemmer. Men mye forskjell i det som ligger tilsalgs, mange som må fikses opp for flere tusen kroner for å bli bra. Og mange som selges med skjulte feil, noe som er veldig synd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 6 serie :D jeg ble litt forvirret. Gikk du for manuell sekser eller automat åtter?

Av det som har kommet fra Bangle perioden så er det denne modellen som jeg liker mest. Bak er den ok slik den er, men foran har jeg alltid ment at framfangeren mangler noe i det nedre partiet. Får litt underbitt. Finnes det noe fangere eller lepper å få tak i? Veldig fort at det blir jalla også, så er å finne mellomtingen, eller la det være som det er.

Lag tråd! Blir morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Bmw E61 530d - Fra ''ikke kjørbar'' til ''kjørbar'' og nå til ''Vrak''

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...