Carlsius

Bmw E61 530d - Fra ''ikke kjørbar'' til ''kjørbar'' | Glødeplugger byttet og swirflaps fjernet

Recommended Posts

Tror de fleste BMWene jeg har tatt diagnose på har hatt feilkode på AUC sensor :P Skal vel fint lite til for at den gir feilkode.

Ser ut som det er lett toning på siderutene mine framme også, jeg fikk ikke feil på de. Men de er ikke så mørke heller, ser relativt greit ut av de i mørket også.

I og med at rutene bak B-stolpen er mørke så syns jeg det ser best ut med litt sot framme også. Ser ikke like bra ut når de framme er helt vanlige også mørke ruter bak.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

@Daniel. Ikke voldsomt mørke mine heller mener jeg. Ser fint ut fra innsiden og enig i at det ser mer helhetlig ut på bilen. Er hakket mildere enn bakrutene ser det ut til.

Noen bilder som viser det best

IMG_0807.thumb.JPG.3b1af6c0606030bb74ad121f6a063855.JPGIMG_0812.thumb.JPG.02acb9e1a1e31f0470b30ad5947faed8.JPG

@Knutmyr Du har byttet sensoren og stadig feilkode ja :-k Høres ut som den feilkoden kan by på litt problemer å få fikset... 

Eu kontroll - bestått

Da var bilen eu godkjent med ingen feil!\:D/

5a2be69b9244f_Utennavn.png.3e34a1daad893cb5678da2de94c8971e.png

Jeg hadde glemt å feste batteriet, men han kunne godt se jeg nylig hadde drevet litt på baki bilen ved batteriet, så han regnet med jeg satt det på plass når jeg kom hjem. Siden jeg var uten skilt og det hadde blitt endel ekstraarbeid å få prøveskilter frem og tilbake igjen fikk bilen lov til å skli igjennom. Utrolig deilig å se at ikke alle skal være så voldsomt firkantet på reglene. Og selvfølgelig ble batteriet festet ASAP ;)

Er imponert over at det ikke kom noen feil mtp at bilen ikke har blitt brukt i 2år, men jeg skal gå over understellet en dag og se etter litt slakk og diverse. Vet at det skal byttes et hjullager foran ihvertfall :)

Har hatt litt forskjellig opplevelser av ulike verksteder etter å hatt mine egne og bekjente sine biler inne for Eu kontroll. Opplevde det senest i sommer på en bekjent sin E61 530xd som jeg hadde byttet bremser på 11 mnd før. Han fikk feil på bremseskivene bak på eu kontroll og et pristilbud på 7.000kr for å få det fikset. Verkstedet mente dette var virkelig nødvendig og ville gjerne sette opp en time dagen etterpå, og selvfølgelig et ''veldig'' godt tilbud.
Med tanke på at bremsene er 1 år gamle kan det umulig være de skulle utskiftes, så jeg tok bilen opp til Naf i Larvik som jeg ofte bruker, samt stoler på, de kikket over og sa at alt var som det skulle og bilen ble godkjent. Anbefaler NAF til andre som holder til i Larviks området - God service, god kunnskap og det de finner av feil er reelle feil :)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Mulig det har noe med IBS å gjøre. Skulle lade i kveld, men laderen ga bare feil. Ohmet på ladepunkter og det var kortslutning.  Koblet fra ibs og alt ble meget bedre

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer